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Brake car
Brake unit
Dead brake unit
Dead unit
Independent brake calipers
Independent brake units
Leading brake unit
Leading unit
Multiple disc brake units
Primary braking unit
Primary unit
SBU
Sense and brake unit
Sense and braking unit

Vertaling van "Brake unit " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
dead brake unit | dead unit

locomotive marchant en wagon






independent brake calipers | independent brake units | multiple disc brake units

blocs de freinage indépendants




leading unit [ leading brake unit ]

locomotive menante [ locomotive à frein menant ]


sense and braking unit [ SBU | sense and brake unit ]

unité de détection et de freinage


dead unit [ dead brake unit ]

locomotive marchant en wagon


primary braking unit | primary unit

distributeur de freinage | émetteur de frein


sense and braking unit | SBU

unité de détection et de freinage | UDF
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Individual nominal performance of the brake unit, depending on the brake mode, if any (response time, brake force, level of adhesion required, etc.)

performance nominale individuelle du système de freinage, en fonction du mode de freinage, le cas échéant (temps de réponse, effort de freinage, niveau d’adhérence requis, etc.),


Individual nominal performance of the brake unit, depending on the brake mode, if any (response time, brake force, level of adhesion required, etc.)

performance nominale individuelle du système de freinage, en fonction du mode de freinage, le cas échéant (temps de réponse, effort de freinage, niveau d’adhérence requis, etc.),


There shall be no separate assessment of the braking performance of units in position G. A unit’s braked weight in position G is the result of the braked weight in position P (see UIC 544-1:2012)

Il ne doit pas y avoir d’évaluation séparée des performances de freinage des unités en position G. Le poids freiné d’une unité en position G est le résultat du poids freiné en position P (voir UIC 544-1:2012).


The energy storage has to be designed in such way that after a brake application with the maximum brake cylinder pressure and the maximum unit specific brake cylinder stroke at any load state the pressure in the auxiliary reservoir must be at least 0,3 bar more than the brake cylinder pressure without the addition of any further energy.

le stockage d’énergie doit être conçu de telle manière qu’après un serrage à la pression maximale du cylindre de frein et avec la course maximale du cylindre de frein spécifique à l’unité, dans toute situation de charge, la pression dans le réservoir auxiliaire soit impérativement supérieure d’au moins 0,3 bar à la pression du cylindre de frein sans apport supplémentaire d’énergie.


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Therefore the design of the braking system of a unit has to undergo a risk assessment in accordance with Commission Regulation (EC) No 352/2009 considering the hazard of complete loss of the brake capability of the unit.

Par conséquent, la conception du système de freinage d’une unité doit faire l’objet d’une évaluation des risques conformément au règlement (CE) no 352/2009 de la Commission prenant en considération le risque de perte complète de la capacité de freinage de l’unité.


The brake equipment of the unit shall provide the functions of braking such as the application and the release of the brake, upon a transmitted signal.

L’équipement de freinage de l’unité doit assurer les fonctions de freinage, telles que le serrage et le desserrage du frein, en réponse au signal transmis.


‘Brake motor’ means a motor equipped with an electro-mechanical brake unit operating directly on the motor shaft without couplings.

«moteur frein», tout moteur équipé d’une unité de freinage électromécanique fonctionnant directement au niveau de l’axe du moteur, sans couplage.


2.2.1.20.2. In the event of a failure in the towing vehicle's service braking system, where that system consists of at least two independent units, the unit or units not affected by the failure shall be capable of partially or fully actuating the brakes of the trailer.

2.2.1.20.2. en cas de défaillance du système de freinage de service du véhicule tracteur comportant au moins deux unités indépendantes, la ou les unités non affectées par la défaillance doivent permettre d'actionner partiellement ou totalement le système de freinage de la remorque;


The braking forces must continue to be regulated between the state of the tractive unit with semi-trailer (unladen) and that of the solo tractive unit; the braking forces relating to the solo tractive unit shall be verified.

Entre les états de véhicule tracteur avec semi-remorque (à vide) et de véhicule tracteur solo les forces de freinage doivent être réglées de façon continue ; les forces de freinage relatives au véhicule tracteur solo doivent être vérifiées.


2.2.1.20.2.in the event of a failure of the drawing vehicles service braking device, where that device consists of at least two independent units, the unit or units not affected by the failure shall be capable of partially or fully actuating the brakes of the trailer;

2.2.1.20.2.en cas de défaillance du dispositif de freinage de service du véhicule tracteur, lorsque ce dispositif consiste en deux unités indépendantes au moins, l'unité ou les unités non affectée(s) par la défaillance doit être capable d'actionner les freins de la remorque en tout ou en partie ;




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Date index: 2022-08-28
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