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Advisory Employment Committee
Atypical employment
Atypical work
Community employment policy
Confederation of German Employers' Associations
EU employment policy
Employer No
Employer code
Employment Committee
Employment Committee
Employment and Labour Market Committee
Employment-NOW
Employment-NOW
Employment-NOW Initiative
European Union employment policy
European labour law
Federal Union of German Employers Associations
German employers' federation
Inem
N.p.v. share
National Employment Institution
National Employment Office
National Institute of Employment
No par
No par share
No par stock
No par value share
No par value stock
No-par stock
No-par-value stock
Non par value stock
Non-par value stock
Non-standard employment
Non-standard work
Shares without par value

Vertaling van "Employer No " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
non-standard employment [ atypical employment | atypical work | non-standard work | Atypical work(ECLAS) ]

travail atypique


EU employment policy [ Community employment policy | European Union employment policy | European labour law(STW) ]

politique de l'emploi de l'UE [ politique communautaire de l'emploi | politique de l'emploi de l'Union européenne ]


Employment Committee (EU) [ advisory Employment Committee | Employment and Labour Market Committee | Employment Committee ]

comité de l'emploi (UE) [ comité consultatif de l'emploi | comité de l'emploi CE | comité de l'emploi et du marché du travail ]




Community initiative to promote equal opportunities for women in the field of employment and vocational training | Employment-NOW | Employment-NOW (New Opportunities for Women) | Employment-NOW Initiative

Emploi-Now | Initiative communautaire pour la promotion de l'égalité des chances pour les femmes dans le domaine de l'emploi et de la formation professionnelle | Initiative Emploi-NOW | Initiative NOW


An Act to amend the Employment Insurance Act (no interest payable by claimants on benefit repayments or penalties),

Loi modifiant la Loi sur l'assurance-emploi (aucun intérêt à payer sur les remboursements de prestations ou les pénalités)


Confederation of German Employers' Associations | Federal Union of German Employers Associations | German employers' federation

Confédération des Associations Patronales Allemandes | Union fédérale des associations d'employeurs allemands | Union fédérale des chefs d'entreprises allemands


National Employment Institution | National Employment Office | National Institute of Employment | Inem [Abbr.]

Institut national de l'emploi | Office National de l'Emploi | Inem [Abbr.]


Place your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | setting up your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | set up your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | set up your arts offers in places relevant to your potential employers/contractors

installer son offre artistique à des endroits adaptés pour des employeurs/contractants potentiels


no par value share [ n.p.v. share | no par value stock | no-par-value stock | no par share | no par stock | no-par stock | non par value stock | non-par value stock | no par | shares without par value ]

action sans valeur nominale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Summary code: Employment and social policy / Community employment policies / Community employment policy instruments Employment and social policy / Social and employment situation in Europe / Information and incentives Employment and social policy / Job creation measures / Job creation measures / Positive actions Employment and social policy / Health, hygiene and safety at work / General Specific provisions Employment and social policy / Social protection / Coordination of social security systems Employment and social policy / Equality between men and women / General framework / Financial aspects Employment and social policy / Social inc ...[+++]

Code de la synthèse: Emploi et politique sociale / Politiques communautaires de l'emploi / Les instruments des politiques communautaires de l'emploi Emploi et politique sociale / Situation sociale et situation de l'emploi en europe / Systèmes d'information et d'incitation pour l'emploi Emploi et politique sociale / Actions pour la création d'emplois / Actions pour la création d'emplois / Actions positives Emploi et politique sociale / Santé, hygiène et sécurité au travail / Dispositions générales Emploi et politique sociale / Protection sociale / Coordination des régimes de sécurité sociale Emploi et politique sociale / Égalité entre les ...[+++]


The Court of Justice has confirmed that Directive 1999/70/EC on fixed-term work does not apply to the fixed-term employment relationship between an agency worker and a temporary-work agency.[13] Consequently, even if agency workers are employed under a fixed-term contract of employment, their three-way employment relationship is not governed by the Directive on fixed-term work, which only applies to direct employment relationships between an employer and a worker.

La Cour de justice a confirmé que la directive 1999/70/CE sur le travail à durée déterminée ne s’applique pas à une relation de travail à durée déterminée entre un travailleur intérimaire et une entreprise de travail intérimaire[13]. Par conséquent, même si les travailleurs intérimaires sont en CDD, leur relation de travail triangulaire ne relève pas de la directive sur le travail à durée déterminée, qui s’applique seulement aux relations de travail directes entre un employeur et un travailleur.


Summary code: Employment and social policy / Community employment policies / Community employment policy instruments Employment and social policy / Social and employment situation in Europe / Information and incentives Employment and social policy / Job creation measures / Job creation measures / Positive actions Employment and social policy / Health, hygiene and safety at work / General Specific provisions Employment and social policy / Social protection / Coordination of social security systems Employment and social policy / Equality between men and women / General framework / Financial aspects Employment and social policy / Social inc ...[+++]

Code de la synthèse: Emploi et politique sociale / Politiques communautaires de l'emploi / Les instruments des politiques communautaires de l'emploi Emploi et politique sociale / Situation sociale et situation de l'emploi en europe / Systèmes d'information et d'incitation pour l'emploi Emploi et politique sociale / Actions pour la création d'emplois / Actions pour la création d'emplois / Actions positives Emploi et politique sociale / Santé, hygiène et sécurité au travail / Dispositions générales Emploi et politique sociale / Protection sociale / Coordination des régimes de sécurité sociale Emploi et politique sociale / Égalité entre les ...[+++]


Labour law geared essentially to protecting workers employed under standard labour relations based on permanent labour contracts will not deter those not in conventional employment from responding flexibly to market needs. Over-strict regulation of the labour market has adverse effects on economic growth and growth in employment, deterring employers from offering legal work and encouraging both employers and workers to resort to the black market.

Le droit du travail, lorsqu'il est surtout orienté sur la protection des travailleurs employés dans le cadre de relations-types de travail, fondées sur des contrats à durée indéterminée, ne peut en effet décourager ceux qui perdent un emploi-type de réagir de façon flexible aux besoins du marché. Une réglementation trop rigide du marché du travail se répercute de façon négative sur la croissance économique et sur l'emploi; elle n'incite pas les employeurs à proposer des emplois déclarés, mais les encourage, tout autant que les travailleurs, à recourir au travail non déclaré.


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The Employment Guidelines of the European Employment Strategy set out in the Annex to Council Decision 2005/600/EC of 12 July 2005 on Guidelines for the employment policies of the Member States and the Broad Economic Policy Guidelines set out in Council Recommendation 2005/601/EC of 12 July 2005 on the broad guidelines for the economic policies of the Member States and the Community (2005 to 2008) have been adopted as an integrated package, whereby the European Employment Strategy has the leading role in the implementation of the employment and labour market objectives of the Lisbon Strategy.

Les lignes directrices pour l'emploi de la stratégie européenne pour l'emploi figurant à l'annexe de la décision 2005/600/CE du Conseil du 12 juillet 2005 relative aux lignes directrices pour les politiques de l’emploi des États membres et les grandes orientations des politiques économiques figurant dans la recommandation 2005/601/CE du Conseil du 12 juillet 2005 concernant les grandes orientations des politiques économiques des États membres et de la Communauté (2005-2008) ont été adoptées sous forme d'ensemble intégré, la stratégie européenne pour l'emploi jouant dans ce contexte un rôle moteur dans la réalisation des objectifs de la s ...[+++]


Here, I am of course talking about the targets of a rise in employment and a fall in unemployment, an increase in employment for women, high-quality employment and aspects of work organisation. There is one more aspect that no one has mentioned, which is that sustainable development must be integrated into employment strategy as it is into the other two strategies.

Cela concerne bien évidemment les objectifs liés à l'augmentation de l'emploi chez les femmes, la qualité du travail et les questions qui entourent l'organisation du travail. Il y a en outre un aspect qui n'a été envisagé par personne, à savoir l'intégration du développement durable dans la stratégie de l'emploi, comme dans les deux autres stratégies.


abolish tax and benefit disincentives which have a negative impact on women's participation in the labour force, and reduce tax pressure on employment and non-salary employment costs; points out the need to support women who wish to set up their own businesses or become self-employed both in the private sector and in the social economy, both by promoting the education and training of female entrepreneurs and by reducing tax and benefit obstacles.

abolir les mesures décourageant les taxes et les bénéfices qui ont un effet négatif sur la participation des femmes au marché du travail et de la réduction de la pression fiscale sur les coûts de l'emploi et de l'emploi non salarié; rappelle qu'il est nécessaire d'encourager les femmes qui souhaitent se mettre à leur compte ou devenir travailleuses indépendantes dans le secteur privé ou dans l'économie sociale, en favorisant l'éducation et la formation des femmes chefs d'entreprise et en réduisant les entraves fiscales et aux bénéfices.


At this level it is even more important to endeavour to have a coordinated intervention strategy to support productive investment, especially for SMEs; designed to reduce bureaucratic hold-ups and inappropriate burdens: committed to enhancing active employment policies and targeted professional training and requalification procedures, focused on enhancing the roles and contributions of social partners in reshaping the industrial relations system and to experimentation with flexibility, within agreed limits, promoting the development of business activity and employment;

À ce niveau, il est encore plus important d'appliquer une stratégie coordonnée d'intervention en faveur des investissements productifs, surtout pour les PME, qui vise à réduire les goulets d'étranglement bureaucratiques et les charges inappropriées, à valoriser les politiques actives pour l'emploi et les procédures ciblées de formation et de reconversion professionnelle, qui soit centrée sur la valorisation du rôle et de la participation des forces sociales dont l'objectif est de redéfinir le système des relations industrielles et d'expérimenter des solutions flexibles négociées qui favorisent le développement des activités de production ...[+++]


In order to achieve this it is necessary to have statistics on employment broken down by gender and sector; therefore calls on the Commission and the Member States to define more precisely agreed criteria and benchmarks for employment, the implementation and the assessment of the principle of gender mainstreaming in each sector of Community and Member States' policies,

Pour y parvenir, il est nécessaire de dispose de statistiques sur l'emploi réparties par sexe et par secteur; demande dès lors à la Commission et aux États membres de définir plus précisément des critères et des repères pour l'emploi, la mise en œuvre et l'évaluation du principe du mainstreaming dans chaque secteur des politiques communautaire et des États membres;


Represents the social, economic and cultural interests of all gainfully employed people other than the self-employed (manual workers, white-collar workers, public servants, including apprentices or persons in a similar situation), the unemployed, even if they have not yet had the opportunity to be gainfully employed (other than in self-employment), pupils and students who intend to go into gainful employment (other than self-employment) and other occupational groups (such as freelancers or people working in private practice), provided ...[+++]

Défend les intérêts sociaux, économiques et culturels de tous les travailleurs salariés (ouvriers, employés, fonctionnaires, y compris les apprentis et les personnes assimilées), les chômeurs, même s'ils n'ont pas encore pu exercer une activité salariée, les élèves et étudiants qui ont l'intention de travailler comme salariés et d'autres groupes professionnels (tels que les travailleurs indépendants ou les personnes exerçant une profession libérale) dans la mesure où leur activité leur confère un statut comparable à celui des salariés; protège les intérêts collectifs des consommateurs conformément à l'article 1er, à l'article 2, paragra ...[+++]


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