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C Fin O
COS
Chief Financial Services
Chief of Finance
Chief of Staff
Corporate manager
DG F
DG Fin
DG Fin Mgt
DG Fin Ops
DG Fin S
DGFA
DMAC
Director General Finance
Director General Financial Accounting
Director General Financial Management
Director General Financial Operations
Director General Financial Services
Director Managerial Accounting and Comptrollership
Director of financial services
Directorate-General F - Communication and Information
Executive director
Gambling facility managing director
Gambling general manager
Gambling manager
General manager
General manager of maritime water transportation
Inland water transport director
Inland water transport general manager
Inland waterway transport manager
Manager of financial control
Maritime transportation managing director
Maritime water transport general manager
Sea transportation managing director
Vice chairman and chief executive officer
Vice chairman and managing director
Vice president and general manager
Vice president and managing director
Waterway transportation general manager

Vertaling van "Director General Financial Management " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Chief of Staff (Finance and Corporate Services) [ COS(Fin CS) | Director General Financial Management | DG Fin Mgt | Chief of Finance | C Fin O | Director General Finance | DG Fin | Chief Financial Services ]

Chef d'état-major (Finances et services du ministère) [ CEM(Fin SM) | Directeur général - Gestion financière | DGG Fin | Chef - Finances | C Fin | Directeur général - Finances | DG Fin | Chef - Services des finances ]


Director General Financial Accounting [ DGFA | Director Managerial Accounting and Comptrollership | DMAC | Director General Financial Services | DG Fin S ]

Directeur général - Comptabilité financière [ DGCF | Directeur - Comptabilité de gestion et fonction de contrôle | DCGFC | Directeur général - Services financiers | DGS Fin ]


director of financial services | manager of financial control

directeur des services financiers


Director General Financial Operations [ DG Fin Ops | Director General Accounts Processing, Pay and Pensions ]

Directeur général - Opérations financières [ DG Ops Fin | Directeur général - Traitement des comptes, soldes et pensions ]


general manager of maritime water transportation | maritime transportation managing director | maritime water transport general manager | sea transportation managing director

responsable sédentaire de navigation fluviale | responsable d'exploitation transport maritime | responsable sédentaire du transport fluvial


Directorate-General F - Communication and Document Management | Directorate-General F - Communication and Information | Directorate-General F - Communication and Transparency | DG F [Abbr.]

DG F - Communication et gestion des documents | Direction générale F - Communication et information | Direction générale F - Communication et transparence | DG F [Abbr.]


gambling general manager | general manager | gambling facility managing director | gambling manager

directeur des jeux | directeur des jeux/directrice des jeux | directrice des jeux


inland water transport director | waterway transportation general manager | inland water transport general manager | inland waterway transport manager

responsable d'exploitation transport fluvial


corporate manager | executive director | general manager

directeur général


vice president and general manager | vice president and managing director | vice chairman and managing director | vice chairman and chief executive officer

vice-président et directeur général | vice-présidente et directrice générale | vice-président, directeur général | vice-présidente, directrice générale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These systems include: the Union maritime information and exchange system, SafeSeaNet, providing integrated maritime services[8] inter alia for traffic monitoring (situational awareness) and to ensure the implementation of EU legislation, hosted by the European Maritime Safety Agency (EMSA) and managed by the Commission’s Directorate-General for Mobility and Transport (MOVE) together with EU/EEA Member States in the High Level Steering Group[9]; the Common Emergency Communication and Information System (CECIS) facilitating communication during maritime incidents and disasters managed by the Commission’s Directorate-General for Humanitar ...[+++]

Ces systèmes comprennent: le système d’échange d’informations maritimes de l’Union, SafeSeaNet, fournissant des services maritimes intégrés[8] entre autres pour le suivi du trafic (connaissance de la situation) et pour veiller à la mise en œuvre de la législation européenne, hébergé par l’Agence européenne pour la sécurité maritime (EMSA) et géré par la DG Mobilité et transports de la Commission (MOVE) conjointement avec les États membres de l’UE/EEE au sein du groupe de pilotage de haut niveau[9]; le système commun de communication et d’information d’urgence (CECIS) facilitant les communications lors d'incidents et catastrophes maritimes, géré par la DG Aide humanitaire et protection civile de la Commission (ECHO); le système de surveill ...[+++]


In October 2002 I took over a sub-directorate in the European policy directorate and in March 2003, I was promoted to become Director General of the Directorate for Financial Market Policy and held this position for more than five years.

En octobre 2002, j'ai repris une sous-direction de la Direction de la politique européenne et, en mars 2003, j'ai été promu au titre de directeur général de la politique des marchés financiers, et suis resté en fonction pendant plus de cinq ans.


8. Stresses that a well-governed company should be accountable and transparent to its employees, its shareholders and other stakeholders; reaffirms that directors of financial institutions have to take account of their institution’s, as well as of consumers’ and employees’, long-term interests when taking decisions, in order to minimise risks; this can be accomplished by a legislative requirement for every regulated financial institution in the European Union to describe its business model in its annual report with an explanation of ...[+++]

8. souligne qu'une entreprise bien gouvernée devrait faire preuve de responsabilité et de transparence vis-à-vis de ses employés, de ses actionnaires et autres parties prenantes; réaffirme que les dirigeants des établissements financiers sont tenus de prendre en considération les intérêts à long terme de leur institution ainsi que des consommateurs et des employés au moment de prendre des décisions, afin de minimiser les risques; estime que cela peut être rendu possible par une législation imposant à tout établissement financier rég ...[+++]


an Internal Auditing Function which shall advise the Governing Board and the Director on financial and administrative management and control structures within the EIT, on the organisation of financial links with KICs and on any other subject requested by the Governing Board.

une fonction d’audit interne, qui conseille le comité directeur et le directeur sur les structures de gestion et de contrôle financiers et administratifs de l’EIT, sur l’organisation des liens financiers avec les CCI et sur toute autre question qui lui est soumise par le comité directeur.


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(d)an Internal Auditing Function which shall advise the Governing Board and the Director on financial and administrative management and control structures within the EIT, on the organisation of financial links with KICs and on any other subject requested by the Governing Board.

d)une fonction d’audit interne, qui conseille le comité directeur et le directeur sur les structures de gestion et de contrôle financiers et administratifs de l’EIT, sur l’organisation des liens financiers avec les CCI et sur toute autre question qui lui est soumise par le comité directeur.


28. Notes that in the former Directorate for Financial Control 18 staff members (out of a total staff complement of 20) were engaged in control duties, whereas under the new structure, introduced by the new Financial Regulation, 44 staff members are assigned to these tasks in the different directorates-general; in addition to which there are 10 auditors (out of a total staff complement of 12) working in the ...[+++]

28. fait observer que dans l'ancienne direction du contrôle financier, 18 personnes (sur un effectif total de 20) étaient chargées de tâches de contrôle alors que dans la nouvelle structure, mise en place par le nouveau règlement financier, ce sont 44 personnes qui doivent conduire ces tâches dans les différentes directions générales; de plus, 10 auditeurs (sur un effectif total de 12 personnes) travaillent dans le service d'audit interne;


31. Calls on the Secretary-General to state how many staff members are currently engaged in control duties (ex ante control, internal audit) and, by comparison, how many staff members there were in the former Directorate for Financial Control; calls on the Secretary-General in this connection to produce a comparative analysis and appraisal of the new system and the former financial control system which establishes whether increase ...[+++]

31. invite le Secrétaire général à indiquer combien de personnes sont pour l'heure chargées de tâches de contrôle (contrôle ex ante, audit interne) et, à des fins de comparaison, à combien se chiffrait l'effectif de l'ancienne direction du contrôle financier; invite le Secrétaire général, dans ce contexte, à élaborer une analyse et une évaluation du nouveau système par rapport à celui qui l'a précédé, afin de pouvoir déterminer si le surplus de ressources humaines se justifie;


20. Calls on the Secretary-General to state how many staff members are currently engaged in control duties (ex-ante control, internal audit) and, by comparison, how many staff members there were in the former Directorate for Financial Control; calls on the Secretary-General in this connection to produce a comparative analysis and appraisal of the new system and the former financial control system which establishes whether increase ...[+++]

20. invite le Secrétaire général à indiquer combien de personnes sont pour l'heure chargées de tâches de contrôle (contrôle ex-ante, audit interne) et, à des fins de comparaison, à combien se chiffrait l'effectif de l'ancienne direction du contrôle financier; invite le Secrétaire général, dans ce contexte, à élaborer une analyse et une évaluation du nouveau système par rapport à celui qui l'a précédé, afin de pouvoir déterminer si le surplus de ressources humaines se justifie;


[5] Outsourcing Barometer 2002, carried out by Ernst Young among 220 Directors-General and administrative directors and financiers of companies.

[5] Baromètre Outsourcing 2002 réalisé par Ernst Young après de 220 directeurs généraux et directeurs administratifs et financiers d'entreprises.


At the informal ECOFIN Council in Oviedo, the Group was asked to include in its review (which already includes corporate governance as a general theme) a number of corporate governance issues, such as the role of non-executive directors, management remuneration and the responsibility of management for the preparation of financial information.

Lors du Conseil Ecofin informel d'Oviedo, le groupe a été invité à élargir son examen (qui inclut déjà le gouvernement d'entreprise comme thème général) à un certain nombre de questions particulières liées au gouvernement d'entreprise, notamment le rôle des administrateurs ne participant pas à la direction de l'entreprise, la rémunération des dirigeants et la responsabilité de ceux-ci dans l'élaboration de l'information financière.


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