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Defeasible fee simple
Estate defeasible upon condition subsequent
Estate upon condition subsequent
Fee defeasible upon condition subsequent
Fee simple defeasible
Fee simple defeasible by condition subsequent
Fee simple subject to condition subsequent
Fee simple upon condition subsequent
Fee upon condition subsequent

Vertaling van "Fee simple defeasible by condition subsequent " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
fee simple defeasible by condition subsequent | fee simple subject to condition subsequent | fee simple upon condition subsequent

fief simple sous condition résolutoire


fee simple defeasible by condition subsequent [ fee simple subject to condition subsequent | fee simple upon condition subsequent ]

fief simple sous condition résolutoire


fee defeasible upon condition subsequent | fee upon condition subsequent

fief sous condition résolutoire


defeasible fee simple | fee simple defeasible

fief simple anéantissable | fief simple défectible


defeasible fee simple [ fee simple defeasible ]

fief simple anéantissable


fee defeasible upon condition subsequent [ fee upon condition subsequent ]

fief sous condition résolutoire


fee defeasible upon condition subsequent

fief sous condition résolutoire


estate defeasible upon condition subsequent | estate upon condition subsequent

domaine sous condition résolutoire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(b) a contract that is contingent on conditions being fulfilled to give effect to the contract, under which a person will be entitled to become the holder in fee simple in farmland, where those conditions are fulfilled by June 1, 1996;

b) un contrat dont la prise d’effet est subordonnée à la réalisation de certaines conditions et aux termes duquel une personne aura le droit de devenir titulaire du fief simple d’une terre arable si ces conditions sont remplies au plus tard le 1 juin 1996;


79. Notwithstanding sections 75 and 76, where a project involves a right to work mines and minerals situated in category B or fee simple settlement land or Tetlit Gwich’in Yukon land, and decision documents must be issued in relation to the project by a first nation as well as by a federal decision body or the territorial minister, neither of those decision bodies may reject or vary any recommendation made in respect of the project except on the ground that a recommended term or condition ...[+++]

79. Par dérogation aux articles 75 et 76, dans le cas où un projet de développement entraîne l’exercice, sur des terres désignées de catégorie B ou en fief simple ou sur des terres gwich’in tetlit, d’un droit d’exploitation de mines et minéraux et où une décision écrite doit être prise, d’une part, par une première nation et, d’autre part, par un décisionnaire fédéral ou le ministre territorial, aucun d’eux ne peut modifier ou rejeter les recommandations faites au sujet du projet, si ce n’est au motif que :


23 (1) The title to all lands that were, immediately prior to the coming into force of this section, reserves, within the meaning of the Indian Act, of the Indian Act Sechelt band is hereby transferred in fee simple to the Band, subject to the rights, interests and conditions referred to in section 24.

23 (1) Le droit de propriété sur les terres qui, avant l’entrée en vigueur du présent article, étaient des réserves, au sens de la Loi sur les Indiens, appartenant à la bande sechelte antérieure est transféré en fief simple à la bande, sous réserve des droits et conditions visés à l’article 24.


Do the principles laid down in Council Directive 2003/109/EC (1) as subsequently amended and supplemented, preclude rules of national law, such as those laid down in Article 5(2-ter) of Legislative Decree No 286 of 25 July 1998, in that they provide that ‘the application for the issue and the renewal of the residence permit shall be subject to the payment of a fee, the amount of which shall be set at a minimum of EUR 80 and a maximum of EUR 200 by joint decree of the Ministry of the Economy and Finance and of the Ministry of the Interior which shall also lay down the conditions ...[+++]

Les principes fixés par la directive 2003/109/CE (1) telle que modifiée et complétée font-ils obstacle à une législation nationale telle que celle constituée par l’article 5, paragraphe 2 ter, du décret législatif no 286, du 25 juillet 1998, qui prévoit que «[l]a demande de délivrance et de renouvellement du permis de séjour donne lieu au versement d’un droit dont le montant est fixé entre un minimum de 80 euros et un maximum de 200 euros par un décret du Ministero dell’economia e delle finanze adopté en concertation avec le Ministero d ...[+++]


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Fourth, the considerations set out in the judgment regarding the ‘subsequent modification of the conditions external to [an agreement preserving a particular level of fees]’ could not be relevant to the case in hand since the subsequent modification of the conditions external to the agreement examined by the Commission was a change in a legislative regime.

Quatrièmement, les considérations de l’arrêt attaqué concernant la «modification ultérieure des conditions extérieures à [un accord maintenant un niveau déterminé de redevances]» ne pouvaient être pertinentes en l’espèce puisque la modification ultérieure des conditions extérieures à l’accord examiné par la Commission consistait en une modification d’un régime législatif.


“Tsawwassen Lands” consisting of 290 hectares of former reserve lands and 372 hectares of former provincial Crown land: the TFN will own Tsawwassen Lands in fee simple, including subsurface resources, not subject to any conditions under the provincial Land Act (s. 1-2); and

les « terres tsawwassennes », soit environ 290 hectares d’anciennes terres de réserve et 372 hectares de terres domaniales provinciales : la Première Nation de Tsawwassen sera propriétaire des terres en question sous le régime du fief simple, ce qui comprend les ressources souterraines, non sujettes à des conditions aux termes de la Land Act provinciale (art. 1 et 2);


Well, as a former chief, as a person involved in self-government negotiations, land claim negotiations, and understanding from that perspective the nation-to-nation relationship, the Supreme Court, the battles that first nations and Métis have had to establish nationhood, leading to engaging in these discussions between the government and the nations the first nations, Métis nations, the Inuit nations I'm angry to hear about extinguishment; fee-simple; non-respect of aboriginal law; being penalized for own-source revenues; having taxation exemption removed, under all conditions ...[+++]

Eh bien, je suis un ancien chef, j'ai participé à des négociations d'autonomie gouvernementale et à des négociations sur des revendications territoriales et,de ce point de vue, je comprends les relations de nation à nation, les décisions de la Cour suprême, les batailles qu'on dû livrer les premières nations et les Métis pour établir leur statut de nation, qui a mené à ces discussions entre le gouvernement et les nations — les premières nations, les nations métisses, les nations inuites. Je suis fâché d'entendre parler d'extinction des droits, de fief simple, de non-respect du droit autochtone, des pénalités relative ...[+++]


To this end the Commission is proposing, inter alia, that the conditions for setting up a company should be kept as simple as possible and that the subsequent ‘life’ of the SPE should also not be burdened with unnecessary bureaucracy.

À cet effet, elle propose notamment de réduire les conditions de constitution d'une entreprise à leur plus simple expression et de ne pas grever l'existence ultérieure d'une société privée européenne (SPE) de contraintes bureaucratiques inutiles.




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Date index: 2024-08-08
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