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Anchor
Anchor placement guiding
Anchored drop
Cast
Cast anchor
Drop
Drop anchor
Drop the anchor
Guidance to placement of shore anchors
Guide placement of anchors
Guiding placement of shore anchors
Hanging drop
Housing and dropping of the anchors
Let go anchor
To anchor
To cast anchor
To drop anchor
To let go anchor

Vertaling van "Drop anchor " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
drop anchor | let go anchor

jeter l'ancre | mouiller l'ancre


drop anchor [ let go anchor | cast anchor ]

mouiller l'ancre [ jeter l'ancre ]




drop anchors clear of the position the ship is expected to come to rest

mouiller en dehors de la zone où le navire doit venir s'échouer


to anchor | to cast anchor | to drop anchor | to let go anchor

jeter l'ancre


hanging drop [ anchored drop ]

goutte suspendue [ goutte en suspension ]






housing and dropping of the anchors

mise à poste et mouillage des ancres


anchor placement guiding | guiding placement of shore anchors | guidance to placement of shore anchors | guide placement of anchors

guider la mise en place d’ancrages
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) The action of dropping an anchor shall be reported to the Superintending Engineer or the Superintendent immediately and the owner of the vessel shall be responsible for all damages caused and repairs or salvage necessitated by such action.

(2) Le fait de jeter une ancre doit être immédiatement porté à la connaissance de l’ingénieur-surintendant ou du surintendant, et le propriétaire du navire est responsable de tous dommages causés et de toute réparation ou sauvetage nécessité par cet acte.


(2) Where the concept safety analysis required by section 44 indicates a risk of damage to the subsea production system components from ice, dropped objects, trawl board nets or anchors, the design of the system shall include measures to minimize such damage.

(2) Lorsque l’analyse de sécurité conceptuelle exigée par l’article 44 indique pour les éléments du système de production sous-marin un risque de dommage dû aux glaces, à la chute d’objets, aux filets de chaluts ou aux ancres, la conception du système doit inclure des mesures pour réduire ces risques.


19 (1) A towing ship shall not drop or anchor its tows in such a manner that they may swing into a channel or across steering courses.

19 (1) Un navire de remorquage ne doit pas larguer ni mouiller ses bâtiments en remorque de façon que ceux-ci puissent éviter dans un chenal ou en travers des routes de navigation.


51 (1) No anchor shall be dropped from any vessel in any canal unless an emergency exists.

51 (1) Il est interdit à tout navire, à moins d’un cas d’urgence, de jeter l’ancre dans un canal.


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(2) Where the concept safety analysis required by section 43 indicates a risk of damage to the subsea production system components from ice, dropped objects, trawl board nets or anchors, the design of the system shall include measures to minimize such damage.

(2) Lorsque l’analyse de sécurité conceptuelle exigée par l’article 43 indique pour les éléments du système de production sous-marin un risque de dommage dû aux glaces, à la chute d’objets, aux filets de chaluts ou aux ancres, la conception du système doit inclure des mesures pour réduire ces risques.


3. The operator, agent or captain of a ship bound for a port or offshore terminal under the jurisdiction of a Member State or which wishes to drop anchor in an area under the jurisdiction of a Member State in the cases set out in Article 20c shall notify the authorities of that Member State that a financial guarantee certificate is being carried on board.

3. L'exploitant, l'agent ou le capitaine d'un navire à destination d'un port ou d'un terminal en mer relevant de la juridiction d'un État membre ou devant jeter l'ancre dans une zone relevant de la juridiction d'un État membre dans les cas visés à l'article 20 quater notifie aux autorités de cet État membre la présence à bord du certificat de garantie financière.


2. Member States shall take the necessary measures to ensure that every owner of a ship flying the flag of a third country provides a financial guarantee in accordance with paragraph 1 as soon as that ship enters a port or an offshore terminal under their jurisdiction or drops anchor in an area under their jurisdiction.

2. Les États membres prennent les mesures nécessaires afin que tout propriétaire d'un navire battant pavillon d'un pays tiers souscrive conformément au paragraphe 1 une garantie financière, dès lors que ce navire entre dans un port ou dans un terminal en mer relevant de leur juridiction ou jette l'ancre dans une zone relevant de leur juridiction.


3. The operator, agent or captain of a ship bound for a port or offshore terminal under the jurisdiction of a Member State or which wishes to drop anchor in an area under the jurisdiction of a Member State in the cases set out in Article 8 shall notify the authorities of that Member State that a financial guarantee certificate is being carried on board in accordance with the provisions of Annex IV .

3. L'exploitant, l'agent ou le capitaine d'un navire à destination d'un port ou d'un terminal en mer relevant de la juridiction d'un État membre ou devant jeter l'ancre dans une zone relevant de la juridiction d'un État membre dans les cas visés à l'article 8 notifie aux autorités de cet État membre la présence à bord du certificat de garantie financière, conformément aux dispositions de l'annexe IV .


Member States shall take the necessary measures to ensure that every owner of a ship flying the flag of a third country has a financial guarantee in accordance with the provisions of the first paragraph, as soon as that ship enters a port or an offshore terminal under its jurisdiction or drops anchor in an area under its jurisdiction.

Chaque État membre prend les mesures nécessaires afin que tout propriétaire d'un navire battant pavillon d'un pays tiers souscrive suivant les prescriptions du premier alinéa une garantie financière, dès lors que ce navire entre dans un port ou dans un terminal en mer relevant de sa juridiction ou jette l'ancre dans une zone relevant de sa juridiction.


These provisions have the effect of strengthening safety checks on ships in our ports but do not make it possible to ban dangerous ships that do not drop anchor at one of our ports from sailing in our territorial waters. The limitations of these proposals are therefore clear.

Ces dispositions tendent à renforcer le contrôle de la sécurité des navires dans nos ports, mais ne permettent pas d'interdire la navigation, dans nos eaux territoriales, de navires dangereux qui ne mouilleraient pas dans un de nos ports : les limites de ces propositions sont donc évidentes.




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Date index: 2022-09-30
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