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Brake valve
Constant braking
Continuous braking system
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Foot brake valve
Foot valve
Full disk brake
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Full-powered brake
Full-powered brakes
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Maintain anaesthetic machinery
Maintain full functionality of anaesthetic machinery
Maximum service braking
Non-muscular energy braking system
Permanent brake
Service
Service anaesthetic machinery
Service application
Service application of the brakes
Service brake application
Service brake valve
Treadle valve

Vertaling van "Full service braking " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
full service braking | maximum service braking

freinage maximal de service | freinage maximum


full-powered brakes | fully powered brakes

freins à asservissement intégral | freins intégralement asservis


non-muscular energy braking system [ full-power braking system ]

système de freinage à énergie non musculaire [ système de freinage à centrale hydraulique haute pression ]


full-powered brake [ fully powered brakes ]

frein à asservissement intégral [ frein intégralement asservi ]




brake valve | foot brake valve | foot valve | service brake valve | treadle valve

clapet central | valve de freinage




service brake application | service application of the brakes | service application | service

serrage gradué | serrage gradué du frein | freinage gradué | serrage gradué des freins | serrage normal | serrage normal du frein | freinage normal | serrage normal des freins


continuous braking system | continuous service brake | permanent brake | constant braking

système de freinage continu | dispositif de freinage continu


maintain full functionality of anaesthetic machinery | service anaesthetic machinery | look after anaesthetic machinery | maintain anaesthetic machinery

entretenir le matériel d’anesthésie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Any vehicle fitted with a service braking system actuated by an energy reservoir shall, where the prescribed secondary braking performance cannot be obtained by means of this braking system without the use of stored energy, be provided with a warning device — in addition to a pressure gauge where fitted — giving an optical or acoustic signal when the stored energy in any part of the system falls to a value at which, without recharging of the reservoir ...[+++]

Tout véhicule équipé d'un système de freinage de service alimenté par un réservoir d'énergie doit être muni, s'il est impossible d'obtenir avec ce frein l'efficacité prescrite pour le freinage de secours sans faire usage de l'énergie accumulée, d'un dispositif d'alarme en sus du manomètre éventuel. Ce dispositif d'alarme signale optiquement ou acoustiquement que, dans une partie de l'installation, l'énergie accumulée est tombée à une valeur telle que, sans réalimentation du réservoir et quel que soit l'état de charge du véhicule, il d ...[+++]


4.1.5. In the event of a failure of the energy source of the electric control transmission, starting from the nominal value of the energy level, the full control range of the service braking system shall be guaranteed after twenty consecutive full stroke actuations of the service braking control device.

4.1.5. En cas de défaillance de la source d'énergie de la transmission de commande électrique, à partir de la valeur nominale du niveau d'énergie, toute la plage de commande du système de freinage de service doit être garantie après 20 actionnements consécutifs à fond de course du dispositif de commande de freinage de service.


After any single transmission failure it shall still be possible after eight full-stroke actuations of the service braking system control device, to achieve, at the ninth application, at least the performance prescribed for the secondary braking system or, or, where performance prescribed for the secondary braking system requiring the use of stored energy is achieved by a separate control device, it shall still be possible after eight full-stroke actuations to achieve, at the ninth application, the residual perfor ...[+++]

après toute défaillance de la transmission, il doit être possible, après huit actionnements à fond de course du dispositif de commande du système de freinage de service, d'obtenir, au neuvième actionnement, au moins l'efficacité prescrite pour le système de freinage de secours ou, si l'efficacité prescrite du système de freinage de secours nécessitant l'utilisation d'une réserve d'énergie est obtenu par un dispositif de commande distinct, il doit encore être possible, après huit actionnements à fond de course, d'obtenir, au neuvième actionnement, l'efficacité résiduelle prescrite au point 3.1.4 de l'annexe II du présent règlement.


1.2.1. The air brake reservoirs of vehicles shall be so designed that after eight full-stroke actuations of the service braking system control device, the pressure remaining in the air brake reservoir shall be not less than the pressure required to obtain the specified secondary braking performance.

1.2.1. Les réservoirs des freins à air comprimé des véhicules doivent être conçus de telle manière que, après huit actionnements à fond de course du dispositif de commande du frein de service, la pression résiduelle dans le réservoir d'air comprimé ne soit pas inférieure à celle nécessaire pour assurer le freinage de secours avec l'efficacité prescrite.


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Any vehicle fitted with a service braking system actuated by an energy reservoir shall, where the prescribed secondary braking performance cannot be obtained by means of this braking system without the use of stored energy, be provided with a warning device - in addition to a pressure gauge where fitted - giving an optical or acoustic signal when the stored energy in any part of the system falls to a value at which, without recharging of the reservoir ...[+++]

Tout véhicule équipé d'un frein de service alimenté par un réservoir d'énergie doit être muni, s'il est impossible d'obtenir avec ce frein l'efficacité prescrite pour le freinage de secours sans faire usage de l'énergie accumulée, d'un dispositif d'alarme en sus du manomètre éventuel. Ce dispositif d'alarme signale optiquement ou acoustiquement que, dans une partie de l'installation, l'énergie accumulée est tombée à une valeur telle que, sans réalimentation du réservoir et quel que soit l'état de charge du véhicule, il demeure possibl ...[+++]


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