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Area Planning and Environment Division
ENRTP
Environment and Natural Resources Management Division
Environment and Natural Resources Thematic Programme
Environment and Nature Division
Infrastructure and Environment Division
Nature Division
Nature environment related disease
Standing Committee on Energy and Natural Resources

Vertaling van "Environment and Nature Division " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Environment and Nature Division

Division Environnement et Nature


Science, Technology, Energy, Environment and Natural Resources Division

Division de la science, de la technologie, de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles


Standing Senate Committee on Energy, the Environment and Natural Resources [ Standing Committee on Energy, the Environment and Natural Resources | Standing Senate Committee on Energy and Natural Resources | Standing Committee on Energy and Natural Resources ]

Comité sénatorial permanent de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles [ Comité permanent de l'énergie de l'environnement et des ressources naturelles | Comité sénatorial permanent de l'énergie et des ressources naturelles | Comité permanent de l'Énergie et des ressources naturelles ]


Environment and Natural Resources Management Division

Division de la gestion de l'environnement et des ressources naturelles






Environment and Natural Resources Thematic Programme | Environment and sustainable management of natural resources | thematic programme for the environment and sustainable management of natural resources, including energy | ENRTP [Abbr.]

programme thématique pour l’environnement et la gestion durable des ressources naturelles, dont l’énergie | ENRTP [Abbr.]


Nature environment related disease

maladie liée au milieu naturel


Area Planning and Environment Division

Division de l'aménagement, de l'environnement et de la politique régionale


Infrastructure and Environment Division

Division de l'infrastructure et environnement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Department of Natural Resources User Fees Proposal relating to Explosives Regulatory Division activities, dated January 23, 2009, pursuant to the User Fees Act, S.C. 2004, c. 6, sbs. 4(2). —Sessional Paper No. 2/40-74 (Pursuant to Rule 28(3.1), this document is deemed referred to the Standing Senate Committee on Energy, the Environment and Natural Resources).

Proposition relative aux frais d'utilisation du ministère des Ressources naturelles concernant les activités de la Division de la réglementation des explosifs, daté le 23 janvier 2009, conformément à la Loi sur les frais d'utilisation, L.C. 2004, ch. 6, par. 4(2).—Document parlementaire n 2/40-74 (Conformément à l'article 28(3.1) du Règlement, ce document est réputé renvoyé au Comité sénatorial permanent de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles).


Invasive alien species may have far-reaching and harmful effects on the environment and natural resources for generations.

Les espèces exotiques envahissantes peuvent produire des effets dommageables de grande ampleur sur l'environnement et les ressources naturelles durant plusieurs générations.


Earth observation applications serve a variety of purposes in fields such as natural resource management, energy, land monitoring, environment, cartography, natural hazard prevention, agriculture and food security, meteorology and homeland security.

Les applications d'observation de la terre poursuivent plusieurs objectifs dans des domaines tels que la gestion des ressources naturelles, l'énergie, la surveillance des terres, l'environnement, la cartographie, la prévention des risques naturels, l'agriculture et la sécurité alimentaire, la météorologie et la sécurité intérieure.


27. Considers that the desertification process affecting various regions in the Union and its socio-economic repercussions and impact on the natural environment have not been adequately reflected or met with sufficient awareness in certain Community bodies; urges the Commission to submit a communication on desertification immediately; calls on the Commission, consequently, to include in it a Community action programme containing a precise description of the zonification of regions affected or likely to be affect ...[+++]

27. constate que le processus de désertification dans différentes régions de l'Union et ses répercussions socio-économiques et sur le milieu naturel n'ont pas reçu d'écho ni éveillé une sensibilisation suffisante auprès de certaines instances communautaires; exhorte la Commission à présenter immédiatement une communication sur la désertification; demande par conséquent à la Commission d'y inclure un programme communautaire d'acti ...[+++]


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26. Considers that the desertification process affecting various regions in the Union and its socio-economic repercussions and impact on the natural environment have not been adequately reflected or met with sufficient awareness in certain Community bodies; urges the Commission to submit a communication on desertification immediately; calls on the Commission, consequently, to include in it a Community action programme containing a precise description of the zonification of regions affected or likely to be affect ...[+++]

26. constate que le processus de désertification dans différentes régions de l'Union et ses répercussions socio-économiques et sur le milieu naturel n'ont pas reçu d'écho ni éveillé une sensibilisation suffisante auprès de certaines instances communautaires; exhorte la Commission à présenter immédiatement une communication sur la désertification; demande par conséquent à la Commission d'y inclure un programme communautaire d'acti ...[+++]


Moreover, it is important to uphold the concept that it is not possible to make a surface categorisation of entire fishing sections as more environmentally friendly: in reality, in some cases, small-scale fishing has less of an impact on the environment and natural resources.

De plus, il est important de renforcer l'idée qu'il n'est pas possible de considérer a priori comme plus compatible avec l'environnement une branche entière de la pêche. Dans certains cas, la pêche à l'ancienne entraîne un impact plus faible sur l'environnement et sur les ressources.


Consideration of Interim Report of Energy, the Environment and Natural Resources Committee-Motion to return report to committee Negatived on Division-report adopted on division

Adoption avec dissidence du rapport provisoire du comité de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles sur certaines questions-Rejet de la motion à la majorité des voix


Consideration of Interim Report of Energy, the Environment and Natural Resources Committee- Motion to return report to committee Negatived on Division-report adopted on division

adoption avec dissidence du rapport provisoire du comité de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles sur certaines questions- Rejet de la motion à la majorité des voix


The Standing Senate Committee on Energy, the Environment and Natural Resources met this day at 8:02 a.m. to consider a document concerning a proposed review of the user fees of the Explosive Regulatory Division of Natural Resources Canada.

Le Comité sénatorial permanent de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles se réunit aujourd'hui, à 8 h 2, pour étudier un projet concernant une révision proposée des frais d'utilisation pour la division de la réglementation des explosifs de Ressources naturelles Canada.


Department of Natural Resources User Fees Proposal relating to Explosives Regulatory Division activities, dated January 23, 2009, pursuant to the User Fees Act, S.C. 2004, c. 6, sbs. 4(2). —Sessional Paper No. 2/40-74 (Pursuant to Rule 28(3.1), this document is deemed referred to the Standing Senate Committee on Energy, the Environment and Natural Resources)

Proposition relative aux frais d'utilisation du ministère des Ressources naturelles concernant les activités de la Division de la réglementation des explosifs, daté le 23 janvier 2009, conformément à la Loi sur les frais d'utilisation, L.C. 2004, ch. 6, par. 4(2).—Document parlementaire n2/40-74 (Conformément à l'article 28(3.1) du Règlement, ce document est réputé renvoyé au Comité sénatorial permanent de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles)




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Date index: 2025-01-30
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