Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Care management action plan
Care map
Care path
Care process model
Clinical care pathway
Clinical pathway
Critical care pathway
Critical pathway
EM pathway
Education and training catalogue
Education and training programme
Education courses
Education pathway
Educational pathway
Embden-Meyerhof glycolytic pathway
Embden-Meyerhof pathway
Embden-Meyerhof pathway glycolysis
Exposure pathway
Intervention plan
Pathways for learning
Pathways to Education Canada
Training courses

Traduction de «Education pathway » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
education pathway | educational pathway

filière d'éducation ou de formation | filière d'enseignement | filière d'études


educational pathway

voie de formation (1) | voie du système de formation (2) | orientation professionnelle (3) | itinéraire de formation (4)




Pathways for learning. Education and training from 16 to 19 [ Pathways for learning ]

Les adolescents à la croisée des chemins. Enseignements et formations [ Les adolescents à la croisée des chemins ]


EM pathway | Embden-Meyerhof glycolytic pathway | Embden-Meyerhof pathway | Embden-Meyerhof pathway glycolysis

glycolyse anaérobie | voie d'Embden-Meyerhof


clinical pathway | clinical care pathway | care path | care map | care process model | care management action plan | critical pathway | critical care pathway | intervention plan

cheminement clinique | carte de soins | plan d'intervention | plan d'intervention interdisciplinaire


Equality in Legal Education...: Sharing a Vision...: Creating the Pathways

L'égalité et la formation juridique : une vision à partager...; des sentiers à tracer...


Pathways to Education Canada

Passeport pour ma réussite Canada




education and training programme (1) | education and training catalogue (2) | education courses (3) | training courses (4)

offre de formation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Additional potential obstacles to successful school careers can be removed by increasing the permeability of educational pathways and increasing the quality and status of vocational education pathways.

D’autres obstacles potentiels à la réussite du parcours scolaire peuvent être éliminés par l’augmentation de la perméabilité des parcours éducatifs et par l’amélioration de la qualité et du statut des filières d’enseignement professionnel.


Mismatches between education and training curricula and labour market needs can increase the risk of educational failure as pupils lack prospects within their chosen educational pathway.

Les inadéquations entre les programmes d’éducation et de formation et les besoins du marché du travail peuvent augmenter le risque d’échec scolaire puisque les élèves disposent de perspectives limitées dans le parcours éducatif qu’ils ont choisi.


14. Encourages the Commission's initiative to launch, in cooperation with all the institutions, students and other stakeholders involved, a multi-dimensional tool for the differentiated classification and ranking of higher education institutions based on characteristics such as a long tradition of providing higher education in Europe, the quality of teaching, student support (i.e. scholarships, counselling, housing), physical and info-communication accessibility, regional engagement and knowledge transfer; opposes, on the other hand, the establishment of a classification of higher education institutions on the basis of non-homogeneous p ...[+++]

14. soutient l'initiative de la Commission visant à lancer, en coopération avec toutes les institutions, les étudiants et autres acteurs concernés, un outil pluridimensionnel de classification différenciée et de classement des établissements d'enseignement supérieur fondé sur des données telles que la longue tradition européenne en matière d'enseignement supérieur dispensé, la qualité de l'enseignement, le soutien aux étudiants (bourses, orientation et assistance, logement, etc.), l'accès sans entraves matérielles à la communication des informations relatives à l'enseignement, l'engagement régional et le transfert des connaissances; se ...[+++]


14. Encourages the Commission’s initiative to launch, in cooperation with all the institutions, students and other stakeholders involved, a multi-dimensional tool for the differentiated classification and ranking of higher education institutions based on characteristics such as a long tradition of providing higher education in Europe, the quality of teaching, student support (i.e. scholarships, counselling, housing), physical and info-communication accessibility, regional engagement and knowledge transfer; opposes, on the other hand, the establishment of a classification of higher education institutions on the basis of non-homogeneous p ...[+++]

14. soutient l'initiative de la Commission visant à lancer, en coopération avec toutes les institutions, les étudiants et autres acteurs concernés, un outil pluridimensionnel de classification différenciée et de classement des établissements d'enseignement supérieur fondé sur des données telles que la longue tradition européenne en matière d'enseignement supérieur dispensé, la qualité de l'enseignement, le soutien aux étudiants (bourses, orientation et assistance, logement, etc.), l'accès sans entraves matérielles à la communication des informations relatives à l'enseignement, l'engagement régional et le transfert des connaissances; se ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
55. Emphasises, however, the need to maintain the diversity of educational pathways and programmes, teaching methods and university systems in the EU; takes the view that it is consequently necessary to develop a national qualification framework, while at the same time promoting the mutual recognition of degrees and qualifications across all Member States;

55. souligne cependant la nécessité de préserver la diversité des filières, des enseignements, des méthodes pédagogiques et des systèmes universitaires au sein de l'Union Européenne; estime qu'il est par conséquent nécessaire de mettre en place un cadre national de certification tout en promouvant la reconnaissance mutuelle des diplômes et qualifications professionnelles dans tous les États membres;


27. Draws attention, in this regard, to the OECD’s PISA studies which establish that students in educational systems with a lesser degree of vertical and horizontal differentiation are less likely to repeat a year or to be expelled; highlights the OECD’s finding that students from socially disadvantaged backgrounds suffer most from having to repeat a school year or from being expelled; highlights the OECD’s finding that early selection of students for different educational pathways increases socio-economic inequality in terms of edu ...[+++]

27. renvoie, à cet égard, aux études PISA de l'OCDE qui constatent que, dans les systèmes scolaires avec un faible niveau de différenciation verticale et horizontale, les élèves redoublent moins souvent ou sont moins souvent renvoyés de l'école; met l'accent sur la constatation de l'OCDE selon laquelle les redoublements et les renvois pénalisent le plus les élèves issus de milieux sociaux défavorisés; insiste sur la constatation de l'OCDE selon laquelle la division précoce en différents parcours éducatifs renforce les inégalités socio-économiques face à l'éducation sans qu'il s'ensuive une amélioration des performances moyennes des sys ...[+++]


13. Highlights the OECD's finding that early selection of students for different educational pathways increases socio-economic inequality in terms of educational opportunities without effecting any improvement in average performance in the educational systems in question;

13. insiste sur la constatation de l'OCDE selon laquelle la division précoce en différents parcours éducatifs renforce les inégalités socio-économiques face à l'éducation sans qu'il s'ensuive une amélioration des performances moyennes des systèmes éducatifs concernés;


increasing the permeability of education pathways and removing barriers within school systems,

d'améliorer la perméabilité des parcours scolaires et de supprimer les obstacles au sein des systèmes scolaires,


1. As a complement to Action 1 (school education) and Action 2 (higher education), Grundtvig seeks to encourage the European dimension of life-long learning, to contribute - through enhanced transnational cooperation - to innovation and improved availability, accessibility and quality of other educational pathways, and to promote the learning of languages.

1. Pour compléter l'action 1 (enseignement scolaire) et l'action 2 (enseignement supérieur), Grundtvig vise à encourager la dimension européenne de l'apprentissage tout au long de la vie, à contribuer - par le renforcement de la coopération transnationale - à innover en matière de parcours éducatifs et à améliorer l'offre, l'accessibilité et la qualité de ces autres parcours, ainsi qu'à promouvoir l'apprentissage des langues.


ACTION 3: "GRUNDTVIG": ADULT EDUCATION AND OTHER EDUCATIONAL PATHWAYS

ACTION 3: "GRUNDTVIG": ÉDUCATION DES ADULTES ET AUTRES PARCOURS ÉDUCATIFS




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Education pathway' ->

Date index: 2024-04-02
w