Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Address problems critically
Addressing problems critically
Analytical team
Business-critical application
CMC
Creative and Critical Thinking
Creative and critical thinking
Critical concentration for micelle formation
Critical concentration for micelles formation
Critical micellar concentration
Critical micelle concentration
Critical micellisation concentration
Critical thinking
Critical thinking and social studies
Critically address problems
Expectation-driven thinking
Goal driven thinking
Goal-driven control structure
Mission critical application
Mission-critical application
Think tank
Think tank group
Think-in
Think-tank
Thinking about problems critically
Top-down approach
Top-down control structure
Top-down thinking

Vertaling van "Critical thinking " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
critical thinking

esprit critique | pensée critique | réflexion critique


Critical thinking and social studies

Critical thinking and social studies


critical thinking

esprit critique | pensée critique | libre pensée | sens critique


creative and critical thinking

esprit créateur et critique


Creative and Critical Thinking

la créativité et le raisonnement critique


critically address problems | thinking about problems critically | address problems critically | addressing problems critically

aborder des problèmes avec un esprit critique


expectation-driven thinking | goal driven thinking | goal-driven control structure | top-down approach | top-down control structure | top-down thinking

haut-bas | pensée but-dirigée | raisonnement dirigé par le but | raisonnement guidé par le but


think tank | think-tank | think tank group | analytical team | think-in

groupe de réflexion | cellule de réflexion | équipe de réflexion | groupe d'experts | groupe de spécialistes | comité d'experts


critical concentration for micelle formation | critical concentration for micelles formation | critical micellar concentration | critical micelle concentration | critical micellisation concentration | CMC [Abbr.]

concentration critique pour la formation de micelles


mission critical application | mission-critical application | business-critical application

application vitale | application critique | application essentielle | application fondamentale | application indispensable | application cruciale | application de première importance
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 150102_3 - EN - Media literacy and critical thinking — education’s role

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 150102_3 - EN - Éducation aux médias et esprit critique — Le rôle de l’éducation


Exchanges of good practices on media literacy and critical thinking should be further promoted within the context of the ET2020 strategic framework

L’échange de bonnes pratiques en matière d’éducation aux médias et d’esprit critique devrait être davantage favorisé dans le contexte du cadre stratégique «Éducation et formation 2020»


In order to promote media literacy and critical thinking, EU funds and programmes, such as Erasmus+, the Connecting Europe Facility, the European Structural and Investment FundsHorizon 2020Creative Europe and Europe for Citizens, should be utilised by EU countries and the European Commission

Afin de promouvoir l’éducation aux médias et l’esprit critique, les pays de l’Union européenne (UE) et la Commission européenne devraient utiliser les fonds et programmes de l’UE, tels qu’Erasmus+, le mécanisme pour l’interconnexion en Europe, les Fonds structurels et d’investissement européensHorizon 2020Europe créative et Citoyens pour l’Europe


Media literacy and critical thinking — education’s role

Éducation aux médias et esprit critique — Le rôle de l’éducation


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Conclusions — Developing media literacy and critical thinking through education and training

Conclusions sur le développement de l’éducation aux médias et de l’esprit critique au moyen de l’éducation et de la formation


21. Calls for strong financial support for agreements on common core curricula, which guarantee well defined learning outcomes, inter alia by exploring the methodology approach developed by Tuning and through the experience of the ‘Tuning Academy’; calls for particular attention to be paid to the specific nature of humanities curricula, as a stronghold for democracy and a vehicle for the achievement of European cohesion, in order to determine which specific knowledge and skills should be covered by degree courses so as to encourage learning in a form combining measurable general skills (reflected in the ability to use knowledge) and teaching and research as original critical analysis; maintains that, as well as knowledge of the basic mate ...[+++]

21. demande l'octroi d'un solide appui financier en faveur d'accords sur des programmes communs qui garantissent des résultats bien déterminés en matière d'apprentissage, notamment en explorant la méthodologie adoptée par le projet «Tuning» et par l'expérience de la «Tuning Academy»; demande qu'une attention particulière soit portée aux caractères spécifiques des programmes d'études en sciences humaines, en tant que bastion de la démocratie et vecteur pour l'obtention de la cohésion européenne, afin de définir les connaissances et les compétences spécifiques à chaque cycle d'études, de façon à favoriser un apprentissage qui associe les compétences générales, mesurables et transférables (en termes de capacité à utiliser les connaissances), ...[+++]


21. Calls for strong financial support for agreements on common core curricula, which guarantee well defined learning outcomes, inter alia by exploring the methodology approach developed by Tuning and through the experience of the ‘Tuning Academy’; calls for particular attention to be paid to the specific nature of humanities curricula, as a stronghold for democracy and a vehicle for the achievement of European cohesion, in order to determine which specific knowledge and skills should be covered by degree courses so as to encourage learning in a form combining measurable general skills (reflected in the ability to use knowledge) and teaching and research as original critical analysis; maintains that, as well as knowledge of the basic mate ...[+++]

21. demande l'octroi d'un solide appui financier en faveur d'accords sur des programmes communs qui garantissent des résultats bien déterminés en matière d'apprentissage, notamment en explorant la méthodologie adoptée par le projet "Tuning" et par l'expérience de la "Tuning Academy"; demande qu'une attention particulière soit portée aux caractères spécifiques des programmes d'études en sciences humaines, en tant que bastion de la démocratie et vecteur pour l'obtention de la cohésion européenne, afin de définir les connaissances et les compétences spécifiques à chaque cycle d'études, de façon à favoriser un apprentissage qui associe les ...[+++]


Skills needed include: the ability to search, collect and process information and use it in a critical and systematic way, assessing relevance and distinguishing real from virtual while recognising the links, capacity to protect its privacy online. Individuals should have skills to use tools to produce, present and understand complex information and the ability to access, search and use internet-based services; they should also be able use IST to support critical thinking, creativity, and innovation.

Les compétences requises comprennent: l’aptitude à rechercher, recueillir et traiter l’information et à l’utiliser de manière critique et systématique, en évaluant sa fiabilité et en différenciant l’information réelle de la virtuelle tout en identifiant les liens, ainsi que la capacité à protéger sa vie privée en ligne; l’aptitude à utiliser des techniques pour produire, présenter ou comprendre une information complexe et l’aptitude à accéder aux services sur Internet, à les rechercher et à les utiliser; l’aptitude à utiliser les TIC pour étayer une pensée critique, la créativité et l’innovation.


Skills needed include: the ability to search, collect and process information and use it in a critical and systematic way, assessing relevance and distinguishing real from virtual while recognising the links. Individuals should have skills to use tools to produce, present and understand complex information and the ability to access, search and use internet-based services; they should also be able use IST to support critical thinking, creativity, and innovation.

Les compétences requises comprennent: l’aptitude à rechercher, recueillir et traiter l’information et à l’utiliser de manière critique et systématique, en évaluant sa fiabilité et en différenciant l’information réelle de la virtuelle tout en identifiant les liens; l’aptitude à utiliser des techniques pour produire, présenter ou comprendre une information complexe et l’aptitude à accéder aux services sur Internet, à les rechercher et à les utiliser; l’aptitude à utiliser les TIC pour étayer une pensée critique, la créativité et l’innovation.


Some critics think and claim that sugar is too expensive, however.

De nombreuses personnes émettent toutefois des critiques et prétendent que le sucre est trop cher.


w