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Borrowing capacity
CF 188 - Servicing
CF 188 Weapons Servicing
Commission department
Commission service
Debt carrying capacity
Debt service capacity
Debt servicing ability
Debt servicing capability
Debt servicing capacity
Debt-servicing capacity
Department
Department of the Commission
Department of the European Commission
General-interest services
Meet with client for legal services
Meet with clients for legal services
Meeting with clients for legal services
NT premium charge service
PRS
Premium rate service
Premium rate telephone service
Premium rate voice service
Public-interest services
Service
Service of the Commission
Service of the European Commission
Service sector
Services of general economic interest
Services of general interest
Services of public interest
Services sector
Shared revenue service
Tertiary sector

Traduction de «CF 188 - Servicing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




CF 188 Advanced Composite Repair, Refinishing - First and Second Line Maintenance

CF 188 - Réparation et finissage des structures en matière composite - Niveau avancé - Maintenance aux premier et deuxième échelons


services of general interest [ general-interest services | public-interest services | services of general economic interest | services of public interest ]

service d'intérêt général [ service d'intérêt économique général ]




tertiary sector [ services sector | Service sector(ECLAS) ]

secteur tertiaire [ secteur des services ]


NT:premium charge service | premium rate service | premium rate telephone service | premium rate voice service | shared revenue service | PRS [Abbr.] | PRS, premium rate service was formerly termed premium charge service [Abbr.]

service à tarif majoré | service infokiosque | service kiosque téléphonique


Commission department | Commission service | department | department of the Commission | department of the European Commission | service | service of the Commission | service of the European Commission

service de la Commission


borrowing capacity | debt carrying capacity | debt service capacity | debt servicing ability | debt servicing capability | debt servicing capacity | debt-servicing capacity

aptitude à assurer le service de la dette | capacité de service de la dette | capacité d'emprunt | capacité d'endettement


get together with clients for legal services, interview with clients regarding legal services | meet with client for legal services | meet with clients for legal services | meeting with clients for legal services

rencontrer des clients ayant besoin de services juridiques
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Access to health care services during temporary stays abroad is facilitated by the European Health Insurance Card, which is at present distributed to 188 million European citizens, i.e. around 37% of the total EU population.

L’accès aux soins de santé pendant les séjours temporaires à l’étranger est facilité par la carte européenne d’assurance maladie, dont disposent à présent 188 millions de citoyens européens, soit environ 37 % de la population totale de l’UE.


Appeal brought against the judgment of the Civil Service Tribunal of the European Union (Third Chamber) of 12 December 2012 in Case F-90/11 BS v Commission, ECR-SC, EU:F:2012:188, seeking to have that judgment set aside.

Pourvoi formé contre l’arrêt du Tribunal de la fonction publique de l’Union européenne (troisième chambre) du 12 décembre 2012, BS/Commission (F-90/11, RecFP, EU:F:2012:188), et tendant à l’annulation de cet arrêt


188. Welcomes the continued financial support for the network of European Consumer Centres (ECC-Net), as well as the study commissioned to assess its efficiency; calls on the Commission to draw on the conclusions of that study and to take action in order both to improve the quality of the services offered and to ensure stable financing for the ECC-Net; stresses the importance of increasing consumer awareness about services offered by the ECC-Net; warmly welcomes the Commission's actions in this respect, such as media campaigns and search engine optimisation measures;

188. salue le maintien de l'aide financière accordée au réseau des centres européens des consommateurs (CEC), ainsi que l'étude commandée afin d'évaluer son efficacité; demande à la Commission de tirer les conclusions de cette étude et de prendre les mesures nécessaires pour améliorer la qualité des services offerts et garantir la stabilité du financement du réseau; souligne l'importance de sensibiliser davantage les consommateurs à l'existence du réseau CEC; accueille très favorablement les mesures prises par la Commission à cet égard, telles que les campagnes médiatiques et les mesures d'optimisation des moteurs de recherche;


E. whereas Mrs Tymoshenko was on 11 October 2011 convicted of exceeding her powers while in office and sentenced to a prison term of seven years, the reimbursement to the state of $188 million in losses caused by the gas contract, a ban from seeking elected office for her period of imprisonment and the order to perform three years of public service work in prison;

E. considérant que, le 11 octobre 2011, M Timochenko a été reconnue coupable d'abus de pouvoir dans l'exercice de ses fonctions et condamnée à sept ans de prison, au remboursement des 188 millions de dollars de pertes occasionnées à l'État du fait de la signature du contrat gazier, à l'inéligibilité pendant la durée de son incarcération et à trois ans de travaux d'intérêt général à effectuer durant sa détention;


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As at 31 March 2011, the RMPP had approximately 436 000 members, of which approximately 130 000 were current employees accruing benefits in the scheme (active members), approximately 118 000 were former employees who had left service before retirement age and not yet drawn pension benefits (deferred members) and approximately 188 000 were pensioners.

Au 31 mars 2011, le RMPP comptait environ 436 000 membres, dont environ 130 000 étaient des employés en activité accumulant des prestations en vertu du régime (membres actifs), environ 118 000 étaient d’anciens employés ayant cessé leurs activités avant l’âge de la retraite et ne touchant pas encore de prestations de retraite (membres ayant quitté le régime mais possédant des droits acquis) et environ 188 000 étaient des retraités.


Access to health care services during temporary stays abroad is facilitated by the European Health Insurance Card, which is at present distributed to 188 million European citizens, i.e. around 37% of the total EU population.

L’accès aux soins de santé pendant les séjours temporaires à l’étranger est facilité par la carte européenne d’assurance maladie, dont disposent à présent 188 millions de citoyens européens, soit environ 37 % de la population totale de l’UE.


In this respect, a service of general economic interest may be entrusted to an operator through the grant of a public service concession; see Joined Cases T-204/97 and T-270/97 EPAC v Commission [2000] ECR II-2267, paragraph 126 and Case T-17/02 Fred Olsen v Commission [2005] ECR II-2031, paragraphs 186, 188-189.

À cet égard, un service d'intérêt économique général peut être confié à un opérateur par le biais d'une délégation de service public; voir affaires jointes T-204/97 et T-270/97 EPAC/Commission, point 126, Recueil 2000, p. II-2267, et l'affaire T-17/02 Fred Olsen/Commission, points 186, 188-189, Recueil 2005, p. II-2031.


188. Notes that the Common Support Service has been established by a number of agencies for the purpose of adapting financial management information systems in order to make them compatible with those used by the Commission; notes that the contributions to that Service were managed outside the agencies' budget systems (paragraph 10.27 of the 2005 annual report); takes the view - as did the Court - that such cooperation should not disregard the budgetary principles of unity and transparency and that such contributions to the Common Support Service should thus be treated as assigned revenue included in the agencies' budget systems;

188. prend note de la création par plusieurs agences du "Common Support Service" (service commun de soutien) visant à adapter les systèmes informatiques de gestion financière afin de les rendre compatibles avec ceux utilisés par la Commission; relève que les fonds du service commun de soutien ont été gérés en dehors des systèmes budgétaires des agences (point 10.27 du rapport annuel 2005); estime avec la Cour que cette coopération ne devrait pas ignorer les principes budgétaires d'unité et de transparence et que les contributions des agences au service commun de soutien devraient être assimilées à des recettes affectées, inscrites dans ...[+++]


188. Notes that the Common Support Service has been established by a number of agencies for the purpose of adapting financial management information systems in order to make them compatible with those used by the Commission; notes that the contributions to that Service were managed outside the agencies' budget systems (paragraph 10.27 of the 2005 annual report); takes the view - as did the Court - that such cooperation should not disregard the budgetary principles of unity and transparency and that such contributions to the Common Support Service should thus be treated as assigned revenue included in the agencies' budget systems;

188. prend note de la création par plusieurs agences du "Common Support Service" (service commun de soutien) visant à adapter les systèmes informatiques de gestion financière afin de les rendre compatibles avec ceux utilisés par la Commission; relève que les fonds du service commun de soutien ont été gérés en dehors des systèmes budgétaires des agences (point 10.27 du rapport annuel 2005); estime avec la Cour que cette coopération ne devrait pas ignorer les principes budgétaires d'unité et de transparence et que les contributions des agences au service commun de soutien devraient être assimilées à des recettes affectées, inscrites dans ...[+++]


[13] See recital 22 of the proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council on the coordination of procedures for the award of public supply contracts, public service contracts and public works contracts, COM(2000) 275 final (OJ C 29 E of 30.1.01, pp. 11-111), relating to Article 23(3) of the proposal, and recital 32 of the proposal for a Directive coordinating the procurement procedures of entities operating in the water, energy and transport sectors, COM(2000) 0276 final (OJ C 29 E of 30.1.01, pp. 112-188), relating to Article 33, third subparagraph, of the proposal.

[13] Voir le considérant 22 de la proposition de directive du Parlement européen et du Conseil relative à la coordination des procédures de passation des marchés publics de fournitures, de services et de travaux, COM 2000/0275 final (JOCE C 029 E du 30.1.01, p. 11-111) qui se rapporte à l'article 23.3 de la proposition ainsi que le considérant 32 de la proposition de directive relative à la coordination des procédures de passation des marchés publics dans les secteurs de l'eau, des transports et de l'énergie COM 2000/0276 final (JOCE C 029 E du 30.1.01, p. 112-188) se rapportant à l'article 33, 3ème alinéa de la proposition.


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