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Broadcast distribution license
Broadcasting Distribution Program
Broadcasting Distribution Regulations
Broadcasting distribution undertaking
Broadcasting undertaking
CATV
Cable TV
Cabled distribution
Community antenna television
Distribution of fertilisers
Fertilizer broadcasting
Fertilizer distribution
Fertilizer placement
Fertilizer spreading
Fertilizing
Licensed area
Licensed broadcaster
Licensed broadcasting area
Programme distribution by cable
Sowing of fertilizer
Wired broadcasting

Traduction de «Broadcast distribution license » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
broadcast distribution license

licence de distribution de radiodiffusion


licensed broadcasting area | licensed area

zone de desserte autorisée


broadcasting distribution undertaking | broadcasting undertaking

entreprise de distribution de radiodiffusion | entreprise de radiodiffusion


cable or broadcast distribution of radio or television programming

distribution par câble et diffusion de programmes radiophoniques ou télévisuels


Broadcasting Distribution Regulations

Règlement sur la distribution de radiodiffusion


Broadcasting Distribution Program

Programme d'aide à la distribution de services de radiodiffusion


cable TV | cabled distribution | community antenna television | programme distribution by cable | wired broadcasting | CATV [Abbr.]

câblodistribution | distribution de programmes par câble | télédistribution | télévision par câble


distribution of fertilisers | fertilizer broadcasting | fertilizer distribution | fertilizer placement | fertilizer spreading | fertilizing | sowing of fertilizer

distribution d'engrais | épandage d'engrais


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. The Canadian Radio-television and Telecommunications Commission is hereby directed to require cable broadcasting distribution undertakings who have 2,000 or more subscribers, whether or not they are exempted from licensing by the Commission, to reserve two video channels, one channel for the English-language service and the other for the French-language service, for the distribution of the licensed and exempted programming service provided by the Cable Public Affairs Channel (CPAC).

1. Il est ordonné au Conseil de la radiodiffusion et des télécommunications canadiennes d’obliger les entreprises de distribution de radiodiffusion par câble titulaires de licences ou exemptées par lui et comptant au moins 2 000 abonnés à réserver deux canaux vidéo pour la distribution des services de programmation autorisés et exemptés de la Chaîne d’affaires publiques par câble (CPAC), l’un pour le service en langue française et l’autre pour le service en langue anglaise.


17 (1) If there is a dispute between the licensee and the operator of a licensed distribution undertaking or an exempt distribution undertaking, concerning the carriage or terms of carriage of programming originated by the licensee, including the wholesale rate and the terms of any audit referred to in section 15.1 of the Broadcasting Distribution Regulations, one or both of the parties to the dispute may refer the matter to the Co ...[+++]

17 (1) En cas de différend entre le titulaire et l’exploitant d’une entreprise de distribution autorisée ou exemptée au sujet de la fourniture ou des modalités de fourniture de la programmation transmise par l’entreprise de programmation — y compris le tarif de gros et les modalités de la vérification visée à l’article 15.1 du Règlement sur la distribution de radiodiffusion —, l’une des parties ou les deux peuvent s’adresser au Conseil.


10.3 Except as otherwise provided under a condition of its licence, a licensee that is ready to launch a new programming service shall make that programming service available for distribution by all licensed broadcasting distribution undertakings or operators of exempt distribution undertakings, despite the absence of a commercial agreement.

10.3 Sous réserve des conditions de sa licence, le titulaire qui est prêt à lancer un nouveau service de programmation doit l’offrir pour distribution à toutes les entreprises de distribution de radiodiffusion autorisées ou à tous les exploitants d’entreprises de distribution exemptées, et ce, malgré l’absence d’une entente commerciale.


6.4 (1) If there is a dispute between the licensee and the operator of a licensed distribution undertaking or an exempt distribution undertaking, concerning the carriage or terms of carriage of programming originated by the licensee, including the wholesale rate and the terms of any audit referred to in section 15.1 of the Broadcasting Distribution Regulations, one or both of the parties to the dispute may refer the matter to the C ...[+++]

6.4 (1) En cas de différend entre le titulaire et l’exploitant d’une entreprise de distribution autorisée ou exemptée au sujet de la fourniture ou des modalités de fourniture de la programmation transmise par le titulaire — y compris le tarif de gros et les modalités de la vérification visée à l’article 15.1 du Règlement sur la distribution de radiodiffusion —, l’une des parties ou les deux peuvent s’adresser au Conseil.


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6.3 Except as otherwise provided under a condition of its licence, a licensee that is ready to launch a new programming service shall make that programming service available for distribution by all licensed broadcasting distribution undertakings or operators of exempt distribution undertakings, despite the absence of a commercial agreement.

6.3 Sous réserve des conditions de sa licence, le titulaire qui est prêt à lancer un nouveau service de programmation doit l’offrir pour distribution à toutes les entreprises de distribution de radiodiffusion autorisées ou à tous les exploitants d’entreprises de distribution exemptées, et ce, malgré l’absence d’une entente commerciale.


guarantee the efficiency and coherence of licensing systems (e.g. by enabling broadcasters to acquire rights in accordance with the copyright legislation of the Member State in which the programme in question originates) and simplify the extension of existing collective agreements so as to include interactive online distribution of existing content (e.g. podcasting),

assurer l'efficacité et la cohérence des régimes de licence (en donnant, par exemple, la possibilité aux organismes de radiodiffusion d'acquérir les droits conformément à la législation sur les droits d'auteur de l'État membre d'où provient l'émission concernée) et faciliter l'extension des accords collectifs en vigueur de sorte qu'ils recouvrent également les formes d'exploitation interactives et en ligne de contenus existants (comme le podcasting),


guarantee the efficiency and coherence of licensing systems (e.g. by enabling broadcasters to acquire rights in accordance with the copyright legislation of the Member State in which the programme in question originates) and simplify the extension of existing collective agreements so as to include interactive online distribution of existing content (e.g. podcasting),

assurer l'efficacité et la cohérence des régimes de licence (en donnant, par exemple, la possibilité aux organismes de radiodiffusion d'acquérir les droits conformément à la législation sur les droits d'auteur de l'État membre d'où provient l'émission concernée) et faciliter l'extension des accords collectifs en vigueur de sorte qu'ils recouvrent également les formes d'exploitation interactives et en ligne de contenus existants (comme le podcasting),


- guarantee the efficiency and coherence of licensing systems (e.g. by enabling broadcasters to acquire rights in accordance with the copyright legislation of the Member State in which the programme in question originates) and simplify the extension of existing collective agreements so as to include interactive online distribution of existing content (e.g. podcasting),

– assurer l'efficacité et la cohérence des régimes de licence (en donnant, par exemple, la possibilité aux organismes de radiodiffusion d'acquérir les droits conformément à la législation sur les droits d'auteur de l'État membre d'où provient l'émission concernée) et faciliter l'extension des accords collectifs en vigueur de sorte qu'ils recouvrent également les formes d'exploitation interactives et en ligne de contenus existants (comme le podcasting),


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