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Budget and analysis manager
Budget coordinator
Budget counselor
Budget manager
Budgeting and Analysis Division
Budgeting and Fiscal Transparency Division
Canadian Oil Markets and Emergency Planning Division
Canadian Oil Markets and Trade Division
Division for Reactor Design and Safety Analysis
ESP
Market Analysis Division
Market Analysis Division Online
Oil Pricing and Market Analysis Division
Policy Analysis Division
Rules Analysis Division
SAVE

Vertaling van "Budgeting and Analysis Division " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Budgeting and Analysis Division

Division de la budgétisation et de l'analyse


Market Analysis Division Online [ Market Analysis Division ]

Division de l'analyse du marché en direct [ Division de l'analyse du marché ]


Canadian Oil Markets and Emergency Planning Division [ Canadian Oil Markets and Trade Division | Oil Pricing and Market Analysis Division ]

Division du marché canadien du pétrole et de la planification d'urgence [ Division du marché et du commerce canadiens du pétrole | Division des prix du pétrole et analyses du marché ]


budget and analysis manager | budget counselor | budget coordinator | budget manager

directrice du budget | responsable budgétaire et financier | directeur du budget | directeur du budget/directrice du budget


Rules Analysis Division

Division des analyses du règlement


Policy Analysis Division | ESP [Abbr.]

Division de l'analyse des politiques | ESP [Abbr.]


Division of Financial Planning, Budget, Accounting, Fiscal Equalisation | Division of Financial Planning, Budget, Accounting, Financial Adjustment

Division Planification financière, budget, compte d'Etat, péréquation financière [ PBCP ]


Budgeting and Fiscal Transparency Division

Division transparence du budget et des finances publiques


Division for Reactor Design and Safety Analysis

Division du dimensionnement des réacteurs et des analyses de sécuri


Division for Safety Analysis, Systems and Electrical Engineering [ SAVE ]

Division Analyses de sécurité, technique des systèmes, électrotechnique [ SAVE ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Joint implementation approaches include division of labour based on sector mapping; joint analysis, appraisal and sector response; aid modalities (budget support, pooled funding, delegated cooperation, and trust funds); and joint monitoring, evaluation and reporting systems.

Parmi les stratégies de mise en œuvre conjointe figurent une répartition du travail fondée sur la cartographie du secteur; une analyse, une évaluation et une réaction sectorielle conjointes; des modalités d’octroi de l’aide (appui budgétaire, financement conjoint, coopération déléguée et fonds d’affectation spéciale); et des systèmes de suivi, d’évaluation et de notification conjoints.


[11] Some examples of explanations received from the Member States: Germany: some regions feared that the Commission would reduce payments in line with their forecasts in the event of insufficient budget resources; Italy: forecast modelled on the Berlin profile rather than an analysis by programme; Spain: national-level estimate, without analysis by programme; Belgium: forecast of payments by final beneficiaries up to 31 December, not of app ...[+++]

[11] Quelques exemples d'explication recueillies auprès des Etats Membres : DE : quelques régions craignaient que la Commission réduise les paiements au pro-rata des prévisions en cas d'insuffisance budgétaire ; IT : prévision calquée sur le profil de Berlin plutôt que sur une analyse par programme ; ES : estimation au niveau national, sans analyse par program ...[+++]


Table 1. ISPA Budget 2000 (Division of budget by country and sector)

Tableau 1. Budget 2000 ISPA (Ventilation du budget par pays et par secteur)


Representing Statistics Canada, we welcome Grant Schellenberg, Senior Analyst, Social Analysis Division; and Ted Wannell, Assistant Director, Labour and Household Surveys Analysis Division.

Nous sommes donc ravis d'accueillir M. Grant Schellenberg, analyste principal à la Division de l'analyse sociale et M. Ted Wannell, directeur adjoint de la Division de l'analyse des enquêtes auprès des ménages et sur le travail, tous deux de Statistique Canada.


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Appearing: Tony Valeri, M.P., Parliamentary Secretary for the Minister of Finance. Witnesses: From the Department of Finance: Bruce Rayfuse, Senior Chief, International Finance and Economic Analysis Division; Yvon Carrière, Counsel, Tax Counsel Division; Stephen Gagnon, Senior Tax Policy Officer, Intergovernmental Tax Policy Division, Tax Policy Branch; Andrew Treusch, General Director, Federal-Provincial Relations and Social Policy Branch; David Moloney, General Director, Economic and Fiscal Policy Branch; Ted Roseman, Senior Policy Analyst, Social Policy Division ...[+++]

Témoins : Du ministère des Finances : Du ministère des finances : Bruce Rayfuse, chef principal, Division des finances et de l'analyse de l'économie internationale; Yvon Carrière, conseiller juridique, Division des conseillers fiscaux; Stephen Gagnon, agent principal de la politique fiscale, Division de la politique fiscale intergouvernementale, Direction de le politique de l'impôt; Andrew Treusch, directeur général, Direction des relations fédérales-provinciales et de la politique sociale; David Moloney, directeur général, Direction de la politique é ...[+++]


Mr. Garnett Picot (Director, Business and Labour Market Analysis Division, Statistics Canada): I'm Garnett Picot, director of business and labour market analysis division at StatsCan.

M. Garnett Picot (directeur, Direction de l'analyse du marché du travail et des affaires, Statistique Canada): Je m'appelle Garnett Picot, directeur de l'analyse du marché du travail et des affaires à Statistique Canada.


Witnesses: From the Department of Foreign Affairs and International Trade: Susan M.W. Cartwright, Acting Assistant Deputy Minister, Europe, Middle East and North Africa; John Curtis, Senior Policy Advisor and Coordinator, Trade and Economic Analysis Division; Serge Marcoux, Director, Baltic, Central European and EFTA Cuontries Division; Brian Oak, Director, Policy and Strategic Planning Division; Claudio Valle, Director, Technical Barriers and Regulations; Ross Miller, A/Director, European Union Division.

Témoins : Du ministère des Affaires étrangères et du Commerce international : Susan M.W. Cartwright, sous-ministre adjoint par intérim, Europe, Moyen-Orient et Afrique du Nord; John Curtis, conseiller principal en politiques et coordonnateur, Direction de l'analyse commerciale et économique; Serge Marcoux, directeur, Direction des pays baltes, de l'Europe centrale et de l'AELE; Brian Oak, directeur, directeur de la politique et de la planification stratégique; Claudio Valle, directeur, Direction des règlements et des obstacles techniques; Ross Miller, directeur par intérim, Direction de l'Union européenne.


2. In order to meet the objectives of Article 9(1) of Decision No 243/2012/EU and taking into account the analysis of technology trends, future needs and demand for spectrum, together with an analysis of data collected under Article 2 of this Decision, the Commission may include in these reports possible specific options for accommodating the identified needs and maximising the efficiency of the use of spectrum taking into account drawbacks (including costs for users, manufacturers and the financial ...[+++]

2. Afin d’atteindre les objectifs de l’article 9, paragraphe 1, de la décision no 243/2012/UE et compte tenu de l’analyse des tendances de l’évolution technologique, des besoins et de la demande futurs de radiofréquences ainsi que d’une analyse des données recueillies en application de l’article 2 de la présente décision, la Commission peut inclure, dans ces rapports, des options précises envisageables pour répondre aux besoins rec ...[+++]


Where under national law the tasks assigned under Article 16 of the framework Directive are carried out by two or more separate regulatory bodies, Member States should ensure clear division of tasks and set up procedures for consultation and cooperation between regulators in order to assure coherent analysis of the relevant markets.

Lorsqu'en vertu de la législation nationale les tâches prévues à l'article 16 de la directive "Cadre" sont confiées à plusieurs organismes distincts, les États membres veillent à ce que ces tâches soient clairement réparties et instaurent des procédures de consultation et de coopération entre les régulateurs afin de garantir une analyse cohérente des marchés pertinents.


I'd like to welcome, from the Department of Foreign Affairs and International Trade, Ms. Susan Cartwright, acting assistant deputy minister, Europe, Middle East and North Africa; Mr. John Curtis, senior policy adviser and coordinator, trade and economic analysis division; Serge Marcoux, director, Baltic, Central European and EFTA countries division; Brian Oak, director, policy and strategic planning division; Claudio Valle, director, technical barriers and regulations; and Ross Miller, assistant director of the European Union division.

Je tiens à souhaiter la bienvenue aux représentants du ministère des Affaires étrangères et du Commerce international: Mme Susan Cartwright, sous-ministre adjoint par intérim, Europe, Moyen-Orient et Afrique du Nord; M. John Curtis, conseiller principal en politiques et coordonnateur, Direction de l'analyse commerciale et économique; M. Serge Marcoux, directeur, Direction des pays baltes de l'Europe centrale et la ELE; Brian Oak, directeur, Direction de la politique et de la planification stratégique; M. Claudio Vallée, directeur, Direction des règlements et des obstacles techniques; et M. Ross Miller, directeur par intérim, Directi ...[+++]




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Date index: 2023-05-02
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