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Abuse of antacids
BC Educational Support Foundation
Communicate with educational support staff
Coordinate with educational support staff
DACDS
Director Administration Careers and Development Support
EU
Educational Support
Educational Support Group
Educational support
Herbal or folk remedies
Laxative habit
Liaise with educational support staff
Liaises with educational support staff
Make education management support available
Modernisation agenda for higher education
Provide education management support
Provides education management support
Providing education management support
Social and educational support
Steroids or hormones
Vitamins

Traduction de «Educational Support Group » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Educational Support Group [ EU | Educational Support ]

groupe Soutien de l'enseignement [ EU | Soutien de l'enseignement ]


support the development of sport and physical activity in education | support the sport activities in the education development | support the development of educational sport activities | support the development of sport activities in education

encourager le développement d'activités sportives dans l'enseignement


communicate with educational support staff | liaises with educational support staff | coordinate with educational support staff | liaise with educational support staff

assurer la liaison avec le personnel encadrant


modernisation agenda for higher education | Supporting growth and jobs – an agenda for the modernisation of Europe's higher education systems

Soutenir la croissance et les emplois – un projet pour la modernisation des systèmes d’enseignement supérieur en Europe


social and educational support

accompagnement socio-éducatif


Director Administration Careers and Development Support [ DACDS | Director - Administration Training and Education Support ]

Directeur - Administration (Carrières, soutien et développement) [ DACSD | Directeur - Administration (Soutien, instruction et formation) ]


BC Educational Support Foundation

BC Educational Support Foundation




make education management support available | provides education management support | provide education management support | providing education management support

aider à la gestion de l'enseignement


Definition: A wide variety of medicaments and folk remedies may be involved, but the particularly important groups are: (a) psychotropic drugs that do not produce dependence, such as antidepressants, (b) laxatives, and (c) analgesics that may be purchased without medical prescription, such as aspirin and paracetamol. Persistent use of these substances often involves unnecessary contacts with medical professionals or supporting staff, and is sometimes accompanied by harmful physical effects of the substances. Attempts to dissuade or fo ...[+++]

Définition: Des spécialités pharmaceutiques et des remèdes populaires très divers peuvent être impliqués. Trois groupes sont particulièrement importants: a) des médicaments psychotropes n'entraînant pas de dépendance tels les antidépresseurs, b) les laxatifs, et c) des analgésiques pouvant être achetés sans prescription médicale, tels que l'aspirine et le paracétamol. L'utilisation persistante de ces substances entraîne fréquemment des contacts excessifs avec des professionnels de la santé ou leurs équipes et s'accompagne parfois d'effets somatiques nocifs induits par les substances. Les sujets s'opposent souvent aux tentatives faites po ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- There are numerous programmes to offer additional educational support to target groups, for example, learning and homework centres after regular classes, often implemented in partnership with the community.

- Il existe de nombreux programmes de soutien scolaire en groupe, comme les centres d'aide à l'apprentissage et aux devoirs ; ces activités, qui ont lieu après les heures de classe normales, sont souvent organisées en collaboration avec la collectivité.


European Commission support for better knowledge and stronger evidence-based policies The Commission will: · Carry out a comprehensive exercise of foresight scenarios for education in Europe 2030, in consultation with relevant actors such as ERT, EADTU, LERU, EUA and European Schoolnet on the basis of the work carried out by JRC-IPTS[35] and in line with the on-going FUTURIUM[36] project. As regards higher education, the Commission will also pursue work with the High Level Group for Modernisation of Higher Education to establish recom ...[+++]

Contribution de la Commission européenne à l’amélioration de l’état des connaissances et à la mise en œuvre de politiques plus solides, basées sur des données scientifiques La Commission: · mènera un exercice approfondi d’exploration des différents scénarios d'éducation pour l’Europe à l’horizon 2030, en concertation avec les acteurs concernés, tels que la Table ronde des industriels européens (ERT), l’Association européenne des universités dispensant un enseignement à distance (EADTU), le centre de recherche LERU, l’Association européenne de l’université (EUA) et le réseau «European Schoolnet», sur la base des travaux réalisés par l’Ins ...[+++]


European Commission support for better knowledge and stronger evidence-based policies The Commission will: · Carry out a comprehensive exercise of foresight scenarios for education in Europe 2030, in consultation with relevant actors such as ERT, EADTU, LERU, EUA and European Schoolnet on the basis of the work carried out by JRC-IPTS[35] and in line with the on-going FUTURIUM[36] project. As regards higher education, the Commission will also pursue work with the High Level Group for Modernisation of Higher Education to establish recom ...[+++]

Contribution de la Commission européenne à l’amélioration de l’état des connaissances et à la mise en œuvre de politiques plus solides, basées sur des données scientifiques La Commission: · mènera un exercice approfondi d’exploration des différents scénarios d'éducation pour l’Europe à l’horizon 2030, en concertation avec les acteurs concernés, tels que la Table ronde des industriels européens (ERT), l’Association européenne des universités dispensant un enseignement à distance (EADTU), le centre de recherche LERU, l’Association européenne de l’université (EUA) et le réseau «European Schoolnet», sur la base des travaux réalisés par l’Ins ...[+++]


Welcomes the strengthening of the steering role of informal bodies within ET 2020, as well as the creation of feedback loops linking the High Level Group, the Director-General groupings and the Working Groups; acknowledges the role civil society organisations play in reaching out to local, regional and national stakeholders and citizens on European cooperation in education and training, and calls for them to receive financial support under Erasmus+ (KA3 ...[+++]

se félicite du renforcement du rôle phare des instances informelles au sein d'ET 2020, ainsi que de la création de systèmes de retour d'informations associant le groupe à haut niveau, les groupes des directeurs généraux et les groupes de travail; reconnaît le rôle que jouent les organisations de la société civile pour faire participer les intervenants locaux, régionaux et nationaux et les citoyens à la coopération européenne en matière d'éducation et de formation, et demande qu'un soutien financier leur soit accordé dans le cadre d'E ...[+++]


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31. Takes the view that a comprehensive and effective way out of poverty can be found only if the necessary strengthening of social protection instruments is accompanied by significant reinforcement of education and training paths at every level; supports the development of more inclusive education systems to tackle the problem of early school leaving and enable young people from disadvantaged social groups to reach a higher level ...[+++]

31. estime qu’une sortie effective et complète de la pauvreté ne peut se réaliser que si la nécessaire augmentation d’efficacité des instruments de protection s’accompagne d’un renforcement déterminé des parcours d’éducation et de formation à tous les niveaux; soutient le développement de systèmes d’éducation plus inclusifs qui combattent l’abandon scolaire et permettent l’accès des jeunes, provenant de groupes défavorisés, à des niveaux scolaires plus élevés pour lutter contre la transmission de la pauvreté intergénérationnelle; so ...[+++]


32. Takes the view that a comprehensive and effective way out of poverty can be found only if the necessary strengthening of social protection instruments is accompanied by significant reinforcement of education and training paths at every level; supports the development of more inclusive education systems to tackle the problem of early school leaving and enable young people from disadvantaged social groups to reach a higher level ...[+++]

32. estime qu'une sortie effective et complète de la pauvreté ne peut se réaliser que si la nécessaire augmentation d'efficacité des instruments de protection s'accompagne d'un renforcement déterminé des parcours d'éducation et de formation à tous les niveaux; soutient le développement de systèmes d'éducation plus inclusifs qui combattent l'abandon scolaire et permettent l'accès des jeunes, provenant de groupes défavorisés, à des niveaux scolaires plus élevés pour lutter contre la transmission de la pauvreté intergénérationnelle; so ...[+++]


61. Believes that relevant civil society organisations can be used as facilitators for dialogue among conflicting groups when twinned with training in nonviolent conflict resolution and peace education; supports the creation of opportunities for dialogues by arranging national conferences, round table discussions between contending parties, small group contact meetings at grass roots level, mediation training for local NGOs and community elders, and leaders of traditional institutions;

61. estime que certaines organisations de la société civile spécifiques peuvent faciliter le dialogue entre les groupes en conflit, à condition que cette démarche s'accompagne d'une formation à la résolution non-violente des conflits et à l'éducation à la paix; soutient la création de possibilités de dialogue grâce à l'organisation de conférences nationales, de tables rondes réunissant les parties belligérantes, de réunions de prise de contact en petits groupes au niveau de la population, de formations à la médiation pour les ONG loc ...[+++]


61. Believes that relevant civil society organisations can be used as facilitators for dialogue among conflicting groups when twinned with training in nonviolent conflict resolution and peace education; supports the creation of opportunities for dialogues by arranging national conferences, round table discussions between contending parties, small group contact meetings at grass roots level, mediation training for local NGOs and community elders, and leaders of traditional institutions;

61. estime que certaines organisations de la société civile spécifiques peuvent faciliter le dialogue entre les groupes en conflit, à condition que cette démarche s'accompagne d'une formation à la résolution non-violente des conflits et à l'éducation à la paix; soutient la création de possibilités de dialogue grâce à l'organisation de conférences nationales, de tables rondes réunissant les parties belligérantes, de réunions de prise de contact en petits groupes au niveau de la population, de formations à la médiation pour les ONG loc ...[+++]


61. Believes that relevant civil society organisations can be used as facilitators for dialogue among conflicting groups when twinned with training in nonviolent conflict resolution and peace education; supports the creation of opportunities for dialogues by arranging national conferences, round table discussions between contending parties, small group contact meetings at grass roots level, mediation training for local NGOs and community elders, and leaders of traditional institutions;

61. estime que certaines organisations de la société civile spécifiques peuvent faciliter le dialogue entre les groupes en conflit, à condition que cette démarche s'accompagne d'une formation à la résolution non-violente des conflits et à l'éducation à la paix; soutient la création de possibilités de dialogue grâce à l'organisation de conférences nationales, de tables rondes réunissant les parties belligérantes, de réunions de prise de contact en petits groupes au niveau de la population, de formations à la médiation pour les ONG loc ...[+++]


(b) group 2: support for European associations active in the field of education or training, support for activities in the field of higher education concerning European integration, including Jean Monnet chairs, support for activities contributing to the achievement of the future objectives of education and training systems in Europe and support for training of national judges in the field of European law and for organisations for judicial cooperation.

b) groupe 2: subventions octroyées à des associations européennes actives dans le domaine de l'éducation ou de la formation, à des activités dans le domaine de l'enseignement supérieur concernant l'intégration européenne, y compris les chaires Jean Monnet, à des activités contribuant à la réalisation des objectifs futurs des systèmes d'éducation et de formation en Europe et à la formation des juges nationaux dans le domaine du droit européen et aux organisations de coopération judiciaire.


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