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Blast deflector
CO FLUE
Chimney flue
Chimney liner
Chimney lining
Complete flue-cured methods for tobacco
Exhaust duct
Exhaust flue
Flame exhaust
Flame trench
Flue
Flue block
Flue exhauster
Flue lining
Flue tile
Hot-flue
Hot-flue drier
Hot-flue dryer
Hotflue
Mechanical exhaust system
Perform a flue-cured method for tobacco
Perform flue-cured methods for tobacco
Producer-gas flue
Reducer-gas flue
Smoke duct
Smoke flue
Smoke pipe
Undertake flue-cured methods for tobacco

Vertaling van "Flue exhauster " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
flue exhauster | mechanical exhaust system

dispositif d'extraction mécanique | extracteur de produits de combustion | extracteur de tirage




blast deflector [ flame trench | flue | flame exhaust | exhaust duct ]

carneau [ déflecteur de jet ]






complete flue-cured methods for tobacco | undertake flue-cured methods for tobacco | perform a flue-cured method for tobacco | perform flue-cured methods for tobacco

appliquer des méthodes de séchage à l’air chaud pour le tabac


producer-gas flue | reducer-gas flue | CO FLUE [Abbr.]

carneau collecteur de gaz de chauffage


hot-flue drier | hot-flue dryer | hot-flue | hotflue

étuve


chimney liner [ chimney lining | flue lining | flue tile | flue block ]

boisseau


flue [ chimney flue | smoke duct | smoke flue | smoke pipe ]

conduit de fumée [ conduit de cheminée | tuyau à fumée ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In particular, when the engine in operating in the test laboratory the exhaust gas extraction system shall not cause a pressure differing from atmospheric pressure by ± 740 Pa (7,45 mbar) in the extraction flue at the point of connection with the vehicle's exhaust system, unless, before the test, the manufacturer has deliberately specified the back pressure existing before the test, in which case the lower of the two pressures shall be used.

En particulier, dans le laboratoire d'essais, lorsque le moteur fonctionne, le dispositif d'évacuation des gaz d'échappement, au point où est raccordé le dispositif d'échappement du banc d'essai, ne doit pas provoquer, dans le conduit d'évacuation des gaz d'échappement, une pression différant de plus de ± 740 Pa (7,4 mbar) de la pression atmosphérique, à moins que le constructeur n'ait expressément spécifié la contre-pression existant avant l'essai, auquel cas la plus faible des deux pressions doit être utilisée.


13. NOx emissions from stationary spark ignition IC engines can be reduced either by combustion modifications (e.g. lean-burn and exhaust gas recirculation concepts) or by flue gas treatment (closed-loop three-way catalytic converter, SCR). The technical and economic feasibility of these various processes depends on engine size, engine type (two-stroke/four-stroke), and engine operation mode (constant/varying load).

13. On peut diminuer les émissions de NOx des moteurs fixes à combustion interne à allumage par étincelle soit en modifiant la combustion (par exemple mélange pauvre et recyclage des gaz d'échappement) soit en traitant les gaz d'échappement (convertisseur catalytique à trois voies à boucle fermée, RCS).La possibilité technique et économique d'appliquer ces divers procédés dépend de la taille du moteur, du type de moteur (deux temps/quatre temps) et du mode de fonctionnement du moteur (charge constante/variable).




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Date index: 2024-04-15
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