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Automated Customs Information Service
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BIS
Border Information Service
CISLO
CSIL
Customer Liaison and Information Services Group
Customer Service Information Library
Customer recorded information service
Customs Electronic Information Services
Customs Information System Liaison Officer
IGLO
Informal Group of R&D Liaison Officers

Vertaling van "Customer Liaison and Information Services Group " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Customer Liaison and Information Services Group

Service de liaison et d'information aux clients


liaise between the customer and various transportation services | perform liaison activities with transport services on behalf of the client | liaise between the client and various transportation services | liaise with transportation companies on behalf of the customer

assurer la liaison entre le client et les différents services de transport


Customs Electronic Information Services [ Automated Customs Information Services ]

Services d'information électronique des douanes [ Service d'information automatisé des douanes ]


Border Information Service [ BIS | Automated Customs Information Service ]

Service d'information sur la frontière [ SIF | Système d'information automatisé des douanes ]


Customs Information System Liaison Officer | CISLO [Abbr.]

officier de liaison du système d'information douanier | CISLO [Abbr.] | OLSID [Abbr.]


Informal Group of R&D Liaison Officers | IGLO [Abbr.]

Groupe informel des bureaux de liaison pour la R&D


customer recorded information service

service particulier d'informations enregistrées


Customer Service Information Library | CSIL

bibliothèque du service après-vente
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In particular, mobile operators should provide their roaming customers with personalised tariff information on the charges applicable to those customers for data roaming services every time they initiate a data roaming service on entering another Member State.

En particulier, les opérateurs de réseau mobile devraient fournir à leurs abonnés itinérants des informations personnalisées sur les tarifs qui leur sont applicables à chaque fois qu’ils utilisent pour la première fois un service de données en itinérance après être entrés dans un autre État membre.


27. Welcomes Serbia’s continued engagement in the normalisation process with Kosovo, and the finalisation of key agreements on 25 August 2015, namely on the establishment of the Association/Community of Serb majority municipalities in Kosovo, on energy, on telecoms and on the Mitrovica Bridge; urges Serbia to swiftly implement its part of these agreements and to engage constructively with Kosovo in formulating and implementing future agreements; notes that progress has been made in areas such as police and civil protection, vehicle insurance, customs, liaison ...[+++]arrangements and cadastral records; reiterates that progress in the Dialogue should be measured by its implementation on the ground; calls on Serbia and Kosovo to refrain from negative rhetoric and to move forward with the full implementation, in good faith and in a timely manner, of all the agreements already reached, and to determinedly continue the normalisation process; calls for continuous efforts by both governments and the EU institutions to communicate and explain the provisions of the reached agreements, in order to bring ethnic Albanian and Serbian communities in Kosovo closer together; commends the efforts of the business community, led by Chambers of Commerce, to contribute to the normalisation of relations, by engaging in dialogue between Chambers of Commerce of Serbia and Kosovo, to tackle barriers to doing business between the two sides, and to facilitate contact and cooperation between companies; calls on the Commission to support maintaining and developing these activities in the future; encourages Serbia and Kosovo to identify new areas of discussion for the dialogue with the aim of improving people’s lives and comprehensively normalising relations; calls on the European External Action Service (EEAS) to conduct an evaluation of the performance of the two sides in fulfilling their obligations; urges Serbia to act in a spirit of good-neighbourly relations and expresses the hope that t ...

27. salue la volonté dont continue à faire preuve la Serbie à l'égard du processus de normalisation avec le Kosovo ainsi que la finalisation d'accords importants, le 25 août 2015, sur la création de l'Association/la Communauté des municipalités à majorité serbes du Kosovo, sur l'énergie, sur les télécommunications et sur le pont de Mitrovica; demande instamment à la Serbie de mettre en œuvre la partie de ces accords qui la concerne et de coopérer de manière constructive avec le Kosovo pour élaborer les accords à venir et les mettre en œuvre; relève que des progrès ont eu lieu dans ...[+++]


shall require that, to the extent that information on the energy billing and historical consumption of final customers is available, it be made available, at the request of the final customer, to an energy service provider designated by the final customer.

exigent que, dans la mesure où les informations relatives à la facturation et à la consommation passée d'énergie du client final sont disponibles, elles soient mises à la disposition d'un fournisseur de services énergétiques désigné par le client final, si celui-ci le demande.


In particular, roaming providers should provide their roaming customers, free of charge, with personalised tariff information on the charges applicable to those customers for data roaming services every time they initiate a data roaming service on entering another country.

En particulier, les fournisseurs de services d’itinérance devraient fournir gratuitement à leurs clients en itinérance des informations personnalisées sur les tarifs qui leur sont applicables pour les services de données en itinérance, chaque fois qu’ils utilisent pour la première fois un service de données en itinérance après être entrés dans un autre pays.


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(70) In particular, mobile operators should provide their roaming customers with personalised tariff information on the charges applicable to those customers for data roaming services every time they initiate a data roaming service on entering another Member State.

(70) En particulier, les opérateurs de réseau mobile devraient fournir à leurs abonnés itinérants des informations personnalisées sur les tarifs qui leur sont applicables à chaque fois qu'ils utilisent pour la première fois un service de données en itinérance après être entrés dans un autre État membre.


(70) In particular, mobile operators should provide their roaming customers, free of charge, with personalised tariff information on the charges applicable to those customers for data roaming services every time they initiate a data roaming service on entering another country; this requirement should only apply as from 1 January 2013 for countries outside the Union.

(70) En particulier, les opérateurs de réseau mobile devraient fournir gratuitement à leurs clients itinérants des informations personnalisées sur les tarifs qui leur sont applicables à chaque fois qu'ils utilisent pour la première fois un service de données en itinérance après être entrés dans un autre pays; cette exigence ne devrait s'appliquer qu'à compter du 1 janvier 2013 aux pays à l'extérieur de l'Union.


improving the exchange of timely information and best practices by the early warning system and a European bomb data system, accessible round-the-clock to the police, customs, border guards, security services, army/national defence.

l'amélioration de l'échange d'informations en temps opportun et des meilleures pratiques par le système d'alerte précoce ainsi qu'un système européen de données sur les attentats à la bombe qui soit constamment accessible à la police, aux douanes, aux gardes-frontières et aux services de sécurité et armées nationales.


This is why our group fully supports the voluntarist guidelines drawn up, in the main, by the European Confederation of Trade Unions and by the European Liaison Committee on services of general interest.

C'est pourquoi notre groupe souscrit pleinement aux orientations volontaristes élaborées en particulier par la Confédération européenne des syndicats et par le Comité européen de liaison sur les services d'intérêt général.


This is why our group fully supports the voluntarist guidelines drawn up, in the main, by the European Confederation of Trade Unions and by the European Liaison Committee on services of general interest.

C'est pourquoi notre groupe souscrit pleinement aux orientations volontaristes élaborées en particulier par la Confédération européenne des syndicats et par le Comité européen de liaison sur les services d'intérêt général.


As a consequence, Member States often consider that Europol is not meeting the demands of its customers, their law-enforcement services, and are not motivated to provide it with more information.

La conséquence en est que les États membres estiment souvent qu'Europol ne satisfait pas les demandes de ses clients, leurs services de police, et ils ne sont dès lors pas enclins à lui fournir plus d'informations.




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Date index: 2021-10-20
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