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Achieve a change-strategy objective
Adapt existing designs to changed circumstances
Adapt existing designs to circumstances that changed
D4A
Design a change strategy
Design for all concept
Design for all strategy
Design strategies for nuclear emergencies
Implement a change strategy
Manage maintenance according to sound design
Modify designs according to changed circumstances
Nuclear emergencies strategies developing
Nuclear emergency strategies designing
Prevent undesired changes to sound balance
Prevent undesired changes to sound design
Strategies developing for nuclear emergencies
Strategy of adaptation to change
Vary existing designs to circumstances that changed

Vertaling van "Design a change strategy " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
design a change strategy

concevoir une stratégie de changement


implement a change strategy

mettre en œuvre une stratégie de changement


achieve a change-strategy objective

atteindre un objectif de stratégie de changement


adapt existing designs to circumstances that changed | modify designs according to changed circumstances | adapt existing designs to changed circumstances | vary existing designs to circumstances that changed

adapter des conceptions existantes aux changements de circonstances


Design for all strategy | Design for all concept | D4A [Abbr.]

Conception pour tous | stratégie de design pour tous


prevent sound designs from undergoing undesired changes | prevent undesired changes to sound balance | manage maintenance according to sound design | prevent undesired changes to sound design

empêcher les modifications involontaires d'une conception sonore


nuclear emergencies strategies developing | strategies developing for nuclear emergencies | design strategies for nuclear emergencies | nuclear emergency strategies designing

élaborer des stratégies applicables en cas d'urgence nucléaire


strategy of adaptation to change

stratégie d'adaptation au changement


Strategic report on the renewed Lisbon strategy for growth and jobs: launching the new cycle (2008-2010) Keeping up the pace of change

Rapport stratégique concernant la stratégie renouvelée de Lisbonne pour la croissance et l’emploi : lancement du nouveau cycle (2008-2010) Garder la cadence des réformes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
7. Underlines the fact that cohesion policy is developing synergies with other EU policies such as the digital single market, the energy union, the single capital market and social policy and that, through all its instruments and objectives, including macro-regional strategies, the urban agenda, the territorial agenda, investment in SMEs, smart growth and smart specialisation strategies, it is substantially contributing to the strengthening of the single market and achieving Europe 2020 strategy targets; calls in this context on national and regional authorities across Europe to design ...[+++]

7. souligne que la politique de cohésion développe des synergies avec d'autres politiques de l'Union telles que le marché unique du numérique, l'union de l'énergie, le marché unique des capitaux et la politique sociale, et que, grâce à tous ses instruments et objectifs, y compris les stratégies macrorégionales, la politique urbaine, l'agenda territorial, l'investissement dans les PME, la croissance intelligente et les stratégies de spécialisation intelligente, elle contribue à consolider le marché intérieur et à réaliser les objectifs de la stratégie Europe 2020; invite dans ce contexte les autorités nationales et régionales en Europe à ...[+++]


3. Notes that the New Trade Strategy aims to strengthen an economic model based on exports and, hence, on increased transportation; recalls that the ongoing increase in CO2 emissions linked to transport and international trade is in danger of undermining the effectiveness of the EU’s climate change strategy; also recalls that emissions from transport are only one component of the impact of trade and trade expansion on emissions; therefore asks the Commission to outline a strategy that considers all the effects relevant to the net e ...[+++]

3. note que la nouvelle politique commerciale vise à renforcer un modèle économique fondé sur l'exportation et, partant, sur un transport accru; rappelle que l'augmentation continue des émissions de CO2 liées au transport et au commerce international risque de nuire à l'efficacité de la stratégie de l'Union européenne face au changement climatique; rappelle également que les émissions dues au transport ne sont qu'un élément parmi d'autres de l'effet du commerce et de l'expansion du commerce sur les émissions; demande dès lors à la Commission de concevoir une stratégie qui ...[+++]


48. Underlines that the rise of CO2 emissions related to transport and international trade undermines the effectiveness of the EU climate change strategy; takes the view that this makes a strong case for shifting from an export-led development strategy towards endogenous development based on diversified and local consumption and production in developing countries; recalls that such a strategy would have positive effects on employment both in the EU and in developing countries;

48. souligne que l'augmentation des émissions de CO2 liées au transport et au commerce international nuit à l'efficacité de la stratégie de l'Union européenne face au changement climatique; estime que cette situation plaide fortement en faveur du passage, dans les pays en développement, d'une stratégie de développement appuyée sur l'exportation à un développement endogène fondé sur la consommation et la production diversifiées et locales; rappelle qu'une telle stratégie aurait des effets positifs sur l'emploi aussi bien dans l'Union européenne que dans les pays en développe ...[+++]


The general and specific objectives of the future programme should be revised to reflect developments since the last programme was designed, including changes affecting the cultural sector and policy developments such as the EU2020 Strategy, its flagship initiatives, and the European Agenda for Culture.

Les objectifs généraux et spécifiques du futur programme devraient être revus afin de refléter l’évolution de la situation depuis la conception de son prédécesseur, y compris les changements qui ont une incidence sur le secteur de la culture et les nouvelles politiques telles que la stratégie UE 2020 , ses initiatives phares et l’agenda européen de la culture.


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67. Recognises, given the fact that by 2030 two thirds of humanity will live in urban centres, that cities, local and regional authorities have a crucial role in implementing practical climate actions; welcomes the commitment demonstrated by the World Mayors and Local Governments Climate Protection Agreement, and calls for the EU to promote the engagement of cities, local and regional authorities in the development and implementation of national climate change strategies, including Mitigation Action Plans and Adaptation Programmes of Action;

67. reconnaît que, étant donné que d'ici 2030, les deux tiers de l'humanité vivront dans les centres urbains, les autorités municipales, locales et régionales auront un rôle crucial à jouer dans la mise en œuvre des actions concrètes touchant au climat; se félicite de l'engagement dont témoigne l'accord mondial des maires et gouvernements locaux pour la protection du climat, et demande à l'Union de promouvoir l'engagement des autorités municipales, locales et régionales dans la définition et la mise en œuvre de stratégies nationales en matière de changement climatique, y inclu ...[+++]


some (but not all) of the cash flows of a financial instrument may be designated for cash flow or fair value changes attributable to all or only some risks (ie a ‘portion’ of the cash flows of the financial instrument may be designated for changes attributable to all or only some risks).

certains des flux de trésorerie d’un instrument financier (mais pas tous) peuvent être désignés pour les variations de flux de trésorerie ou de juste valeur attribuables à tout ou partie des risques (c.-à-d. qu’une «partie» des flux de trésorerie de l’instrument financier peut être désignée pour les variations attribuables à l’ensemble des risques ou à une partie seulement de ceux-ci).


The latter approach fits well with EU climate policy since integrated emissions trading is also a fundamental design feature of the Kyoto Protocol and is a key component of the EU's future climate change strategy.

Cette approche cadre bien avec la politique de l’UE sur les changements climatiques comme l’échange des droits d’émission intégré est aussi une caractéristique fondamentale du protocole de Kyoto et un élément essentiel de la future stratégie de l'Union européenne pour lutter contre le changement climatique.


That is not a wish-list. It is an outline of the changes that will be designed, the changes that will be put into effect.

Il ne s’agit pas là d’une liste de souhaits mais d’un aperçu des changements qui seront conçus, des changements qui seront mis en oeuvre.


1.3.3. the inclusion or elimination of components capable of altering the optical effects by reflection, refraction, absorption and/or deformation during operation. However, the fitting or elimination of filters designed to change the colour of the beam and not its light distribution does not constitute a change in the type;

1.3.3. l'addition ou la suppression d'éléments susceptibles de modifier les résultats optiques par réflexion, réfraction, absorption et/ou déformation en cours de fonctionnement; l'adjonction ou la suppression de filtres conçus exclusivement pour modifier la couleur du faisceau et non sa répartition lumineuse n'entraîne pas un changement de type,


On the basis of an analysis of the effects of climate change and the costs and benefits of action in this area, the Commission is establishing the bases of a future EU climate change strategy.

Sur la base d'une analyse des effets du changement climatique et des coûts et avantages d'une action dans ce domaine, la Commission pose les bases d'une future stratégie communautaire sur le changement climatique.


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