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Division for International Affairs
Division of Production and International Affairs
Economic Policy and International Affairs Division
General International Affairs Division
International Affairs Division
MDI
Management Services and International Affairs Division
Management and International Affairs Division
Personnel and Internal Affairs Division

Vertaling van "Division Production and International Affairs " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Division of Production and International Affairs

Division principale Production et affaires internationales


Division for International Affairs

Division des affaires internationales


Management and International Affairs Division

Division de la gestion et des affaires internationales


International Affairs Division

Division des affaires internationales


General International Affairs Division

Division des Affaires internationales générales


Management Services and International Affairs Division | MDI [Abbr.]

Division Services de gestion et affaires internationales | MDI [Abbr.]


Personnel and Internal Affairs Division

Division du Personnel et des Affaires internes


Economic Policy and International Affairs Division

Division de la politique économique et des affaires internationales


International Affairs Division

Division des affaires internationales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Dominique Valiquet, Legal and Legislative Affairs Division Erin Shaw, International Affairs, Trade and Finance Division 29 November 2011

Dominique Valiquet, Division des affaires juridiques et législatives Erin Shaw, Division des affaires internationales, du commerce et des finances Le 29 novembre 2011


Dominique Valiquet, Legal and Legislative Affairs Division Katherine Simonds, International Affairs, Trade and Finance Division 3 February 2011

Dominique Valiquet, Division des affaires juridiques et législatives Katherine Simonds, Division des affaires internationales, du commerce et des finances Le 3 février 2011


Jennifer Bird, Aliysia Davies, Julian Walker Legal and Legislative Affairs Division Andrew Kitching, International Affairs, Trade and Finance Division 4 February 2009 Revised 26 June 2009

Jennifer Bird, Alysia Davies, Julian Walker, Division des affaires juridiques et législatives Andrew Kitching, Division des affaires internationales, du commerce et des finances Le 4 février 2009 Révisé le 26 juin 2009


Jennifer Bird, Julian Walker, Legal and Legislative Affairs Division Andrew Kitching, International Affairs, Trade and Finance Division 6 January 2009

Jennifer Bird, Julian Walker, Division des affaires juridiques et législatives Andrew Kitching, Affaires internationales, commerce et finances Le 6 janvier 2009


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(4) The effect of design protection being limited to the territory of the individual Member States whether or not their laws are approximated, leads to a possible division of the internal market with respect to products incorporating a design which is the subject of national rights held by different individuals, and hence constitutes an obstacle to the free movement of goods.

(4) La limitation de la protection des dessins ou modèles au territoire des différents États membres, que leurs législations soient ou non rapprochées, peut entraîner une division du marché intérieur dans le cas de produits qui incorporent un dessin ou modèle faisant l'objet de droits nationaux détenus par des personnes différentes, ce qui est de nature à faire obstacle à la libre ...[+++]


If the phenomenon of market opening of industrialised economies is not a new one, the actors and the modalities of this international division of labour have changed: a rapid development since the first oil crisis, the end of the traditional international division of labour between North and South, a new competition from the countries of the South without the dominant position of the North in World trade being seriously undermined, a division of labour within branches and not only between branches, an international segmen ...[+++]

Si le phénomène d'ouverture des économies industrialisées n'est pas un phénomène nouveau, les acteurs et les modalités de cette DIT (division internationale du travail) ont changé : développement rapide depuis le premier choc pétrolier, fin de la DIT traditionnelle Nord-Sud, nouvelle concurrence des pays du Sud sans que la position dominante des pays du Nord dans le commerce mondial en soit profondément affectée, division du travail au sein des branches et non plus seulement entre branches, segmentation des processus de ...[+++]


Witnesses: John Klassen, Director General, General Trade Policy Bureau, Department of Foreign Affairs and International Trade; Charles Craddock, Director, Eastern Hemisphere Division, Agri-Food Canada; James Stringham, Counsel, Trade Law Division, Department of Foreign Affairs and International Trade; Peter Pauker, Manager, International Liaison and Science Policy, Health Canada, Blair C ...[+++]

Témoins : John Klassen, Directeur général, Direction générale de la politique commerciale, Ministère des Affaires étrangères et du Commerce international; Charles Craddock, Directeur, Division de l’hémisphère oriental, Agriculture et Agroalimentaire Canada; James Stringham, Avocat, Direction du droit commercial, Ministère des Affaires étrangères et du Commerce interna ...[+++]


(19) Whereas existing international co-production agreements must be interpreted in the light of the economic purpose and scope envisaged by the parties upon signature; whereas in the past international co-production agreements have often not expressly and specifically addressed communication to the public by satellite within the meaning of this Directive a particular form of exploitation; whereas the underlying philosophy of many existing internatio ...[+++]

(19) considérant que les contrats internationaux de coproduction existants doivent être interprétés à la lumière de l'objectif et de la portée économiques envisagés par les parties lors de la signature; que, par le passé, les contrats internationaux de coproduction n'ont souvent pas prévu de manière expresse et spécifique la communication au public par satellite au sens de la présente directive comme forme particulière d'exploitation; que la conception de base sous-jacente à de nombreux contrats internationaux de coproduction existants est que les droits sur la coproduction sont exercés séparément et indépendamment par chacun des copro ...[+++]


3. When an international co-production agreement concluded before the date mentioned in Article 14 (1) between a co-producer from a Member State and one or more co-producers from other Member States or third countries expressly provides for a system of division of exploitation rights between the co-producers by geographical areas for all means of communication to the public, without distinguishing the arrangement applicable to communication to the public by satellite from the provisions applicable to the other means of communication, ...[+++]

3. Lorsqu'un contrat international de coproduction conclu avant la date mentionnée à l'article 14 paragraphe 1 entre un coproducteur d'un État membre et un ou plusieurs coproducteurs d'autres États membres ou de pays tiers prévoit expressément un régime de répartition entre les coproducteurs des droits d'exploitation par zones géographiques pour tous les moyens de communication au public sans distinguer le régime applicable à la communication au public par satellite des dispositions ...[+++]


Whereas mergers, divisions, transfers of assets and exchanges of shares concerning companies of different Member States may be necessary in order to create within the Community conditions analogous to those of an internal market and in order thus to ensure the establishment and effective functioning of the common market; whereas such operations ought not to be hampered by restrictions, disadvantages or distortions arising in particular from the tax provisions of the Member States; whereas to that end it is necessary to introduce with respect to such operations tax rules which are neutral from the point of view of competition, in order ...[+++]

considérant que les fusions, scissions, apports d'actifs et échanges d'actions intéressant des sociétés d'États membres différents peuvent être nécessaires pour créer dans la Communauté des conditions analogues à celles d'un marché intérieur et pour assurer ainsi l'établissement et le bon fonctionnement du marché commun; que ces opérations ne doivent pas être entravées par des restrictions, des désavantages ou des distorsions particuliers découlant des dispositions fiscales ...[+++]




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'Division Production and International Affairs' ->

Date index: 2024-05-08
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