Calls on the Commission and the Member States to ensure that the e-
Learning initiative concentrates on priority objectives: providing all schools with the necessary technological infrastructure and training teachers (who, more than anyone, are responsible for education), through bench-marking measures and the exchange of best practice, so that they acquire knowledge and skills in the use of the new technologies for educational purposes, in both content and software, which should be flexible, multicultural and should take account of the specific characteristics of pupils and other diverse factors,
...[+++] in order to improve child and adult pupils" capacity to learn, by developing distance learning and differentiated and individualised teaching methods; demande à la Commission et aux États membr
es que l'initiative e-Learning soit axée sur les objectifs prioritaires suivants: la dotation suffisante en infrastructures technologiques de chaque école et la formation des enseignants (responsables au premier titre de l'éducation), par le biais d'actions d'évaluation des performances et d'échange des meilleures pratiques, afin qu'ils acquièrent connais
sances et aptitudes dans l'utilisation des nouvelles technologies à des fins pédagogiques, tant au niveau des contenus que par le biais d'un
...[+++]logiciel qui soit souple et multiculturel et tienne compte des spécificités des élèves et d'autres diversités, afin d'améliorer les capacités d'apprentissage des élèves et des adultes en développant l'enseignement à distance ainsi qu'une pédagogie différenciée et individualisée;