Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bottom-up control structure
Bottom-up inference
Cost of external failure
Cost of external failures
Cost of internal failure
Cost of internal failures
Data-driven control structure
Data-driven inference
Declaration of an EC failure to fulfil an obligation
Declaration of an EC failure to take action
EC infringement procedure
EC infringement proceedings
Earth wire failure
Earth wire failure of overhead line
Event-driven control structure
Event-driven inference
Expectation-driven thinking
External anomalies cost
External failure cost
External failures cost
Failure driven memory
Failure-directed search
Failure-driven
Failure-driven reminding
Failure-driven search
Goal driven thinking
Goal-driven control structure
Ground wire failure
Ground wire failure of overhead line
Infringement procedure
Internal anomalies cost
Internal failure cost
Internal failures cost
MODS
MOF
MOFS
Multi-organ failure
Multiple organ dysfunction syndrome
Multiple organ failure
Multiple organ failure syndrome
Multiple systems organ failure
Multisystem organ failure
Reconstructive memory
Top-down approach
Top-down control structure
Top-down thinking

Vertaling van "Failure-driven " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
failure-driven

guidé par les échecs [ guidé par échecs | guidé par échec | dirigé par les erreurs ]


failure driven memory [ failure-driven reminding | reconstructive memory ]

mémoire critique [ mémoire discriminante ]


failure-directed search [ failure-driven search ]

recherche guidée par échec


bottom-up control structure | bottom-up inference | data-driven control structure | data-driven inference | event-driven control structure | event-driven inference

raisonnement guidé par les données


expectation-driven thinking | goal driven thinking | goal-driven control structure | top-down approach | top-down control structure | top-down thinking

haut-bas | pensée but-dirigée | raisonnement dirigé par le but | raisonnement guidé par le but


earth wire failure | earth wire failure of overhead line | ground wire failure | ground wire failure of overhead line

rupture du fil de garde | rupture du protecteur


multiple organ dysfunction syndrome | MODS | multiple organ failure | MOF | multiple organ failure syndrome | MOFS | multiple systems organ failure | multisystem organ failure | multi-organ failure

syndrome de défaillance multiviscérale | SDMV | défaillance multiviscérale | défaillance polyviscérale


internal failure cost | internal failures cost | internal anomalies cost | cost of internal failure | cost of internal failures

coût des défaillances internes | coût des anomalies internes | coût de non-qualité à l'usine | coût des défauts avant livraison


external failure cost | external anomalies cost | external failures cost | cost of external failure | cost of external failures

coût des défaillances externes | coût des anomalies externes | coût de non-qualité chez le client | coût des défauts après livraison


infringement procedure (EU) [ declaration of an EC failure to fulfil an obligation | declaration of an EC failure to take action | EC infringement procedure | EC infringement proceedings ]

procédure d'infraction (UE) [ constatation du manquement | procédure CE d'infraction | procédure pré-contentieuse (UE) ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Notes that the ‘brain drain’ poses risks for Member States, especially those in central/eastern and southern Europe, where an increasing number of young graduates are being driven to emigrate; expresses concern at the failure of the ET 2020 Working Groups to adequately address the concept of unbalanced mobility, and stresses the need to tackle the problem at national and EU level.

observe que la «fuite des cerveaux» représente un risque pour les États membres, en particulier ceux d'Europe centrale, orientale et méridionale, où un nombre croissant de jeunes diplômés sont amenés à émigrer; s'inquiète de l'incapacité des groupes de travail d'ET 2020 à traiter efficacement la question de la mobilité déséquilibrée, et insiste sur la nécessité de répondre à ce problème au niveau des États et de l'Union.


Those problems are driven by market and regulatory failures as well as other factors such as the general economic climate and low levels of financial literacy.

Ces problèmes résultent de défaillances réglementaires et du marché, mais aussi d’autres facteurs tels que le climat économique général et le faible niveau de culture financière.


Those problems are driven by market and regulatory failures as well as other factors such as the general economic climate and low levels of financial literacy.

Ces problèmes █ résultent de défaillances réglementaires et du marché, mais aussi d'autres facteurs tels que le climat économique général et le faible niveau de culture financière.


Those problems are driven by market and regulatory failures as well as other factors such as the general economic climate and low levels of financial literacy.

Ces problèmes ▐ résultent de défaillances réglementaires et du marché, mais aussi d'autres facteurs tels que le climat économique général et le faible niveau de culture financière.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
26. Welcomes the Commission’s proposals on the Connecting Europe Facility covering TEN-T, TEN-E and ICT guidelines as this financial instrument will play an important role in developing better connectivity between all component parts of integrated Single Market - transport, energy and broadband networks; stresses the importance of developing comprehensive multimodal EU transport infrastructure network, inter alia, addressing the issues of lack of appropriate infrastructure, accessibility and low interoperability between various parts of the EU; stresses a need to help Member States to meet core energy objectives concerning supply, competitiveness and sustainability; also stresses a need to help Member States to meet the targets set in th ...[+++]

26. se félicite des propositions de la Commission sur le mécanisme pour l'interconnexion en Europe, qui englobent les RTE‑T, les RTE‑E et les lignes directrices en matière de TIC, car cet instrument financier jouera un rôle important dans le développement d'une meilleure connectivité entre toutes les composantes du marché unique intégré, à savoir les réseaux de transport, d'énergie et à large bande; souligne l'importance de développer dans l'Union un large réseau multimodal d'infrastructures de transport, notamment pour remédier à l'absence d'infrastructures appropriées, au manque d'accessibilité et à la faible interopérabilité entre di ...[+++]


2.6.2. The failure warning signal referred to in point 1.5.4 shall be activated and remain activated not later than 10 seconds after the vehicle has been driven at a speed greater than 15 km/h and be reactivated immediately after a subsequent ignition ‘off’ ignition ‘on’ cycle with the vehicle stationary as long as the simulated failure exists.

2.6.2. L’avertisseur de défaillance prévu au point 1.5.4. doit s’allumer et rester allumé au plus tard 10 secondes après que le véhicule a dépassé la vitesse de 15 km/h et doit se rallumer immédiatement après tout cycle marche/arrêt, lorsque le véhicule est immobile, tant que la défaillance simulée subsiste.


32. Highlights the need to create a culture of learning, curiosity and risk-taking; calls therefore upon the Commission and the Member States to put serious effort into bringing about a change of mindset towards innovative and curiosity-driven thinking and risk-taking, and a more permissive attitude towards failure, by encouraging sustainable consumer patterns and actively promoting citizens' and businesses' engagement in innovation and an open-innovation system; emphasises that innovation is a process that neither can nor should be steered completely by governments and needs favourable conditions that allow for sufficient flexibility ...[+++]

32. insiste sur la nécessité de créer une culture d'apprentissage, de curiosité et de prise de risque; invite par conséquent la Commission et les États membres à s'efforcer sérieusement de faire évoluer les mentalités vers un mode de pensée animé par la curiosité et la prise de risque, tourné vers l'innovation, et vers une attitude plus conciliante vis-à-vis de l'échec, en encourageant le passage à des schémas de consommation durables et en promouvant activement l'engagement des citoyens et des entreprises sur la voie de l'innovation et d'un système d'innovation ouverte; souligne que l'innovation est un processus qui ne peut et ne doit ...[+++]


32. Highlights the need to create a culture of learning, curiosity and risk-taking; calls therefore upon the Commission and the Member States to put serious effort into bringing about a change of mindset towards innovative and curiosity-driven thinking and risk-taking, and a more permissive attitude towards failure, by encouraging sustainable consumer patterns and actively promoting citizens' and businesses' engagement in innovation and an open-innovation system; emphasizes that innovation is a process that neither can nor should be steered completely by governments and needs favourable conditions that allow for sufficient flexibility ...[+++]

32. insiste sur la nécessité de créer une culture d’apprentissage, de curiosité et de prise de risque; invite par conséquent la Commission et les États membres à s’efforcer sérieusement de faire évoluer les mentalités vers un mode de pensée animé par la curiosité et la prise de risque, tourné vers l’innovation, et vers une attitude plus conciliante vis-à-vis de l’échec, en encourageant le passage à des schémas de consommation durables et en promouvant activement l’engagement des citoyens et des entreprises sur la voie de l’innovation et d'un système d'innovation ouverte; souligne que l’innovation est un processus qui ne peut et ne doit ...[+++]


Whilst competitiveness is to a large measure driven by vibrant businesses operating in open and competitive markets and supported by the right framework conditions, in particular by a regulatory framework conducive to innovation, Community financing has a role to play in leveraging support and providing complementary funding in order to tackle situations of market failure.

Si la compétitivité résulte, dans une large mesure, de l'action d'entreprises dynamiques opérant sur des marchés ouverts et compétitifs et soutenues par un cadre adéquat, en particulier par un cadre réglementaire propice à l'innovation, le financement communautaire a un rôle à jouer en exerçant un effet de levier et en apportant des moyens financiers complémentaires pour remédier aux défaillances du marché.


Implementation must start immediately at all levels, and it must be driven with a clear vision that what is at stake is the success or failure of Europe's ambition to become the most vibrant place for innovation-driven growth and employment creation.

La mise en oeuvre doit commencer immédiatement à tous les niveaux et être inspirée par une vision claire de l'enjeu, à savoir le succès ou l'échec de l'ambition européenne de faire de l'Europe le lieu le plus propice à la croissance fondée sur l'innovation et à la création d'emplois.


w