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Apparatus for carrier-current line system
Apparatus used for carrier-current line system
Carrier current
Carrier current system
Carrier current system of transmission
Carrier current telegraphy
Carrier telegraphy
Carrier-current protection

Vertaling van "Carrier current system " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
carrier current system of transmission

système de transmission à courant porteur




apparatus used for carrier-current line system

appareil de télécommunication par courant porteur


apparatus for carrier-current line system

appareil de télécommunication par courant porteur


carrier telegraphy | carrier current telegraphy

télégraphie par courant porteur | télégraphie par ondes porteuses


carrier telegraphy [ carrier current telegraphy ]

télégraphie par courants porteurs [ télégraphie à courants porteurs ]


AC Wire Carrier Current Devices (Unintentional Radiators)

Systèmes à courants porteurs (rayonnement non intentionnel)


carrier-current protection

protection par courant porteur




Cubicle curtain track/carrier system

système de rails/supports pour rideau de box
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(1) A change to apparatus for carrier-current line systems or for digital line systems of subheading 8517.62 from any other good of subheading 8517.62 or any other subheading, except from subheading 8517.61;

(1) Un changement aux appareils pour la télécommunication par courant porteur ou pour la télécommunication numérique de la sous-position 8517.62 de tout autre produit de la sous-position 8517.62 ou de toute autre sous-position, sauf de la sous-position 8517.61;


But your question raises a bigger issue: Does Canada and do Canadians benefit from the current system as opposed to a system that would see one carrier flying everywhere?

Mais votre question soulève un problème plus important: est-ce que le Canada et les Canadiens profitent du système actuel par opposition à la situation dans laquelle un transporteur unique assurerait tous les vols?


As for your specific question, in the current system, carriers are free to enter or leave markets and do not have a role to play in the application of the James Bay Agreement, which you referred to.

Pour ce qui est de votre question particulière, dans le régime actuel, les transporteurs sont libres d'entrer sur les marchés ou d'en sortir et n'ont pas de rôle à jouer dans l'application de la Convention de la Baie James, à laquelle vous faites allusion.


From the foregoing, it is evident that the main issues for Saskatchewan in a deregulated environment are a threat to reasonably priced access to bus service because of the inability of scheduled carriers to cross-subsidize their less profitable or non-profitable routes, the potential adverse impact on rural bus service because of low traffic volumes and the impact on seniors and the lower-income segment of the population who use the current system.

De ce qui précède, il est évident que le transport par autocar en Saskatchewan connaîtrait les problèmes suivants dans un environnement déréglementé: l'accès au transport par autocar à prix raisonnable serait compromis, à cause de l'incapacité ou de la capacité réduite des transporteurs à horaire fixe de financer leurs lignes moins profitables ou déficitaires à partir des autres; un impact potentiellement négatif sur le service en région à cause de la faible clientèle; et l'incidence sur les personnes âgées et la population à faible revenu qui utilisent l'autocar.


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Another concern is SMS, or Safety Management Systems; not about having them, as they do work, and northern carriers currently, subject to their requirements, have embraced them completely and are seeing the results in both safety and efficiency improvements.

Les systèmes de gestion de la sécurité, les SMS, constituent une autre préoccupation.


There are two possible methods of data transfer currently available: the ‘pull’ method, under which the competent authorities of the Member State requiring the PNR data can access the air carrier's reservation system and extract (‘pull’) a copy of the required PNR data, and the ‘push’ method, under which air carriers transfer (‘push’) the required PNR data to the authority requesting them, thus allowing air carriers to retain control of what data is provided.

Actuellement, deux méthodes de transfert des données sont possibles: la méthode «pull», par laquelle les autorités compétentes de l'État membre qui requièrent les données PNR peuvent accéder au système de réservation du transporteur aérien et en extraire («pull») une copie des données PNR requises, et la méthode «push», par laquelle les transporteurs aériens transmettent («push») les données PNR requises à l'autorité requérante, ce qui permet aux transporteurs aériens de garder le contrôle sur les données transmises.


Following the presentations made on 11 November 2009 by the competent authorities of Ukraine and the air carrier, the Air Safety Committee requested that the State Aviation Administration provides the following documentation in order to be able to determine whether the removal of Motor Sich at this stage is warranted: a) the verification audit of the air carrier's quality management system; b) confirmation that all aircraft of Motor Sich conducting international flights are equipped in conformity with ICAO standards, in particular: i ...[+++]

À la suite de l'exposé fait le 11 novembre 2009 par les autorités compétentes ukrainiennes et le transporteur aérien, le comité de la sécurité aérienne a demandé à l'administration nationale de l'aviation de fournir les documents suivants afin de pouvoir déterminer si, à ce stade, le retrait de Motor Sich est garanti: a) l'audit de vérification du système de gestion de la qualité du transporteur aérien; b) la confirmation que tous les appareils de Motor Sich assurant des vols internationaux sont équipés conformément aux normes de l'OACI concernant en particulier: i) les harnais de poste de pilotage sur les appareils de types AN-12, AN-7 ...[+++]


Adapting the current energy system into a more sustainable one, less dependent on imported fuels and based on a diverse mix of energy sources, in particular renewables, energy carriers and non-polluting sources; enhancing energy efficiency, including by rationalising use and storage of energy; addressing the pressing challenges of security of supply and climate change, whilst increasing the competitiveness of Europe's industries.

Adapter le système énergétique actuel pour le rendre plus viable, moins dépendant des importations de combustibles, et s'appuyant sur un assortiment diversifié de sources, notamment des énergies renouvelables et des vecteurs énergétiques et des sources non polluantes; améliorer le rendement énergétique, notamment en rationalisant la consommation et le stockage d'énergie; relever les défis urgents de la sécurité d'approvisionnement et des changements climatiques, tout en améliorant la compétitivité des industries européennes.


In addition, in order to ensure the greater effectiveness of this objective, the financial penalties currently provided for by the Member States for cases where carriers fail to meet their obligations should be harmonised to the extent possible, taking into account the differences in legal systems and practices between the Member States.

Il convient également, pour tendre vers cet objectif avec une plus grande efficacité, d'harmoniser autant que possible les sanctions pécuniaires prévues par les États membres en cas de violation des obligations qui incombent aux transporteurs, en tenant compte des différences entre les systèmes et pratiques juridiques des États membres.


In addition, in order to ensure a greater effectiveness of this objective, the financial penalties currently provided for by the Member States for cases where carriers fail to meet their control obligations should be harmonised to the extent possible, taking into account the differences in legal systems and practices between the Member States.

Il convient également, pour assurer une plus grande efficacité de cet objectif, d'harmoniser autant que possible les sanctions pécuniaires actuellement prévues par les États membres en cas de violation des obligations de contrôle qui incombent aux transporteurs, en tenant compte des différences entre les systèmes et pratiques juridiques des États membres.




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'Carrier current system' ->

Date index: 2023-04-08
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