Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AOW shortfall fund
Adapt teaching to student's capabilities
Adapts teaching to student's capabilities
Adjust teaching to student's capabilities
Appraise vessel capability
Assess vessel capability
Capability
Capability instruction
Capability shortfall
Capability training
Determine vessel capacity
E-service delivery capability
ESD capability
Electronic service capability
Electronic service delivery capability
Financial acumen
Financial capabilities
Financial capability
Financial skills
Forecast capability
Forecasting capability
Forest capability
Modify teaching to student's capabilities
Old age pensions shortfall fund
Prediction capability
Productivity
Revenue shortfall
Shortfall in receipts
Site capability
Site productivity
Undertake an assessment of vessel capacity

Vertaling van "Capability shortfall " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


AOW shortfall fund | old age pensions shortfall fund

Fonds d'épargne AOW


revenue shortfall | shortfall in receipts

moins-perçu | recette inférieure


adapts teaching to student's capabilities | modify teaching to student's capabilities | adapt teaching to student's capabilities | adjust teaching to student's capabilities

adapter l'enseignement aux capacités des étudiants


electronic service delivery capability [ e-service delivery capability | ESD capability | electronic service capability ]

capacité de prestation électronique de services [ capacité en matière de prestation électronique des services ]


site capability [ site productivity | productivity | capability | forest capability ]

potentiel du site [ potentiel de station ]


forecast capability [ forecasting capability | prediction capability ]

prédictibilité


financial acumen | financial skills | financial capabilities | financial capability

capacité financière


determine vessel capacity | undertake an assessment of vessel capacity | appraise vessel capability | assess vessel capability

évaluer la capacité de navires


capability instruction | capability training

instruction portant sur les aptitudes | entraînement des aptitudes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
39. Welcomes the existence of cooperation models such as the European Airlift Transport Command (EATC) and applauds the fact that this system continues to expand to include new Member States; finds it regrettable that although such a model has existed for several years, it has not yet been adapted for use with other types of defence capabilities; calls for the EATC model to be applied to other spheres of operational support as a means of addressing serious capability shortfalls;

39. se félicite des modèles coopératifs existants, tels que l'EATC (commandement européen du transport aérien) et son extension continue à de nouveaux États membres; regrette que ce modèle qui existe depuis plusieurs années n'ait pas été encore adapté à d'autres types de capacités de défense; demande que ce modèle soit reproduit dans d'autres domaines de soutien opérationnel pour combler les déficits majeurs de capacités;


26. Stresses that the battlegroups provide a specific instrument of a limited size and sustainability that is adapted to a certain number of scenarios and cannot be considered a universal crisis management tool; recalls that the initial Helsinki Headline Goal of 1999, reconfirmed by the European Council in 2008, set the objective for the EU to be capable of deploying 60 000 men in 60 days for a major operation; notes that this objective, although not formally abandoned, has never been realistically achieved owing to persistent capability shortfalls; points out that, more than setting arbitrary goals that risk damaging the EU’s credibi ...[+++]

26. insiste sur le fait que les groupements tactiques constituent un instrument spécifique dont la taille et la durabilité sont limitées, qui est adapté à un certain nombre de situations, mais ne peut être considéré comme un instrument universel de gestion des crises; rappelle que l'objectif global initial défini à Helsinki en 1999 et réitéré par le Conseil européen en 2008 demandait à l'Union d'être capable de déployer 60 000 hommes en 60 jours en cas d'opération majeure; fait remarquer que, bien qu'il n'ait pas été formellement abandonné, cet objectif n'a jamais été atteint de manière réaliste, en raison de la persistance de déficits ...[+++]


26. Stresses that the battlegroups provide a specific instrument of a limited size and sustainability that is adapted to a certain number of scenarios and cannot be considered a universal crisis management tool; recalls that the initial Helsinki Headline Goal of 1999, reconfirmed by the European Council in 2008, set the objective for the EU to be capable of deploying 60 000 men in 60 days for a major operation; notes that this objective, although not formally abandoned, has never been realistically achieved owing to persistent capability shortfalls; points out that, more than setting arbitrary goals that risk damaging the EU’s credibi ...[+++]

26. insiste sur le fait que les groupements tactiques constituent un instrument spécifique dont la taille et la durabilité sont limitées, qui est adapté à un certain nombre de situations, mais ne peut être considéré comme un instrument universel de gestion des crises; rappelle que l'objectif global initial défini à Helsinki en 1999 et réitéré par le Conseil européen en 2008 demandait à l'Union d'être capable de déployer 60 000 hommes en 60 jours en cas d'opération majeure; fait remarquer que, bien qu'il n'ait pas été formellement abandonné, cet objectif n'a jamais été atteint de manière réaliste, en raison de la persistance de déficits ...[+++]


30. Calls for a more structured approach to address key capability shortfalls at European level and in particular in the areas of key force enablers and force multipliers ­– such as intelligence, surveillance and reconnaissance (ISR) assets, strategic air lift, helicopters, medical support, air-to-air refuelling and precision-guided munitions – in close cooperation and full complementarity with NATO; welcomes the initial results of pooling and sharing initiatives managed by the EDA but stresses that further progress in these and other areas is a necessity; deplores the fact that, although European armed forces have repeatedly faced the ...[+++]

30. demande la mise en place d'une approche plus structurée pour combler les déficits de capacités majeurs au niveau européen, en particulier en ce qui concerne les principaux catalyseurs et multiplicateurs de forces, tels que les moyens de renseignement, de surveillance et de reconnaissance (RSR), le transport aérien stratégique, les hélicoptères, l'assistance médicale, le ravitaillement en vol et les munitions à guidage de précision, en collaboration étroite et en pleine complémentarité avec l'OTAN; salue les premiers résultats des initiatives de mutualisation et de partage menées par l'AED, mais souligne que d'autres progrès sont néc ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
30. Calls for a more structured approach to address key capability shortfalls at European level and in particular in the areas of key force enablers and force multipliers ­– such as intelligence, surveillance and reconnaissance (ISR) assets, strategic air lift, helicopters, medical support, air-to-air refuelling and precision-guided munitions – in close cooperation and full complementarity with NATO; welcomes the initial results of pooling and sharing initiatives managed by the EDA but stresses that further progress in these and other areas is a necessity; deplores the fact that, although European armed forces have repeatedly faced the ...[+++]

30. demande la mise en place d'une approche plus structurée pour combler les déficits de capacités majeurs au niveau européen, en particulier en ce qui concerne les principaux catalyseurs et multiplicateurs de forces, tels que les moyens de renseignement, de surveillance et de reconnaissance (RSR), le transport aérien stratégique, les hélicoptères, l'assistance médicale, le ravitaillement en vol et les munitions à guidage de précision, en collaboration étroite et en pleine complémentarité avec l'OTAN; salue les premiers résultats des initiatives de mutualisation et de partage menées par l'AED, mais souligne que d'autres progrès sont néc ...[+++]


It invites the EUMC to review in 2013 the military capability shortfalls and priorities, as input to the Capability Development Plan of the European Defence Agency (EDA) that aims at informing national decisions on defence investments for capability development.

Il invite le Comité militaire de l'UE (CMUE) à procéder, en 2013, à un examen des lacunes et des priorités en matière de capacités militaires, à titre de contribution au plan de développement des capacités de l'Agence européenne de défense (AED), qui vise à fournir des indications pour les décisions à prendre au niveau national en ce qui concerne les investissements en matière de défense consacrés au développement des capacités.


Address highest priority shortfalls according to a “targeted list” of priority shortfalls based on a comprehensive views of capability shortfalls; Actively foster the involvement of key national stakeholders in ESDP civilian crisis-management, notably amongst those involved in the raising of mission personnel in each priority area for ESDP civilian crisis management; and Share best practice of national co-ordinating structures aimed at facilitating the mobilisation of civilian resources for crisis management and the liaison with the EU and international organisations.

remédier aux insuffisances ayant le degré de priorité le plus élevé, en fonction d'une "liste ciblée" d'insuffisances à traiter en priorité, fondée sur une vue globale des insuffisances dans les capacités; favoriser activement la participation des principaux intervenants nationaux à la gestion civile des crises dans le cadre de la PESD, notamment ceux qui contribuent à mettre du personnel à la disposition des missions dans chaque domaine prioritaire de la gestion civile des crises dans le cadre de la PESD; et mettre en commun les meilleures pratiques des structures nationales de coordination afin de faciliter la mobilisation de ressour ...[+++]


Improve the ability of civilian ESDP to react more quickly to crises through continuing work on rapidly-deployable capabilities; Explore, with the individual Member States concerned, additional details in order to further improve understanding of the particular abilities of Member States' personnel; Establish a “targeted list” of the highest-priority capability shortfalls and a system to ensure that efforts to address them remain co-ordinated; Consider issues related to ensuring the quality of civilian-crisis management personnel; Actively foster the involvement of key national stakeholders in ESDP civilian crisis-management, notably ...[+++]

d'améliorer la faculté des éléments civils de la PESD à réagir plus rapidement en cas de crise, en poursuivant les travaux sur la création de capacités rapidement déployables; d'approfondir, en coopération avec les États membres concernés, d'autres aspects dans le but de mieux connaître encore les aptitudes particulières du personnel des États membres; d'établir une "liste ciblée" des insuffisances dans les capacités auxquelles il convient d'accorder la plus haute priorité et de mettre sur pied un système garantissant que les efforts accomplis pour y remédier restent coordonnés; d'étudier les questions se rapportant à la qualité du pe ...[+++]


19. While stressing the need to address the outstanding capability shortfalls against the Helsinki Headline Goal, the Council recognised the need now to look beyond 2003, and set new goals for the further development of European capabilities for crisis management for 2010, thus defining the EU level of ambition in terms of achieving qualitative and quantitative capability goals.

19. Tout en soulignant la nécessité de s'attaquer aux lacunes en matière de capacités qui restent à combler par rapport à l'objectif global d'Helsinki, le Conseil a considéré qu'il convient à présent de regarder au-delà de 2003 et de fixer de nouveaux objectifs pour la poursuite du développement des capacités européennes de gestion de crises à l'horizon 2010; il s'agit donc de fixer le niveau des ambitions de l'UE en termes d'objectifs qualitatifs et quantitatifs à atteindre en matière de capacités.


- Military capabilities, where work is well advanced on catalogues for capability requirements, Member States contributions and on capability shortfalls;

- les capacités militaires, pour lesquelles les travaux sont bien avancés sur les catalogues des exigences relatives aux capacités, les contributions des États membres et les insuffisances en matière de capacités;


w