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CEGEP
College for the professional education of teachers
College of General and Professional Education
College of General and Vocational Education
College of education
General and Vocational College
MiR-PEI
Teacher training college
Teacher's college
UTE
University of teacher education

Vertaling van "College for the professional education teachers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
college for the professional education of teachers

collège de formation des enseignants


university of teacher education | teacher training college | teacher's college [ UTE ]

haute école pédagogique [ HEP ]


CEGEP | College of General and Vocational Education | College of General and Professional Education | General and Vocational College

cégep | collège d'enseignement général et professionnel


college of education | teacher training college

centre de formation des enseignants | école normale | école supérieure de pédagogie et de science de l'éducation


Multinational Project on the Professionalization of Teachers and Education Administrators

Projet multinational de professionnalisation des administrateurs d'école et des enseignants


Federal Commission for Colleges of Professional Education and Training

Commission fédérale des écoles supérieures [ CFES ]


FDEA Ordinance of 11 March 2005 on the Minimum Requirements for the Recognition of Study Programmes and Continuing Education and Training at Professional Education Institutions [ MiR-PEI ]

Ordonnance du DFE du 11 mars 2005 concernant les conditions minimales de reconnaissance des filières de formation et des études postdiplômes des écoles supérieures [ OCM ES ]


general system for the recognition of higher-education diplomas awarded on completion of professional education and training of at least three years' duration

système général de reconnaissance des diplômes d'enseignement supérieur qui sanctionnent des formations professionnelles d'une durée minimale de trois ans


Cooperative Inter-University Network for the Pedagogical Training of Higher Education Teachers in the Latin America and the Caribbean Region

Réseau coopératif interuniversitaire pour la formation pédagogique du personnel enseignant de l'enseignement supérieur dans la région Amérique latine et Caraibes


general system for the recognition of professional education and training

système général de reconnaissance des formations professionnelles
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Encourage teacher and ECEC educators, teachers, ECEC professionals and school leaders — through both initial and continuous professional development — to themselves develop a sufficient level of digital competence, including the ability to use ICT for teaching purposes, as well as to develop effective methods for promoting media literacy from an early age.

Encourager les formateurs d’enseignants et les formateurs pour les services d’éducation et d’accueil des jeunes enfants, les enseignants, les professionnels de l’éducation et de l’accueil des jeunes enfants et les chefs d’établissement - dans le cadre du développement initial aussi bien que dans celui du développement professionnel continu - à acquérir eux-mêmes un niveau de compétence numérique suffisant, y compris la capacité d’u ...[+++]


66 (1) For the purpose of paragraph (b) of the definition “dependent child” in subsection 42(1) of the Act, “full-time attendance at a school or university” means full-time attendance at a school, college, university or other educational institution that provides training or instruction of an educational, professional, vocational or technical nature and a dependent child shall be deemed to be or to have been in full-time attendance at a school or university during an absence by reason of a normal period of scholastic vacation.

66 (1) Pour l’application de l’alinéa b) de la définition d’ « enfant à charge » , au paragraphe 42(1) de la Loi, « fréquente à plein temps une école ou une université » signifie que l’enfant à charge fréquente à plein temps une école, un collège, une université ou tout autre établissement d’enseignement qui dispense une formation ou un enseignement de nature éducative, spécialisée, professionnelle ou technique, et qu’il est considéré comme fréquentant ou ayant fréquenté l’école ou l’université à plein temps pendant les périodes normales de vacances scolaires où il en est absent.


Continuous professional education as teachers should become a requirement for teachers in the higher education sector.

La formation professionnelle continue à l'enseignement devrait devenir une exigence en ce qui concerne les enseignants de l’enseignement supérieur.


For example: a research study on the identification of indicators of child vulnerability in order to make preventive intervention by educators, teachers, and parents more prompt and effective; research and transnational data collection producing a pilot study examining the problems of deliberate self-harm among young people in Europe; exposing the situation of unaccompanied migrant minors in the EU and focusing on asylum seeking or migrant children from three Member States; Muslim girls' negotiation between parents and social professionals; how to integrate different social services; how confidentiality is perceived and interpreted in cases of sexual abuse; the reviewing and refining of the first draft of an international manual for s ...[+++]

Par exemple: travail de recherche sur l'identification d'indicateurs de vulnérabilité des enfants, permettant une intervention plus précoce et plus efficace des éducateurs, des enseignants et des parents; travail de recherche et collecte de données transnationales pour la réalisation d'une étude pilote sur le problème de l'automutilation chez les enfants et les adolescents en Europe; étude de la situation des migrants mineurs non accompagnés dans l'Union européenne, avec une attention particulière pour les enfants demandeurs d'asile ou migrants dans trois États membres; stratégies de négociation entre jeunes filles musulmanes, parents et travailleurs sociaux; examen des possibilités d'intégration de différents services sociaux; percept ...[+++]


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(5) Whereas Council Directive 89/48/EEC of 21 December 1988 on a general system for the recognition of higher-education diplomas awarded on completion of professional education and training of at least three years' duration(4) and Council Directive 92/51/EEC of 18 June 1992 on a second general system for the recognition of professional education and training to supplement Directive 89/48/EEC(5) do not apply to certain professional activities covered by the Directives applying to this subject-matter (Part One of Annex A to this Directive); whereas recognition machinery in respect of qualifications should, therefore, be introduced for those professional activities not covered by Directives 89/48/EEC and 92/51/EEC; whereas the professional a ...[+++]

(5) considérant que la directive 89/48/CEE du Conseil du 21 décembre 1988 relative à un système général de reconnaissance des diplômes d'enseignement supérieur qui sanctionnent des formations professionnelles d'une durée minimale de trois ans(4) et la directive 92/51/CEE du Conseil du 18 juin 1992 relative à un deuxième système général de reconnaissance des formations professionnelles, qui complète la directive 89/48/CEE(5), ne s'appliquent pas à certaines des activités professionnelles couvertes par les directives applicables dans ce domaine (annexe A, première partie, de la présente directive); que, dès lors, il convient de prévoir un mécanisme de reconnaissance des diplômes applicable à celles de ces activités professionnelles qui ne so ...[+++]


At the Finance Committee this morning, the government spokesperson told us that neither the Government of Quebec nor student associations, school administrators, college and university management or teachers - nobody in the education sector - had asked the Canadian government to interfere in this very particular way in the education sector.

Ce matin, au comité des finances, le porte-parole du gouvernement nous a informés que ni le gouvernement du Québec, ni les associations d'étudiants, ni les administrateurs scolaires, ni la direction des collèges, ni la direction des universités, ni les enseignants, personne dans le milieu de l'éducation n'a demandé au gouvernement canadien de faire ce type d'intervention très particulier dans le secteur de l'éducation.


(15) Whereas, for the pursuit of certain professions, certain Member States require the possession of a diploma within the meaning of Directive 89/48/EEC, while for the same profession other Member States require the completion of professional education or training with a different structure; whereas certain kinds of education and training, while not of a post-secondary nature of minimum duration within the meaning of this Directive, nevertheless result in a comparable professional level and prepare the person for similar responsibilities and activities; whereas such education and training should therefore be classed in the same category as that attested by a diploma; whereas such education and training is very varied and this classifica ...[+++]

(15) considérant que, pour l'exercice de certaines professions, certains États membres requièrent la possession d'un diplôme au sens de la directive 89/48/CEE, alors que d'autres États membres requièrent, pour les mêmes professions, l'accomplissement de formations professionnelles de structures différentes; que certaines formations, tout en n'ayant pas un caractère postsecondaire d'une durée minimale au sens de la présente directive, n'en confèrent pas moins un niveau professionnel comparable et préparent à des responsabilités et à des fonctions similaires; qu'il convient, par conséquent, d'assimiler ces formations à celles sanctionnées par un diplôme; que, en raison de leur grande diversité, ceci ne peut s'effectuer que par l'énumératio ...[+++]


The Professional Qualification Program is the first of its kind in British Columbia and acknowledges the rich experiences of internationally educated teachers, provides teachers with opportunities to engage in professional dialogue about teaching and learning, and prepares them for successful entry into the British Columbia school system.

Le Professional Qualification Program, qui est le premier de son genre dans la province, tient compte des riches expériences des enseignants éduqués internationalement, offre aux enseignants la possibilité d'engager un dialogue professionnel sur l'enseignement et l'apprentissage, et les prépare à entrer avec succès dans le système scolaire de la Colombie-Britannique.


The eligible activities covered by a JEP may include : - cooperative activities, for example : development of large scale mobility schemes for students, teachers or staff; curriculum development activities; continuing education and retraining schemes for higher education teachers/trainers; development of open/distance learning provision. - structural development activities in higher education such as the creation of new institutions of the restructuring of existing ones; - 2 - - specific action in priority areas : for example, training and retraining of teachers, particularly in the field of European studies or language teaching.

Les activités faisant l'objet d'un PEC peuvent inclure : - des activités de coopération, par exemple : le développement de projets de mobilité à grande échelle pour les étudiants, les enseignants, les personnes actives; des actions de développement des programmes; des projets d'éducation permanente ou de recyclage en faveur des enseignants du supérieur ou des instructeurs; le développement de l'enseignement ouvert/à distance; - des activités de développement structurel dans l'enseignement supérieur, comme par exemple la création d'institutions nouvelles ou la restructuration des institutions existantes; - 2 - - des actions spécifiques dans des domaines prioritaires : par exemple la formation et le recyclage d'enseignants, notamment dan ...[+++]


Directive 89/48/EEC on a general system for the recognition of higher-education diplomas awarded on completion of professional education and training of at least three years' duration and Directive 92/51/EEC on a second general system for the recognition of professional education and training which complements Directive 89/48/EEC do not apply to certain professional activities.

La directive 89/48/CEE du Conseil, du 21 décembre 1988, relative à un système général de reconnaissance des diplômes d'enseignement supérieur qui sanctionne des formations professionnelles d'une durée minimale de trois ans, et la directive 92/51/CEE du Conseil, du 18 juin 1992, relative à un deuxième système général de reconnaissance des formations professionnelles, qui complète la directive 89/48/CEE, ne s'appliquent pas à certaines activités professionnelles.




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Date index: 2024-04-10
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