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Counterparty Risk Guidelines
Counterparty risk
Criteria for Community financing
Eligibility
Eligibility criteria
Eligibility to be a donor
Eligible ESCB counterparty
Eligible agency
Eligible counterparty
Eligible organization
Eligible recipient
Eligible region
Ineligibility
Life of an eligible list
Period of validity of an eligible list
Right to stand for election
Risk of counterparty failure
Time limit of eligible list
Validity period of an eligible list

Vertaling van "Eligible counterparty " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


eligible ESCB counterparty

contrepartie éligible du SEBC


counterparty risk | risk of counterparty failure

risque de contrepartie


period of validity of an eligible list [ validity period of an eligible list | life of an eligible list | time limit of eligible list ]

période de validité d'une liste d'admissibilité [ durée de validité d'une liste d'admissibilité | durée de la liste d'admissibilité ]


eligible agency [ eligible recipient | eligible organization ]

organisme admissible


eligibility criteria [ criteria for Community financing ]

critère d'éligibilité [ critère du financement communautaire ]




Eligibility to be a donor

admissibilité à être un donneur


Counterparty Risk Guidelines

Lignes directrices sur le risque de contrepartie


right to stand for election [ eligibility | ineligibility ]

éligibilité [ inéligibilité ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. Where an eligible counterparty requests treatment as a client whose business with an investment firm is subject to Articles 24, 25, 27 and 28 of Directive 2014/65/EU, but does not expressly request treatment as a retail client, the firm shall treat that eligible counterparty as a professional client.

3. Si une contrepartie éligible demande à être traitée comme un client dont les relations d'affaires avec une entreprise d'investissement relèvent des articles 24, 25, 27 et 28 de la directive 2014/65/UE, sans toutefois demander expressément à être traitée comme un client de détail, l'entreprise traite cette contrepartie éligible comme un client professionnel.


Without prejudice to the obligations set out in Article 24(4) of Directive 2014/65/EU, investment firms providing investment services to eligible counterparties shall have the right to agree to a limited application of the detailed requirements set out in this Article, except when, irrespective of the investment service provided, the financial instruments concerned embed a derivative and the eligible counterparty intends to offer them to its clients.

Sans préjudice des obligations visées à l'article 24, paragraphe 4, de la directive 2014/65/UE, les entreprises d'investissement qui fournissent des services d'investissement à des contreparties éligibles peuvent convenir de limiter l'application des exigences du présent article, excepté lorsque, indépendamment du service d'investissement fourni, les instruments financiers concernés comportent un instrument dérivé et que la contrepartie éligible entend les proposer à ses clients.


Member States shall ensure that, in their relationship with eligible counterparties, investment firms act honestly, fairly and professionally and communicate in a way which is fair, clear and not misleading, taking into account the nature of the eligible counterparty and of its business.

Les États membres veillent à ce que, dans leur relation avec les contreparties éligibles, les entreprises d’investissement agissent d’une manière honnête, équitable et professionnelle et communiquent d’une façon correcte, claire et non trompeuse, compte tenu de la nature de la contrepartie éligible et de son activité.


Member States shall ensure that, in their relationship with eligible counterparties, investment firms act honestly, fairly and professionally and communicate in a way which is fair, clear and not misleading, taking into account the nature of the eligible counterparty and of its business.

Les États membres veillent à ce que, dans leur relation avec les contreparties éligibles, les entreprises d'investissement agissent d'une manière honnête, équitable et professionnelle et communiquent d'une façon correcte, claire et non trompeuse, compte tenu de la nature de la contrepartie éligible et de son activité.


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'over-the-counter trading' means bilateral trading which is carried out by an eligible counterparty on its own account, outside a trading venue or a systematic internaliser, on an occasional and irregular basis with eligible counterparties and always at large in scale sizes;

«négociation de gré à gré»: toute négociation bilatérale effectuée par une contrepartie éligible pour son compte propre en dehors d'une plate-forme ou par un internalisateur systématique, de façon ponctuelle et irrégulière avec des contreparties éligibles et toujours dans des volumes d'une taille élevée;


(2c) 'over-the-counter trading' means bilateral trading which is carried out by an eligible counterparty on its own account, outside a trading venue or a systematic internaliser, on an occasional and irregular basis with eligible counterparties and always at large in scale sizes; (3) ‘systematic internaliser’ means an investment firm which, on an organised, regular and systematic basis, deals on own account by executing client orders outside a regulated market, a multilateral trading facility or an organised trading facility, in a bilateral system;

(3) «internalisateur systématique»: une entreprise d'investissement qui, de façon organisée, régulière et systématique, négocie pour compte propre en exécutant les ordres des clients en dehors d'un marché réglementé, d'un système multilatéral de négociation ou d'un système organisé de négociation dans le cadre d'un système bilatéral;


'primary issuance' means a transaction in instruments with bespoke material terms designed for the specific requirements of financial or non-financial counterparties which would be classified as eligible counterparties or professional clients according to Article 30 of Directive ././EU [new MiFID] and Annex II thereto.

«émission primaire»: une opération mettant en jeu des instruments assortis de conditions matérielles taillées sur mesure, conçus en fonction des exigences spécifiques de contreparties financières ou non financières qui seraient classées comme contreparties ou clients professionnels éligibles au titre de l'article 30 de la directive ././UE [nouvelle directive MIF] et de son annexe II;


2. Where, pursuant to the second subparagraph of Article 24(2) of Directive 2004/39/EC, an eligible counterparty requests treatment as a client whose business with an investment firm is subject to Articles 19, 21 and 22 of that Directive, but does not expressly request treatment as a retail client, and the investment firm agrees to that request, the firm shall treat that eligible counterparty as a professional client.

2. Lorsqu'une contrepartie éligible demande, conformément à l'article 24, paragraphe 2, deuxième alinéa, de la directive 2004/39/CE, à être traitée comme un client dont les relations d'affaires avec l'entreprise d'investissement relèvent des articles 19, 21 et 22 de cette directive, sans toutefois demander expressément à être traitée comme un client de détail, et que l'entreprise d'investissement accepte cette demande, l'entreprise doit traiter la contrepartie éligible comme un client professionnel.


Counterparties eligible for intervention at the margins in ERM II may also conduct such intervention directly with the ECB, provided that they also have the status of eligible counterparties for executing foreign exchange transactions with the ECB pursuant to Guideline ECB/2000/1 of 3 February 2000 on the management of the foreign reserve assets of the European Central Bank by the national central banks and the legal documentation for operations involving the foreign reserve assets of the European Central Bank

Les contreparties admises à participer aux interventions aux marges dans le cadre du MCE II peuvent également effectuer ces interventions directement avec la BCE, à condition qu'elles aient également le statut de contrepartie éligible pour la réalisation d'opérations de change avec la BCE en application de l'orientation BCE/2000/1 du 3 février 2000 concernant la gestion des avoirs de réserves de change de la Banque centrale européenne par les banques centrales nationales et la documentation juridique sur les opérations portant sur les avoirs de réserves d ...[+++]


The Council text also adopts a confusing and bureaucratic method for determining which corporates qualify as eligible counterparties, requiring firms to check the rules for defining eligible counterparties in 25 different Member States.

Le texte du Conseil adopte une méthode bureaucratique et génératrice de confusion pour déterminer les organismes pouvant être retenus comme contreparties éligibles, les entreprises étant tenues de consulter les dispositions afférentes dans 25 États membres.




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'Eligible counterparty' ->

Date index: 2021-12-26
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