Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
An Act to amend the General and Vocational Colleges Act
CEGEP
CEGEP teacher
College of General and Professional Education
College of General and Vocational Education
College of Vocational Education
College of general and professional instruction
College of general and professional teaching
College of general and vocational education
General and Vocational College
General and vocational college
General and vocational college teacher
General vocational orientation
Polytechnic College of Vocational Education
Technical institute teacher
Vocational and general education subjects
Vocational college in higher education
Vocational college lecturer
Vocational teacher
Vocational university teacher

Traduction de «general and vocational college » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
general and vocational college [ CEGEP,C.E.G.E.P. | college of general and vocational education | college of general and professional instruction | college of general and professional teaching ]

cégep [ collège d'enseignement général et professionnel ]


general and vocational college teacher [ CEGEP teacher ]

professeur de cégep [ professeure de cégep | professeur de collège d'enseignement général et professionnel | professeure de collège d'enseignement général et professionnel ]


CEGEP | College of General and Vocational Education | College of General and Professional Education | General and Vocational College

cégep | collège d'enseignement général et professionnel


technical institute teacher | vocational university teacher | vocational college lecturer | vocational teacher

professeure d’enseignement professionnel | professeur d’enseignement professionnel | professeur d’enseignement professionnel/professeure d’enseignement professionnel


An Act to amend the General and Vocational Colleges Act

Loi modifiant la Loi sur les collèges d'enseignement général et professionnel


vocational college in higher education

école de formation professionnelle | école de perfectionnement professionnel


Polytechnic College of Vocational Education

Institut polytechnique de formation professionnelle


College of Vocational Education

Institut de formation professionnelle


general vocational orientation

orientation professionnelle générale


vocational and general education subjects

formation scolaire composée d'une partie de culture générale et d'une partie spécifique à la profession
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
IVET is normally part of upper secondary education[8] but includes also tertiary level (called 'Fachhochschulen', 'universities of applied sciences' or 'vocational colleges' in many countries)[9].

L’EFPI fait normalement partie du deuxième cycle de l’enseignement secondaire[8] mais il englobe aussi le niveau tertiaire (celui des «hautes écoles spécialisées», «universités des sciences appliquées» ou «écoles professionnelles» dans de nombreux pays)[9].


We have to realize that the province of Quebec has developed an education system where regional universities, such as the Université du Québec in Chicoutimi, for instance, or in my region of Rimouski, and the general and vocational colleges called cegeps are funded by the provincial budget, a part of which is made up of transfer payments coming from the federal government.

Le constat est le suivant. Au Québec, on a développé un système d'éducation où les universités régionales, par exemple les universités du Québec en région, à Chicoutimi, à Rimouski ainsi que les collèges d'enseignement général et professionnel sont financés par le budget provincial, dont une partie vient de l'argent octroyé par le gouvernement fédéral par le biais des paiements de transfert.


Member States must shift from a box-ticking approach and upgrade their quality systems if they want to improve the performance of universities and vocational colleges, according to two reports published by the European Commission today on quality assurance in higher education and vocational training.

Selon deux rapports sur l’assurance de la qualité dans les établissements d'enseignement supérieur et les instituts de formation professionnelle, publiés ce jour par la Commission européenne, les États membres doivent faire évoluer leurs systèmes de contrôle de la qualité pour s'attacher davantage au fond et moins à la forme, s’ils veulent améliorer les performances des universités et des écoles professionnelles.


The Colleges underlined the importance of Technical Vocational Education and Training (TVET) to ensure youth empowerment and employment by aligning TVET skills portability initiatives with ongoing work on harmonisation and quality assurance in higher education in Africa.

L’UA et l’UE ont souligné l'importance de l'enseignement et la formation techniques et professionnelles (EFTP) en vue d’assurer l'autonomisation et l'emploi des jeunes, en adaptant les initiatives de l’EFTP relatives au transfert des compétences avec les travaux en cours sur l'harmonisation et l'assurance de la qualité dans l'enseignement supérieur en Afrique.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The two levels correspond to regulated courses of study of a total duration of at least 15 years which require the successful completion of eight years of elementary education followed by four years of intermediate preparatory vocational education (VMBO), and which require at least three years' level 3 or 4 training at a college for intermediate vocational training (MBO), culminating in an examination (The average duration of vocational training may be reduced from three to two years where the student has a qualification required to e ...[+++]

Les deux niveaux correspondent à des cycles d'études réglementés d'une durée totale d'au moins quinze ans qui présupposent l'accomplissement de huit ans d'enseignement de base suivis de quatre ans d'enseignement professionnel préparatoire moyen (“VMBO”), auxquels s'ajoutent au moins trois ans de formation de niveau 3 ou 4 dans un établissement d'enseignement moyen professionnel (“MBO”), sanctionnée par un examen [la durée de la formation professionnelle moyenne peut être ramenée de trois à deux ans, si l'intéressé dispose d'une qualif ...[+++]


There is a need for vocational colleges, so those who are dropouts can go to vocational schools and develop different aspects of their country.

Il nous faut des écoles de métiers, afin que les décrocheurs puissent y acquérir les connaissances qui permettront de développer divers secteurs de leur pays.


1. The Committee shall be chaired by the Director-General in charge of Vocational Training at the Commission or, where he or she is prevented from so doing, by one of the Directorate-General's directors to be nominated by the Director General.

1. Le comité est présidé par le directeur général chargé de la formation professionnelle à la Commission ou, en cas d'empêchement, par l'un des directeurs de cette direction générale, que le directeur général désigne.


(1) Certain provisions of Council Regulation (EC) No 337/75 of 10 February 1975 establishing a European Centre for the Development of Vocational Training(4) should be brought into line with Council Regulation (EC, Euratom) No 1605/2002 of 25 June 2002 on the Financial Regulation applicable to the general budget of the European Communities(5) (hereinafter referred to as "the general Financial Regulation"), and in particular Article 185 thereof.

(1) Il y a lieu de mettre certaines dispositions du règlement (CEE) n° 337/75 du Conseil du 10 février 1975 portant création d'un Centre européen pour le développement de la formation professionnelle(4) en concordance avec le règlement (CE, Euratom) n° 1605/2002 du Conseil du 25 juin 2002 portant règlement financier applicable au budget général des Communautés européennes(5) (ci-après dénommé "règlement financier général"), et notamment avec son article 185.


All young people wanted to study and our system quickly overflowed, to such an extent that in 1967 we had to create the CEGEPs, general and vocational colleges.

Notre système fut vite débordé. Il y eut un si grand nombre de nos jeunes qui désiraient avoir accès à l'éducation, qu'en 1967 furent créés les collèges d'enseignement général et professionnel.


For community colleges, that figure is about 25%. We do not have an indication of what percentage of individuals attending private vocational colleges have Canada student loans, as the total number of individuals attending those institutions is not known to us.

Dans les collèges communautaires, ce chiffre est d'environ 25 p. 100. Nous n'avons aucune indication au sujet du pourcentage de personnes étudiant dans un collège professionnel privé qui bénéficient d'un tel prêt, étant donné que nous ne connaissons pas le nombre total des personnes qui sont inscrites dans ces établissements.


w