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Advisory and stakeholder consultations
CSR EMS Forum
EU Multi-Stakeholder Forum on CSR
Education stakeholder
Engage with rail stakeholders
Engage with railroad stakeholders
European Multi-Stakeholder Forum
Liaise with rail stakeholders
Liaise with railway stakeholders
Social actors
Social stakeholders
Stakeholder
Stakeholder consultations
Stakeholder group
Stakeholder group of the REFIT Platform
Stakeholder in education

Traduction de «Education stakeholder » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
education stakeholder

groupe d'intérêt du monde de l'éducation [ intervenant du monde de l'éducation ]


engage with railroad stakeholders | liaise with rail stakeholders | engage with rail stakeholders | liaise with railway stakeholders

s'engager avec les intervenants ferroviaires


conduct negotiations with key stakeholders in automotive retail | undertake negotiations with key automotive retail industry stakeholders | negotiate with key automotive retail business stakeholders | negotiate with key stakeholders in the automotive retail sector

gocier avec les principaux intervenants du secteur de la vente au détail d'automobiles


collaborate with other stakeholders to promote destinations | organise stakeholders' efforts to achieve destination promotion | coordinate efforts of stakeholders for destination promotion | coordinate efforts of stakeholders to promote destinations

promouvoir les destinations en coordonnant les efforts des parties prenantes | travailler en partenariat pour promouvoir les destinations | collaborer pour promouvoir les destinations | coordonner les efforts des parties prenantes en ce qui concerne la promotion des destinations


CSR EMS Forum | EU Multi-Stakeholder Forum on CSR | European Multi-Stakeholder Forum | European Multi-Stakeholder Forum on Corporate Social Responsibility

Forum européen multipartite sur la RSE | Forum plurilatéral européen sur la responsabilité sociale des entreprises | Forum plurilatéral sur la RSE


stakeholder group | Stakeholder group of the REFIT Platform

groupe de réflexion des parties intéressées




advisory and stakeholder consultations [ stakeholder consultations ]

consultations avec les parties intéressées


social actors | social stakeholders

acteurs sociaux | sujets collectifs


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
European Commission support for better knowledge and stronger evidence-based policies The Commission will: · Carry out a comprehensive exercise of foresight scenarios for education in Europe 2030, in consultation with relevant actors such as ERT, EADTU, LERU, EUA and European Schoolnet on the basis of the work carried out by JRC-IPTS[35] and in line with the on-going FUTURIUM[36] project. As regards higher education, the Commission will also pursue work with the High Level Group for Modernisation of Higher Education to establish recommendations on the new modes of learning. · Develop measuring tools and indicators to monitor more closely ...[+++]

Contribution de la Commission européenne à l’amélioration de l’état des connaissances et à la mise en œuvre de politiques plus solides, basées sur des données scientifiques La Commission: · mènera un exercice approfondi d’exploration des différents scénarios d'éducation pour l’Europe à l’horizon 2030, en concertation avec les acteurs concernés, tels que la Table ronde des industriels européens (ERT), l’Association européenne des universités dispensant un enseignement à distance (EADTU), le centre de recherche LERU, l’Association européenne de l’université (EUA) et le réseau «European Schoolnet», sur la base des travaux réalisés par l’Ins ...[+++]


European Commission support for better knowledge and stronger evidence-based policies The Commission will: · Carry out a comprehensive exercise of foresight scenarios for education in Europe 2030, in consultation with relevant actors such as ERT, EADTU, LERU, EUA and European Schoolnet on the basis of the work carried out by JRC-IPTS[35] and in line with the on-going FUTURIUM[36] project. As regards higher education, the Commission will also pursue work with the High Level Group for Modernisation of Higher Education to establish recommendations on the new modes of learning. · Develop measuring tools and indicators to monitor more closely ...[+++]

Contribution de la Commission européenne à l’amélioration de l’état des connaissances et à la mise en œuvre de politiques plus solides, basées sur des données scientifiques La Commission: · mènera un exercice approfondi d’exploration des différents scénarios d'éducation pour l’Europe à l’horizon 2030, en concertation avec les acteurs concernés, tels que la Table ronde des industriels européens (ERT), l’Association européenne des universités dispensant un enseignement à distance (EADTU), le centre de recherche LERU, l’Association européenne de l’université (EUA) et le réseau «European Schoolnet», sur la base des travaux réalisés par l’Ins ...[+++]


In our increasingly diverse societies, there is an urgent need for inclusive and coordinated responses from both educational and non-educational stakeholders which are aimed at promoting common values such as tolerance, mutual respect, equal opportunities and non-discrimination, as well as fostering social integration, intercultural understanding and a sense of belonging.

Vu la diversité croissante de nos sociétés, il faut d'urgence que les acteurs, qu'ils appartiennent ou non au monde de l'enseignement, apportent des réponses inclusives et coordonnées destinées à promouvoir les valeurs communes que sont, par exemple, la tolérance, le respect mutuel, l'égalité des chances et la non-discrimination, et à favoriser l'intégration sociale, la compréhension interculturelle et le sentiment d'appartenance.


Evidence shows that a multi-dimensional ranking and information tool is feasible and widely supported by education stakeholders. [30].

Des éléments attestent qu’il est possible d’élaborer un outil pluridimensionnel de classement et d’information, largement soutenu par les parties prenantes de l’éducation[30].


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These include how to: set goals and measure progress for education systems and student learning; design quality assurance for increasingly decentralised and multi-level education systems; encourage dialogue and a culture of trust among education stakeholders; and prioritise human and financial resources.

Ceux-ci portent notamment sur la manière de fixer des objectifs et de mesurer les progrès pour les systèmes éducatifs et l’apprentissage des élèves; de concevoir l’assurance qualité de manière à obtenir des systèmes éducatifs de plus en plus décentralisés et comportant plusieurs niveaux; d’encourager le dialogue et la culture de la confiance parmi les parties prenantes de l’éducation et de hiérarchiser les ressources humaines et financières.


13. Stresses that formal, non-formal and informal education and access to lifelong learning not only provide knowledge, skills and competences, but should also help learners to develop ethical and civic values and become active, responsible, open-minded members of society; stresses, in this regard, the need for civic education to start from an early age and recognises the importance of cooperation among all education stakeholders; advocates building on children and young people’s sense of initiative and engagement in order to strengthen social ties as well as generate a sense of belonging and develop ethical codes to challenge discrimi ...[+++]

13. souligne que l'enseignement formel, non formel ou informel et l'accès à une formation tout au long de la vie assurent des connaissances, des qualifications et des compétences, mais qu'elles devraient également aider les apprenants à développer les valeurs éthiques et civiques et à devenir des membres de la société actifs, responsables et ouverts d'esprit; souligne, à cet égard, la nécessité d'une éducation civique dès le plus jeune âge et reconnaît l'importance de la coopération entre toutes les parties prenantes de l'éducation; recommande le développement du sens de l'initiative et de l'engagement des enfants et des jeunes afin de ...[+++]


In the rapporteur’s view, cooperation between research and education stakeholders and businesses, and between them and tiers of government administration, must be fundamentally enhanced, given that that is the key basis for a successful strategy.

Selon l'avis du rapporteur, la collaboration des acteurs de la recherche et de la formation ainsi que des entreprises entre elles et avec l'administration doit acquérir une toute nouvelle qualité et constitue la pierre d'achoppement d'une stratégie réussie.


20. Calls on the European Commission and the Member States to take the necessary measures to educate stakeholders in the requirements for keeping wild animal species in captivity, ensuring effective use of a species-specific enrichment programme that provides appropriate mental and physical stimulation, in order to improve the welfare of wild animals currently in captivity; calls for an urgent and thorough implementation of the Zoo Directive and for all enforcement personnel and zoo veterinarians to be appropriately trained and qualified;

20. invite la Commission et les États membres à prendre les mesures nécessaires pour former les parties prenantes aux besoins des espèces animales sauvages maintenues en captivité, en veillant à l'utilisation effective de programmes d'enrichissement mis en œuvre par espèce qui apportent une stimulation mentale et physique adéquate en vue d'améliorer le bien-être des animaux actuellement en captivité; appelle de ses vœux une mise en œuvre minutieuse et sans plus tarder de la directive sur les jardins zoologiques et demande que l'ensemble du personnel de répression et des vétérinaires des zoos soit formé et qualifié comme il se doit;


That is why the Commission is working to boost co-operation between industry and formal education and to help education stakeholders to improve the content and practice of learning and teaching methods in science and technology, from school to university.

C’est la raison pour laquelle la Commission œuvre au renforcement de la coopération entre l’industrie et l’éducation officielle et essaie d’aider les parties prenantes de l’éducation à améliorer le contenu et la pratique des méthodes d’enseignement des sciences et technologies, de l’école à l’université.


That is why the Commission is working to boost co-operation between industry and formal education and to help education stakeholders to improve the content and practice of learning and teaching methods in science and technology, from school to university.

C’est la raison pour laquelle la Commission œuvre au renforcement de la coopération entre l’industrie et l’éducation officielle et essaie d’aider les parties prenantes de l’éducation à améliorer le contenu et la pratique des méthodes d’enseignement des sciences et technologies, de l’école à l’université.


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