14. Notes that 35 % of those companies th
at do not invest in foreign markets fail to do so because of their lack of knowledge of those
markets and lack of experience with internationalisation; calls on the Commission and the Member States, therefore, to provide smaller family businesses in particular with information about opportunities for internationalisation via the SME Internationalisation portal and the European Cluster Collaboration Platform (ECCP) and ensure that they have access to a
...[+++]better exchange of experience and best practice, including possibilities of internationalisation via the internet; calls on the Member States, furthermore, to provide support services for businesses that intend to invest internationally, for example by providing them with information or export credit guarantees, removing trade barriers and promoting specific education for an entrepreneurship and business family culture; 14. constate que 35 % des entreprises qui n'investissent pas à l'étranger justifient ce fait par leur méconnaissance des marchés internationa
ux et leur manque d'expérience en matière d'internationalisation; demande, par conséquent, à la Commission et aux États membres d'informer les petites entreprises familiales, en particulier, des possibilités offertes par le portail consacré à l'internationalisation des PME et par la plateforme de collaboration "European Cluster Collaboration Platform " (ECCP), ainsi que de veiller à ce qu'elles accèdent plus facilement à échanges d'expériences et de bonnes pratiques, notamment sur les possibilités
...[+++]d'internationalisation via internet; presse en outre les États membres d'apporter un appui aux entreprises désireuses d'investir à l'étranger, par exemple en fournissant des informations ou des garanties de crédit à l'exportation, en levant des obstacles au commerce ou en développant des formations spécifiques axées sur l'entrepreneuriat et la culture de l'entreprise familiale;