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Debt ratio
Debt to assets ratio
Debt to equity ratio
Debt to total assets ratio
Debt to total capital ratio
Debt-to-GDP
Debt-to-GDP ratio
Debt-to-assets ratio
Debt-to-equity ratio
Debt-to-gross domestic product ratio
Equity to debt ratio
Federal debt-to-GDP ratio
Federal debt-to-gross domestic product ratio
General government debt ratio
Government debt ratio
Government debt to GDP ratio
Public debt ratio
Total debt to total capital ratio

Vertaling van "Debt-to-GDP ratio " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
debt ratio | debt-to-GDP ratio | general government debt ratio | government debt ratio | public debt ratio

rapport dette-PIB | ratio de la dette publique | ratio d'endettement | ratio dette publique/PIB | taux d'endettement


government debt ratio | government debt to GDP ratio | public debt ratio

ratio de la dette publique | ratio dette publique/PIB




federal debt-to-gross domestic product ratio [ federal debt-to-GDP ratio ]

ratio de la dette fédérale au produit intérieur brut [ ratio de la dette fédérale au PIB ]


debt-to-gross domestic product ratio [ debt-to-GDP ratio ]

ratio de la dette au produit intérieur brut [ ratio de la dette au PIB ]


debt/equity ratio | debt-to-assets ratio | debt ratio | debt to assets ratio | debt to total assets ratio | debt to total capital ratio | total debt to total capital ratio

ratio d'endettement


debt/equity ratio | debt ratio | debt to equity ratio | debt-to-equity ratio | equity to debt ratio

ratio capitaux d'emprunts/capitaux propres | ratio capitaux empruntés/capitaux propres | ratio capitaux empruntés/fonds propres


debt/equity ratio | debt to equity ratio | debt-to-equity ratio | debt ratio

ratio emprunts/capitaux propres | ratio capitaux empruntés/capitaux propres | ratio capitaux d'emprunts/capitaux propres




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
At the end of the third quarter of 2017, the government debt to GDP ratio in the euro area (EA19) stood at 88.1%, compared with 89.0% at the end of the second quarter of 2017.

À la fin du troisième trimestre 2017, le ratio de la dette publique par rapport au PIBs'estétabli à 88,1% dans la zone euro (ZE19), contre 89,0% à la fin du deuxième trimestre 2017.


Compared with the third quarter of 2016, the government debt to GDP ratio fell in both the euro area (from 89.7% to 88.1%) and the EU28 (from 82.9% to 82.5%).

Par rapport au troisième trimestre 2016, le ratio de la dette publique par rapport au PIB a baissé dans la zone euro (de 89,7% à 88,1%) ainsi que dans l'UE28 (de 82,9% à 82,5%).


In very bad times, interpreted as an output gap between -4 % and -3 %, all Member States with the debt-to-GDP ratio below 60 % would be temporarily allowed zero adjustment, meaning that no fiscal effort would be required, whereas Member States with debt-ratios exceeding 60 % would need to provide the annual adjustment of 0.25 % of GDP.

En période de conjoncture très défavorable (écart de production compris entre -4 % et -3 %), un ajustement budgétaire nul serait autorisé temporairement pour les États membres ayant un taux d'endettement inférieur à 60 % du PIB, tandis qu'un ajustement annuel de 0,25 % du PIB serait demandé aux États membres ayant un taux d'endettement supérieur à 60 %.


In normal times, interpreted as an output gap between -1.5 % and +1.5 %, all Member States with a debt-to-GDP ratio below 60 % would be required to make an effort of 0.5 % of GDP, whereas the Member States with debt levels above 60 % of GDP would need to make an adjustment greater than 0.5 % of GDP.

En période de conjoncture normale (écart de production compris entre -1,5 % et +1,5 %), tous les États membres ayant un taux d’endettement inférieur à 60 % seraient tenus d'opérer un effort de 0,5 % du PIB, tandis que ceux ayant un taux supérieur à 60 % du PIB devraient consentir un effort de plus de 0,5 % du PIB.


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Given that Croatia's general government gross debt-to-GDP ratio is projected to remain above the Treaty reference value of 60%, the EDP can only be abrogated if the Commission forecast indicates that the debt ratio fulfils the forward-looking element of the debt reduction benchmark.

Étant donné que le ratio de la dette publique brute au PIB de la Croatie devrait rester supérieur à la valeur de référence de 60 % prévue par le traité, la PDE ne peut être abrogée que si les prévisions de la Commission indiquent que le taux d'endettement est conforme à la dimension prospective du critère de réduction de la dette.


In very bad times, interpreted as an output gap between -4 % and -3 %, all Member States with the debt-to-GDP ratio below 60 % would be temporarily allowed zero adjustment, meaning that no fiscal effort would be required, whereas Member States with debt-ratios exceeding 60 % would need to provide the annual adjustment of 0.25 % of GDP.

En période de conjoncture très défavorable (écart de production compris entre -4 % et -3 %), un ajustement budgétaire nul serait autorisé temporairement pour les États membres ayant un taux d'endettement inférieur à 60 % du PIB, tandis qu'un ajustement annuel de 0,25 % du PIB serait demandé aux États membres ayant un taux d'endettement supérieur à 60 %.


In normal times, interpreted as an output gap between -1.5 % and +1.5 %, all Member States with a debt-to-GDP ratio below 60 % would be required to make an effort of 0.5 % of GDP, whereas the Member States with debt levels above 60 % of GDP would need to make an adjustment greater than 0.5 % of GDP.

En période de conjoncture normale (écart de production compris entre -1,5 % et +1,5 %), tous les États membres ayant un taux d’endettement inférieur à 60 % seraient tenus d'opérer un effort de 0,5 % du PIB, tandis que ceux ayant un taux supérieur à 60 % du PIB devraient consentir un effort de plus de 0,5 % du PIB.


The debt-to-GDP ratio breached the 60 % of GDP reference value of the Treaty in 2003, reaching to 61,9 % in 2004, an increase of some 8,5 percentage points of GDP since 2000.

Le ratio de la dette au PIB a dépassé la valeur de référence du traité de 60 % du PIB en 2003, avant de progresser encore pour atteindre 61,9 % en 2004, soit une augmentation d’environ 8,5 points de pourcentage du PIB depuis 2000.


In this context, the two nominal anchors - the 3% reference value for the deficit to GDP ratio and the 60% for the debt to GDP ratio - have proven their value and continue to be the centrepiece of multilateral surveillance.

Dans ce contexte, les deux ancrages nominaux - la valeur de référence de 3 % pour le ratio entre le déficit et le PIB et celle de 60 % pour le rapport entre dette et PIB - ont fait la preuve de leur valeur et restent la clé de voûte de la surveillance multilatérale.


The sustainability of public finances in view of the ageing population is far from secured in about half of the Member States (notably BE, DE, EL, ES, FR, IT, and PT) [9]. As a whole, the average government debt to GDP ratio in the EU has not declined between 2000 and 2003 and thus remains at 64.1 per cent of GDP (70.4 per cent of GDP in the euro area).

Portugal). [9] Globalement, le ratio de la dette publique moyen dans l'UE n'a pas décliné entre 2000 et 2003 et reste situé à 64,1 % du PIB (70,4 % du PIB dans la zone euro).


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