11. Considers that the Commission should present to Parliament in a year’s time, and on the basis of accurate indicators, a survey, assessment and evaluation of national reform programmes, as well as the results of monitoring the developments at
different education levels across Member States, specifying the means established to tackle unemployment, such as apprenticeship, work-study programmes, professional mentoring, etc, and including employment projections by sector and skill level, and should also subm
it regular progress reports; urges the Commiss ...[+++]ion to conduct research into the influence of the respective national school systems on the early leaving rate; calls for the assessment to be based on the specific national, regional, and local features of early school leaving; 11. estime que la Commission devrait présenter au Parlement européen, dans un an et sur la base d'indicateurs précis, un état, une analyse et une évaluation des programmes de réforme nationaux, ainsi que les résultats de la surveillance des évolutions survenues à différents niveaux d'enseignement dans les États membres, détaillant les moyens mis e
n place pour lutter contre le chômage tel que l'apprentissage, l'alternance, le tutorat professionnalisé, etc., et comprenant une projection des emplois par branche et par niveaux de compétences, et présenter également des rapports réguliers sur l'évolution de la situation; invite instamment la
...[+++] Commission à réaliser des études en vue d'analyser l'influence des divers systèmes scolaires nationaux sur le taux d'abandon; souhaite que cette analyse se fonde sur les spécificités nationales, régionales et locales du phénomène de l'abandon scolaire;