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Adapt teaching to student's capabilities
Adapts teaching to student's capabilities
Adjust teaching to student's capabilities
Appraise vessel capability
Assess vessel capability
BC information element
BCIE
Bearer capability information element
Capability element
Capability instruction
Capability training
Determine vessel capacity
E-service delivery capability
ESD capability
Electronic service capability
Electronic service delivery capability
Financial acumen
Financial capabilities
Financial capability
Financial skills
Modify teaching to student's capabilities
Undertake an assessment of vessel capacity

Vertaling van "Capability element " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


BC information element | bearer capability information element

élément d'information Capacité du Support | élément d'information relative aux possibilités support


Bearer capability information element

élément d'information BC


bearer capability information element

élément d'information sur les possibilités du support


bearer capability information element [ BCIE | BC information element ]

élément d'information relative aux possibilités support [ élément d'information «Capacité du Support» ]


adapts teaching to student's capabilities | modify teaching to student's capabilities | adapt teaching to student's capabilities | adjust teaching to student's capabilities

adapter l'enseignement aux capacités des étudiants


electronic service delivery capability [ e-service delivery capability | ESD capability | electronic service capability ]

capacité de prestation électronique de services [ capacité en matière de prestation électronique des services ]


determine vessel capacity | undertake an assessment of vessel capacity | appraise vessel capability | assess vessel capability

évaluer la capacité de navires


financial acumen | financial skills | financial capabilities | financial capability

capacité financière


capability instruction | capability training

instruction portant sur les aptitudes | entraînement des aptitudes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Third, tier-1 requirements, comprising some 158 requirements, are capability elements without which the aircraft’s operational capability would be seriously diminished.

Pour ce qui est des exigences de niveau 1, ces 158 exigences représentent des éléments de capacité sans lesquels la capacité opérationnelle du chasseur diminuerait sérieusement.


Fourth, tier-2 requirements, comprising some 40 requirements, are capability elements without which the aircraft’s overall operational capability would be diminished.

Pour ce qui est des exigences de niveau 2, ces 40 exigences représentent des éléments de capacité sans lesquels la capacité opérationnelle du chasseur diminuerait.


Second, the mandatory requirements, comprising some 28 requirements, are capability elements that must be in the product, as their absence would unacceptably diminish the aircraft’s operational capability.

Pour ce qui est des exigences essentielles, ces 28 exigences représentent les éléments de capacité que doit comporter le produit, sans lesquels la capacité opérationnelle du chasseur diminuerait de façon inacceptable.


9. Believes that the years of uncoordinated national defence budgets in Europe must be offset by increased cooperation and coordination among Member States, including through the articulation of defence budget policies and the coordination of strategic choices concerning the acquisition of military and dual-use equipment, in line with transparent public procurement standards; stresses the need for upfront planning on strategic investment in the purchase and renovation of equipment among Member States; reiterates its call for demand consolidation across the EU in order to promote and sustain a competitive and independent EDTIB; stresses that developing an efficient and transparent EDTIB is a key element ...[+++]

9. estime que les années durant lesquelles les budgets nationaux de défense n'ont pas été concertés en Europe doivent désormais être compensées par une meilleure coopération et une coordination accrue entre les États membres, notamment par la définition de politiques budgétaires de défense et la coordination des choix stratégiques concernant l'achat d'équipement militaire ou à double usage conformément aux normes de transparence des marchés publics; souligne la nécessité de planifier au préalable entre les États membres les investissements stratégiques destinés à l'achat et au renouvellement de matériel; demande à nouveau une consolida ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 849 Hon. Stéphane Dion: With regard to the Joint Strike Fighter (JSF) program, since the beginning of Canada's participation: (a) what are the criteria (operational requirements, contractual conditions, etc) on which the government is selecting the F-35s as a replacement for the CF-18s; (b) when and by whom were those criteria determined; (c) what are the relevant studies which were conducted prior to determining those criteria, specifying the (i) dates, (ii) names of the studies, (iii) names of individuals requesting the studies, (iv) authors of the studies, (v) names of the individuals presented with the ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 849 L'hon. Stéphane Dion: En ce qui concerne le programme des avions de combat interarmées (ACI), depuis le début de la participation du Canada: a) sur quels critères (besoins opérationnels, stipulations contractuelles, etc) le gouvernement s’est-il basé pour choisir le F-35 comme remplacement des CF-18; b) quand et par qui ces critères ont-ils été établis; c) quelles sont les études pertinentes qui ont été menées avant d’établir ces critères, en précisant les (i) dates, (ii) titres des études, (iii) noms des personnes qui les ont demandées, (iv) noms de leurs auteurs, (v) noms des personnes à qui le ...[+++]


49. Underlines the fact that strengthening the technological and industrial base of the defence sector is an objective of the Union enshrined in Articles 42(3) and 45 TEU; stresses that a solid European Defence Technological and Industrial Base (EDTIB) which is able to sustain CSDP and further enhance Europe’s military capabilities, whilst preserving the EU’s strategic autonomy, is crucial for an effective European defence; highlights the link between research, industry and capability development, which are all necessary elements for economic growth, job creation and compet ...[+++]

49. souligne que le renforcement de la base industrielle et technologique du secteur de la défense est un objectif de l'Union inscrit à l'article 42, paragraphe 3, et à l'article 45 du traité UE; insiste sur le fait qu'une base industrielle et technologique de défense européenne (BITDE) en mesure de soutenir la PSDC, d'accroître les capacités militaires de l'Europe tout en préservant l'autonomie stratégique de l'Union, est cruciale pour une défense européenne efficace; insiste sur le lien entre la recherche, l'industrie et le dévelo ...[+++]


49. Underlines the fact that strengthening the technological and industrial base of the defence sector is an objective of the Union enshrined in Articles 42(3) and 45 TEU; stresses that a solid European Defence Technological and Industrial Base (EDTIB) which is able to sustain CSDP and further enhance Europe’s military capabilities, whilst preserving the EU’s strategic autonomy, is crucial for an effective European defence; highlights the link between research, industry and capability development, which are all necessary elements for economic growth, job creation and compet ...[+++]

49. souligne que le renforcement de la base industrielle et technologique du secteur de la défense est un objectif de l'Union inscrit à l'article 42, paragraphe 3, et à l'article 45 du traité UE; insiste sur le fait qu'une base industrielle et technologique de défense européenne (BITDE) en mesure de soutenir la PSDC, d'accroître les capacités militaires de l'Europe tout en préservant l'autonomie stratégique de l'Union, est cruciale pour une défense européenne efficace; insiste sur le lien entre la recherche, l'industrie et le dévelo ...[+++]


13. On the political-strategic level, welcomes the integration of civilian and military elements within the Crisis Management Planning Directorate (CMPD) as a step in the right direction; emphasises, however, the need to strike a proper balance between civilian and military strategic planning capabilities, not only in terms of numbers, but also with regard to hierarchy, in order to exploit to the full the synergies available; highlights at the same time the need to duly respect the differences between civilian and military roles and ...[+++]

13. au niveau politique et stratégique, salue l'intégration d'éléments civils et militaires au sein de la direction «gestion des crises et planification» (CMPD), laquelle constitue un vrai progrès; insiste, toutefois, sur la nécessité de parvenir à un bon équilibre entre les capacités de planification stratégique civiles et militaires, non seulement en termes quantitatifs, mais aussi sur le plan hiérarchique, afin d'exploiter au mieux l'ensemble des synergies possibles; souligne en même temps la nécessité de respecter scrupuleusemen ...[+++]


13. On the political-strategic level, welcomes the integration of civilian and military elements within the Crisis Management Planning Directorate (CMPD) as a step in the right direction; emphasises, however, the need to strike a proper balance between civilian and military strategic planning capabilities, not only in terms of numbers, but also with regard to hierarchy, in order to exploit to the full the synergies available; highlights at the same time the need to duly respect the differences between civilian and military roles and ...[+++]

13. au niveau politique et stratégique, salue l'intégration d'éléments civils et militaires au sein de la direction "gestion des crises et planification" (CMPD), laquelle constitue un vrai progrès; insiste, toutefois, sur la nécessité de parvenir à un bon équilibre entre les capacités de planification stratégique civiles et militaires, non seulement en termes quantitatifs, mais aussi sur le plan hiérarchique, afin d'exploiter au mieux l'ensemble des synergies possibles; souligne en même temps la nécessité de respecter scrupuleusemen ...[+++]


I'm happy to explain them in greater detail if you wish. We have: first, Defence combat and support operations; second, Defence services and contributions to government; third, Defence ready force element production; fourth, Defence capability element production; fifth, Defence capability development and research; and the sixth is actually internal services, which is common to all departments.

Voici donc les six programmes : Opérations de soutien et de combat de la Défense, Services de la Défense et contributions au gouvernement, Production d'éléments de force de la Défense prêts à l'action, Production des éléments de capacité de la Défense, Recherche et développement concernant les capacités de la Défense et Services internes, qui se trouvent dans tous les ministères.


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