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Complaints and Enquiries
Consumer Complaints and Enquiries
Consumer complaints
Explore complaints related to consumer protection
Investigate complaints related to consumer protection
National Board for Consumer Complaints

Vertaling van "Consumer Complaints and Enquiries " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Consumer Complaints and Enquiries

Plaintes et demandes de renseignements des consommateurs


Consumer Complaints Management: a Guide for Canadian Business, Developed on Behalf of the Federal, Provincial and Territorial Ministers Responsible for Consumer Affairs

La gestion des plaintes des consommateurs : un guide à l'intention des entreprises canadiennes, rédigé au nom des ministres fédéral, provinciaux et territoriaux responsables de la consommation




National Board for Consumer Complaints

Office national des réclamations des consommateurs


National Board for Consumer Complaints

Office national pour les plaintes des consommateurs




explore complaints related to consumer protection | investigating complaints related to consumer protection | investigate a complaint related to consumer protection | investigate complaints related to consumer protection

enquêter sur des plaintes liées à la protection des consommateurs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Communication (COM(2009) 346 final) on a harmonised methodology for classifying and reporting consumer complaints and enquiries

Communication [COM(2009) 346 final] relative à une méthode harmonisée de classification des réclamations et demandes des consommateurs et de communication de données y afférentes


The communication was followed in 2010 by a recommendation from the European Commission on the use of the harmonised methodology for classifying and reporting consumer complaints and enquiries*

Cette communication a été suivie, en 2010, par une recommandation de la Commission européenne relative à l’utilisation d’une méthode harmonisée pour classer les réclamations et les demandes des consommateurs et communiquer les données y afférentes*


Commission Recommendation of 12.5.2010 on the use of a harmonised methodology for classifying and reporting consumer complaints and enquiries (C(2010) 3021 final)

Recommandation de la Commission du 12.5.2010 relative à l’utilisation d’une méthode harmonisée pour classer les réclamations et demandes des consommateurs et communiquer les données y afférentes [C(2010) 3021 final]


Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on a harmonised methodology for classifying and reporting consumer complaints and enquiries (COM(2009) 346 final, 7.7.2009)

Communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions relative à une méthode harmonisée de classification des réclamations et demandes des consommateurs et de communication de données y afférentes [COM(2009) 346 final, 7.7.2009]


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financial contributions to national complaint bodies to assist with the use of a harmonised methodology for classifying and reporting consumer complaints and enquiries.

contributions financières versées à des organismes nationaux de traitement de plaintes visant à les aider à utiliser une méthode harmonisée de classement et de notification des plaintes et des demandes de consommateurs.


financial contributions to national complaint bodies to assist with the use of a harmonised methodology for classifying and reporting consumer complaints and enquiries ;

contributions financières versées à des organismes nationaux de traitement plaintes visant à les aider à utiliser une méthode harmonisée de classement et de notification des plaintes et des demandes de consommateurs;


– having regard to the communication from the Commission of 7 July 2009 to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on a harmonised methodology for classifying and reporting consumer complaints and enquiries (COM(2009)0346) and the accompanying draft Commission recommendation (SEC (2009)0949),

– vu la communication de la Commission du 7 juillet 2009 au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions relative à une méthode harmonisée de classification des réclamations et demandes des consommateurs et de communication de données y afférentes (COM(2009)0346) et le projet de recommandation de la Commission l'accompagnant (SEC(2009)0949),


– having regard to the communication from the Commission, of 7 July 2009, to the European Parliament, the Council, to the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on a harmonised methodology for classifying and reporting consumer complaints and enquiries (COM(2009)0346) and to the accompanying Draft Commission Recommendation (SEC(2009)0949),

– vu la communication de la Commission du 7 juillet 2009 au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions relative à une méthode harmonisée de classification des réclamations et demandes des consommateurs et de communication de données y afférentes (COM(2009)0346) et le projet de recommandation de la Commission l'accompagnant (SEC(2009)0949),


– having regard to the Commission communication of 7 July 2009 to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on a harmonised methodology for classifying and reporting consumer complaints and enquiries (COM(2009)0346) and to the accompanying Draft Commission Recommendation (SEC(2009)0949),

– vu la communication de la Commission du 7 juillet 2009 au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au comité des régions relative à une méthode harmonisée de classification des réclamations et demandes des consommateurs et de communication de données y afférentes (COM(2009)0346) et le projet de recommandation de la Commission l'accompagnant (SEC(2009)0949),


– having regard to the Commission communication of 7 July 2009 on a harmonised methodology for classifying and reporting consumer complaints and enquiries (COM(2009)0346) and to the accompanying draft Commission recommendation (SEC(2009)0949),

– vu la communication de la Commission du 7 juillet 2009 relative à une méthode harmonisée de classification des réclamations et demandes des consommateurs et de communication de données y afférentes (COM(2009)0346) et le projet de recommandation de la Commission qui l'accompagne (SEC(2009)0949),




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Date index: 2021-09-11
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