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Northern Economic Development Branch
Northern Environment Directorate
Northern Natural Resources and Environment Branch
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Ponzi game
Ponzi scheme
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Resource and Economic Development Group
SEEA
Scam
Sector of the economy
Shady deal
Shell game
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System of Environmental-Economic Accounts

Traduction de «Economic Accounts Branch » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Economic Accounts Branch

Direction des comptes économiques


Natural Resources and Economic Development Branch [ Northern Environment Directorate | Northern Environmental Protection and Renewable Resources Branch | Northern Natural Resources and Environment Branch | Northern Economic Development Branch | Resource and Economic Development Group ]

Direction générale des ressources naturelles et du développement économique [ Direction générale de l'environnement du Nord | Direction de la protection de l'environnement et des ressources renouvelables du Nord | Direction des ressources naturelles et de l'environnement du Nord | Direction de l'expansion économique du Nord | Bureau des re ]


Economics and Accounting Branch

Direction de l'économique et de la comptabili


branch of economic activity | branch of economy | economic branch | economic sector | sector of the economy

branche d'activité | branche d'activité collective | branche d'activité économique | branche de l'économie | secteur d'activité économique | secteur économique


European accounting system [ ESA | European system of accounts | European system of integrated economic accounts | European system of national and regional accounts | European system of national and regional accounts in the European Union ]

système européen de comptabilité [ SEC | système européen de comptes | système européen de comptes économiques intégrés | système européen des comptes nationaux et régionaux ]


internal accounting | economic accounting in an enterprise

comptabilité économique interne de l'entreprise


economic accounts for agriculture

comptabilité économique agricole


economic accounting system | economic-based accounting system

système de comptabilité économique


System of Environmental-Economic Accounts | System of Integrated Environmental and Economic Accounting | SEEA [Abbr.]

Système des comptes intégrés de l'environnement et de l'économie | SCIEE [Abbr.]


economic offence [ banco | boiler room | bonko | bunco | bunko | con | confidence game | confidence trick | con job | economic crime | false bill | false invoice | Ponzi | Ponzi game | Ponzi scheme | pyramid scheme | scam | shady deal | shell game | swindle | Accounting fraud(STW) ]

délit économique [ criminalité économique | escroquerie | fausse facture | infraction économique ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Mr. Paul-Henri Lapointe, General Director, Fiscal Policy and Economic Analysis Branch, Department of Finance: First, it is important to know that, since 1986, the UI account has been fully consolidated with the general account of the government.

M. Paul-Henri Lapointe, directeur général, Direction de la politique fiscale et de l'analyse économique, ministère des Finances: Tout d'abord, il importe de préciser que depuis 1986, le compte d'assurance-chômage a été entièrement fusionné au compte général du gouvernement.


Our witnesses today are, from the Office of the Auditor General of Canada, Mr. L. Denis Desautels, the Auditor General; Mr. Ron Thompson, the Assistant Auditor General; and John Hodgins, Principal of Audit Operations. From the Treasury Board of Canada Secretariat, we have Mr. Colin Potts, the Deputy Comptroller General from the Comptrollership Branch; Mr. Richard Neville, Assistant Secretary and Assistant Comptroller General; and Mr. John Denis, Director of Government Accounting Policy. From the Department of Finance, we have Pete ...[+++]

Nos témoins d'aujourd'hui sont: du Bureau du vérificateur général du Canada, MM. L. Denis Desautels, le vérificateur général, Ron Thompson, le vérificateur général adjoint, et John Hodgins, directeur principal des Opérations de vérifications; du Secrétariat du Conseil du Trésor du Canada, MM. Colin Potts, le sous-contrôleur général, Direction de la fonction de contrôleur, Richard Neville, secrétaire adjoint et contrôleur général adjoint, et John Denis, directeur, Politique comptable du gouvernement; enfin, du ministère des Finances, M. Peter DeVries, directeur, Politique budgétaire, Direction de la politique ...[+++]


Question No. 578 Ms. Jinny Jogindera Sims: With regard to the planned reductions in departmental spending for the International Assistance Envelope announced in Budget 2012, for the each of the fiscal years between 2012-2013 and 2014-2015: (a) what is the total dollar amount of reductions in official development assistance; (b) what is the total dollar amount of reductions in non-official development assistance; (c) what is the total dollar amount of reductions to administrative costs at the Canadian International Development Agency (CIDA); (d) when will the restructuring plans for CIDA be announced; (e) what is total dollar amount o ...[+++]

Question n 578 Mme Jinny Jogindera Sims: En ce qui concerne les réductions prévues dans les dépenses ministérielles au titre de l’enveloppe de l’aide internationale et annoncées dans le budget 2012, pour chaque exercice allant de 2012-2013 à 2014-2015: a) quel est le total en argent des réductions de l’aide publique au développement; b) quel est le total en argent des réductions de l’aide autre que l’aide publique au développement; c) quel est le total en argent des réductions touchant les coûts administratifs de l’Agence canadienne de développement international (ACDI); d) quand les plans de restructuration de l’ACDI seront-ils annon ...[+++]


42. Calls for measures to be taken to strengthen primary producers’ and producer organisations’ management capacity and bargaining power vis-à-vis other economic operators in the food chain, and encourage the formation of organisations that strengthen the links between the various stakeholders within branches, given that they can improve information sharing and help bring supply into line with consumers’ demands; takes the view that such developments could improve the functioning of the food supply-chain with greater transparency of ...[+++]

42. invite à prendre des mesures afin de renforcer la capacité de gestion des producteurs et des organisations de producteurs primaires et leur pouvoir de négociation vis-à-vis d'autres opérateurs économiques en aval, et d'encourager la constitution d'organisations qui renforcent les liens entre les différents acteurs au sein des filières dans la mesure où ils peuvent améliorer le partage d'informations et l'adéquation de l'offre avec les demandes des consommateurs; est d'avis que de tels développements pourraient améliorer le fonctionnement de la chaîne d’approvisionnement alimentaire en renforçant la transparence des prix des denrées ...[+++]


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42. Calls for measures to be taken to strengthen primary producers' and producer organisations' management capacity and bargaining power vis-à-vis other economic operators in the food chain, and encourage the formation of organisations that strengthen the links between the various stakeholders within branches, given that they can improve information sharing and help bring supply into line with consumers' demands; takes the view that such developments could improve the functioning of the food supply-chain with greater transparency of ...[+++]

42. invite à prendre des mesures afin de renforcer la capacité de gestion des producteurs et des organisations de producteurs primaires et leur pouvoir de négociation vis-à-vis d'autres opérateurs économiques en aval, et d'encourager la constitution d'organisations qui renforcent les liens entre les différents acteurs au sein des filières dans la mesure où ils peuvent améliorer le partage d'informations et l'adéquation de l'offre avec les demandes des consommateurs; est d'avis que de tels développements pourraient améliorer le fonctionnement de la chaîne d'approvisionnement alimentaire en renforçant la transparence des prix des denrées ...[+++]


42. Calls for measures to be taken to strengthen primary producers' and producer organisations' management capacity and bargaining power vis-à-vis other economic operators in the food chain, and encourage the formation of organisations that strengthen the links between the various stakeholders within branches, given that they can improve information sharing and help bring supply into line with consumers' demands; takes the view that such developments could improve the functioning of the food supply-chain with greater transparency of ...[+++]

42. invite à prendre des mesures afin de renforcer la capacité de gestion des producteurs et des organisations de producteurs primaires et leur pouvoir de négociation vis-à-vis d'autres opérateurs économiques en aval, et d'encourager la constitution d'organisations qui renforcent les liens entre les différents acteurs au sein des filières dans la mesure où ils peuvent améliorer le partage d'informations et l'adéquation de l'offre avec les demandes des consommateurs; est d'avis que de tels développements pourraient améliorer le fonctionnement de la chaîne d'approvisionnement alimentaire en renforçant la transparence des prix des denrées ...[+++]


6. Welcomes the progress that has been made over recent months in promoting transatlantic economic integration; considers, in particular, that in areas such as investment, accounting standards, regulatory issues, the safety of imported products and IPR enforcement, improved cooperation has already resulted in significant progress and must be continued; believes that work related to sensitive areas of trade such as, for example, cosmetics and poultry, must be the subject of early and ongoing discussions between the executive and le ...[+++]

6. se félicite des progrès accomplis au cours des derniers mois pour promouvoir l'intégration économique transatlantique; estime, en particulier, que dans des secteurs tels que les investissements, les normes comptables, les questions d'ordre réglementaire, la sûreté des produits importés et le respect des DPI, le renforcement de la coopération a déjà donné des résultats notables et qu'il doit être poursuivi; considère que les activités menées dans des secteurs sensibles du commerce, comme les cosmétiques et la volaille, doivent fai ...[+++]


1990 brought about the first revision of the NACE classification, trying to take into account developments of the economy over all those years and to bring the European nomenclature close to the classification of industries elaborated by the United Nations and used worldwide and known as the CITI/ISIC (Classification internationale type, par industrie, de toutes les branches d'activité économique/ International Standard Industrial Classification of all economic activitie ...[+++]

C'est en 1990 qu'a eu lieu la première révision de la nomenclature NACE qui visait à tenir compte des évolutions qu'avait connues l'économie au fil des ans et à rapprocher la nomenclature européenne de celle élaborée par les Nations unies pour classifier les industries et connue dans le monde entier sous le nom de CITI/ISIC (Classification internationale type, par industrie, de toutes les branches d'activité économique/ International Standard Industrial Classification of all economic activities).


Mr. Richard Botham (Chief, Knowledge and Innovation, Economic and Corporate Finance Branch, Department of Finance): The amendment proposed here just takes account of the fact that the conditions have already been approved by Treasury Board.

M. Richard Botham (chef, Économie du savoir et innovation, Développement économique et finances intégrées, ministère des Finances): L'amendement proposé tient compte du fait que les conditions ont déjà été approuvées par le Conseil du Trésor.


While the statute for the European Economic Interest Grouping (EEIG) entered into force on 1 July 1989 and the Directive on transparency in the acquisition of major holdings in company capital has also been adopted, and although agreement has been reached on the 11th Directive (branch accounts) and 12th Directive (single-member companies), major proposals remain blocked because of differences of opinion on social measures (5th Directive on limited company structures, 10th Directive on cross-frontier mergers).

En effet, si le statut du groupement européen d'intérêt économique (GIE) vient d'entrer en vigueur le 1er juillet 1989 et si a également été adoptée la directive sur la transparence des prises de position majoritaires dans le capital des sociétés et si un accord sur la 11eme directive (comptes des succursales) et la 12eme directive (société unipersonnelle) a été trouvé, des dossiers importants restent bloqués en raison des divergences sur leur volet social (5eme directive sur les organes de la SA, 10eme directive sur les fusions trans ...[+++]


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