Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adopt a professional attitude
Civic Alliance
Civic Alliance Party
Civic Alliance of Romania
Civic amenity sites overseeing
Civic competences
Civic decrees
Civic legislation
Civic responsibility
Civic skills
Civic spirit
Civic-mindedness
Civicism
Demonstrate a professional civic duty
Generic competencies
Generic skills
Monitor civic amenity sites
Monitoring civic amenity sites
Oversee civic amenity sites
PAC
PACR
PCA
Party of the Civic Alliance
People skills
People-oriented skills
Personal skills
Public law
Public regulations
Self-management skills
Shortage of skilled manpower
Shortage of skilled resources
Shortage of skilled workers
Show professional responsibility
Showing professional responsibility
Skill shortage
Skilled labour shortage
Skills crunch
Soft skills

Vertaling van "Civic skills " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


civic amenity sites overseeing | oversee civic amenity sites | monitor civic amenity sites | monitoring civic amenity sites

surveiller des déchèteries


civic responsibility | civic spirit | civicism | civic-mindedness

civisme


Civic Alliance | Civic Alliance of Romania | Civic Alliance Party | Party of the Civic Alliance | PAC [Abbr.] | PACR [Abbr.] | PCA [Abbr.]

Alliance civique | Parti pour l'alliance civique de Roumanie | AC [Abbr.] | PACR [Abbr.]




Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


civic decrees | civic legislation | public law | public regulations

droit public


self-management skills [ soft skills | generic skills | people-oriented skills | people skills | personal skills | generic competencies ]

savoir-être [ compétences non techniques | compétences générales ]


shortage of skilled workers [ skilled labour shortage | skill shortage | shortage of skilled manpower | shortage of skilled resources | skills crunch ]

pénurie de main-d'œuvre qualifiée [ pénurie de main-d'œuvre spécialisée | pénurie de travailleurs qualifiés | pénurie de travailleurs spécialisés | pénurie de ressources humaines compétentes ]


adopt a professional attitude | showing professional responsibility | demonstrate a professional civic duty | show professional responsibility

faire preuve de professionnalisme
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
40. Stresses the need to raise teacher awareness regarding key competences, such as techniques for learning to learn, social and civic skills, initiative, cultural awareness and self-expression; draws attention, therefore, to the importance of investing in lifelong learning schemes for teachers;

40. souligne le besoin de sensibiliser les enseignants aux compétences clés, telles que les techniques pour apprendre à apprendre, les compétences sociales et civiques, la prise d'initiatives, la sensibilisation culturelle et l'autoexpression; rappelle par conséquent l'importance d'investir dans la formation tout au long de la vie pour les enseignants;


40. Stresses the need to raise teacher awareness regarding key competences, such as techniques for learning to learn, social and civic skills, initiative, cultural awareness and self-expression; draws attention, therefore, to the importance of investing in lifelong learning schemes for teachers;

40. souligne le besoin de sensibiliser les enseignants aux compétences clés, telles que les techniques pour apprendre à apprendre, les compétences sociales et civiques, la prise d'initiatives, la sensibilisation culturelle et l'autoexpression; rappelle par conséquent l'importance d'investir dans la formation tout au long de la vie pour les enseignants;


27. Supports the idea of an educational approach that allows more regular consultation of, and greater participation by, students in the management of the educational process, active participation by students’ parents in the educational community and the development of a confidence-based relationship between students and teachers, serving to stimulate the spirit of initiative and the acquisition of social and civic skills that are essential to active citizenship;

27. appuie l'idée d'une pédagogie permettant une consultation plus régulière et une participation plus importante des élèves à la gestion du processus éducatif, une participation active des parents d'élèves à la communauté éducative et le développement de relations de confiance entre les élèves et les enseignants stimulant ainsi l'esprit d'initiative et l'acquisition des compétences sociales et civiques indispensables pour une citoyenneté active;


27. Supports the idea of an educational approach that allows more regular consultation of, and greater participation by, students in the management of the educational process, active participation by students' parents in the educational community and the development of a confidence-based relationship between students and teachers, serving to stimulate the spirit of initiative and the acquisition of social and civic skills that are essential to active citizenship;

27. appuie l'idée d'une pédagogie permettant une consultation plus régulière et une participation plus importante des élèves à la gestion du processus éducatif, une participation active des parents d'élèves à la communauté éducative et le développement de relations de confiance entre les élèves et les enseignants stimulant ainsi l'esprit d'initiative et l'acquisition des compétences sociales et civiques indispensables pour une citoyenneté active;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Education and training bring economic and social benefits by developing personal and civic skills at the same time as vocational skills.

L’éducation et la formation produisent des bénéfices économiques et sociaux en développant les compétences personnelles et civiques en même temps que les aptitudes professionnelles.


Participation in pre-school education Special needs education Early school leavers Literacy in reading, mathematics and science Language skills ICT skills Civic skills Learning to learn skills Upper secondary completion rates of young people School management Schools as multi-purpose local learning centres | Professional development of teachers and trainers Stratification of education and training systems Higher education graduates Cross-national mobility of students in higher education Participation of adults in lifelong learning Adults’ skills Educational attainment of the population Investment in education and training Returns to educ ...[+++]

Participation à l’enseignement préscolaire Éducation répondant à des besoins spéciaux Jeunes ayant quitté prématurément l’école Connaissances de base en lecture, mathématiques et sciences Connaissances linguistiques Maîtrise des TIC Compétences civiques Apprentissage de l'acquisition de compétences Taux d’achèvement du second cycle de l’enseignement secondaire chez les jeunes Gestion des établissements scolaires Développement des écoles en centres locaux polyvalents d'acquisition de connaissances | Développement professionnel des enseignants et des formateurs Stratification des systèmes d'éducation et de formation Diplômés de l’enseignem ...[+++]


Core indicators cover the following key competences: literacy in reading, mathematics and science (4) , language skills (5) , ICT skills (6) , civics skills (7) and learning to learn skills (8).

Les indicateurs fondamentaux portent sur les compétences clés suivantes : connaissances de base en lecture, mathématiques et sciences (4) , connaissances linguistiques (5) , maîtrise des TIC (6) , compétences civiques (7) et apprentissage de l'acquisition de compétences (8) .


- In the area of civic skills (7), the Commission is co-operating with Member States to identify data needs and to prepare a European module in the forthcoming International Civics and Citizenship Education Study (ICCS), which will be carried out in 2008/09 to cover the needs relating to education for active citizenship.

- S’agissant des compétences civiques (7), la Commission coopère avec les États membres afin de définir les données nécessaires et d’élaborer un module européen dans le cadre de la future étude internationale sur l’éducation civique et citoyenne (ICCS), qui sera menée en 2008/2009 afin de répondre aux besoins liés à l’éducation à la citoyenneté active.


- Support the development of specific integration programmes for newly arrived immigrants; including facilitation of acquisition of language skills and emphasizing practical inter-cultural skills needed for effective adaptation as well as the commitment to fundamental European values; this could be further explored by identifying the basic rights and obligations for newly arrived immigrants, in the framework of specific national procedures (e.g. integration curricula, explicit integration commitments, welcoming programmes, national plans for citizenship and integration, civic ...[+++]

- contribuer à la mise au point de programmes spécifiques d'intégration pour les immigrants nouvellement arrivés, notamment en prévoyant une aide à l'acquisition de compétences linguistiques et en mettant l’accent sur les compétences interculturelles pratiques nécessaires à une adaptation effective ainsi que sur l’engagement à respecter les valeurs européennes fondamentales; on pourrait également agir en ce sens en déterminant les droits et les obligations fondamentaux des immigrants nouvellement arrivés dans le cadre de procédures nationales spécifiques (p.ex.: programmes d’intégration, engagements explicites à s’intégrer, programmes d’accueil, plans nationaux pour la citoyenneté et l’intégration, cours d’éducation ...[+++]


It has defined eight domains of key competences (including knowledge, skills and attitudes), which should be acquired by the end of compulsory education (communication in mother tongue and foreign languages, mathematical literacy and basic competences in science and technology, ICT skills, learning-to-learn, interpersonal and civic competences, entrepreneurship and cultural awareness).

Il a défini huit domaines de compétences essentielles (y compris les connaissances, les compétences et les comportements) qui devraient avoir été acquis à la fin de l'enseignement obligatoire (communication en langue maternelle et langues étrangères, capacités en mathématiques et compétences de base en sciences et technologie, compétences en TIC, apprendre à apprendre, compétences sociales et personnelles, esprit d'entreprise et sensibilisation culturelle).


w