With such investment, the CBC will not only train a new generation of Canadian talent, but it will also develop the loyalty of new audiences in the future. The extensive study entitled “The Case for Children's Programming”, in which the alliance participated last year with the CFTPA, the National Film Board, and the Shaw Rocket Fund, which was released in February 2007, clearly demonstrates a downward curve of funding within the Canadian broadcasting system for the production of Canadian television programming for children, moving from a high of $380 million in 1999-2000 to $283 million in 2005-2006.
Ce faisant, la CBC/SRC contribuera non seulement à la formation de nouveaux talents canadiens mais aussi au développement d’un nouveau bassin de téléspectateurs L’étude intitulée The Case for Children's Programming à laquelle l’Alliance a collaboré l’an passé avec l’ACPFT, l’Office national du Film et le SHAW Rocket Fund et rendue publique en février 2007, a clairement démontré que les fonds consacrés à la production d’émissions pour enfants au Canada sont en régression, passant de 380 millions de dollars en 1999-2000 à 283 millions de dollars en 2005-2006, une baisse de plus de 25 p. 100 dans un très court laps de temps.