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Car distributors office
Chief Traction and Rolling Stock Officer
Locomotive engine inspector
Rail vehicle engineer
Railway workshop repair inspector
Rolling stock control office
Rolling stock designer
Rolling stock distribution section
Rolling stock engine inspector
Rolling stock engineer
Traction engineer
Traction engineering technician

Vertaling van "Chief Traction and Rolling Stock Officer " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Chief Traction and Rolling Stock Officer

Chef du Service du Matériel


rail vehicle engineer | traction engineer | rolling stock designer | rolling stock engineer

ingénieur matériel roulant | ingénieure matériel roulant | ingénieur matériel roulant/ingénieure matériel roulant | ingénieure matériels roulants


locomotive engine inspector | railway workshop repair inspector | rolling stock engine inspector | traction engineering technician

inspectrice de moteurs de matériel roulant | inspecteur de moteurs de matériel roulant | inspecteur de moteurs de matériel roulant/inspectrice de moteurs de matériel roulant


rolling stock control office

poste de commandement véhicules | PCV [Abbr.]


car distributors office | rolling stock distribution section

groupe de la répartition


Chief Registration Officer - Canadian National Live Stock Records Board

Chef du service de l'enregistrement des animaux - Commission du Bureau canadien national de l'enregistrement des animaux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
On the cost side, all costs directly linked to the provision of the public service can be taken into account (such as train drivers’ salaries, traction current, rolling stock maintenance, overhead costs (such as cost of management and administration) and contract-related costs of affiliated undertakings).

En ce qui concerne les coûts, tous les coûts directement liés à la fourniture du service public peuvent être pris en considération [tels que les salaires des conducteurs de train, le courant de traction, l’entretien du matériel roulant, les frais généraux (tels que les frais de gestion et d’administration) et les coûts des entreprises liées qui sont rattachés aux contrats].


Upgrading introduced for the operation of trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI should comply with the preceding values for line gradients, except when specific local conditions require higher values; this being so, the acceptable gradients values shall take into account the limiting characteristics of the rolling stock in traction and braking, as defined in High-Speed Rolling Stock TSI.

Les aménagements apportés pour la circulation des trains conformes à la STI «matériel roulant» pour les lignes à grande vitesse doivent également respecter les valeurs précédentes, sauf si des conditions spécifiques locales imposent des valeurs supérieures; dans ce cas, les rampes et pentes admissibles doivent tenir compte des caractéristiques limites de traction et de freinage du matériel roulant définies dans la STI «matériel roulant» pour les lignes à grande vitesse.


Upgrading introduced for the operation of trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI should comply with the preceding values for line gradients, except when specific local conditions require higher values; this being so, the acceptable gradients values shall take into account the limiting characteristics of the rolling stock in traction and braking, as defined in High-Speed Rolling Stock TSI.

Les aménagements apportés pour la circulation des trains conformes à la STI «matériel roulant» pour les lignes à grande vitesse doivent également respecter les valeurs précédentes, sauf si des conditions spécifiques locales imposent des valeurs supérieures; dans ce cas, les rampes et pentes admissibles doivent tenir compte des caractéristiques limites de traction et de freinage du matériel roulant définies dans la STI «matériel roulant» pour les lignes à grande vitesse.


The requirements for traction in clause 4.2.7.2.4 of the HS RST TSI shall apply also to CR rolling stock of fire safety category B.

Les exigences relatives à la traction de la clause 4.2.7.2.4 de la STI RST GV s'appliquent également au matériel roulant RC appartenant à la catégorie de sécurité incendie B.


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The requirements for traction in clause 4.2.7.2.4 of the HS RST TSI shall apply also to CR rolling stock of fire safety category B.

Les exigences relatives à la traction de la clause 4.2.7.2.4 de la STI RST GV s'appliquent également au matériel roulant RC appartenant à la catégorie de sécurité incendie B.


acquiring knowledge and procedures regarding trains, their composition and technical requirements on traction units, wagons, coaches and other rolling stock.

l’acquisition de la connaissance des trains, de leurs éléments constitutifs et des exigences techniques relatives aux engins moteurs, aux wagons, aux voitures et au reste du matériel roulant, et des procédures qui y sont liées.


F. Electromagnetic compatibility between rolling stock and control-command trackside equipment: to ensure that new rolling stock accepted for use on all or part of the trans-European high-speed network will be compatible with the associated control-command infrastructure, there shall be a common specification describing the limits to conducted and induced traction current as well as electromagnetic field characteristics to be permitted; refer to Annex A, index 4b.

F. Compatibilité électromagnétique entre les équipements "matériel roulant" et les équipements de contrôle-commande du sol. Afin de s'assurer que les matériels roulants neufs autorisés sur tout ou partie du réseau transeuropéen à grande vitesse seront compatibles avec l'infrastructure de contrôle-commande associée, il sera prévu une spécification commune décrivant les limites admissibles pour les caractéristiques des courants de traction conduits et induits ...[+++]


(iii) upon a call for the emergency brake, the rolling stock subsystem shall prevent traction being applied.

iii) En cas de demande d'un freinage d'urgence, le sous-système "matériel roulant" doit interdire l'application de l'effort de traction.


F. Electromagnetic compatibility between rolling stock and control-command trackside equipment: to ensure that new rolling stock accepted for use on all or part of the trans-European high-speed network will be compatible with the associated control-command infrastructure, there shall be a common specification describing the limits to conducted and induced traction current as well as electromagnetic field characteristics to be permitted; refer to Annex A, index 4b.

F. Compatibilité électromagnétique entre les équipements "matériel roulant" et les équipements de contrôle-commande du sol. Afin de s'assurer que les matériels roulants neufs autorisés sur tout ou partie du réseau transeuropéen à grande vitesse seront compatibles avec l'infrastructure de contrôle-commande associée, il sera prévu une spécification commune décrivant les limites admissibles pour les caractéristiques des courants de traction conduits et induits ...[+++]


(iii) upon a call for the emergency brake, the rolling stock subsystem shall prevent traction being applied.

iii) En cas de demande d'un freinage d'urgence, le sous-système "matériel roulant" doit interdire l'application de l'effort de traction.




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'Chief Traction and Rolling Stock Officer' ->

Date index: 2023-02-21
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