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Brake valve
Braking radiation
Bremstrahlung
Constant braking
Continuous braking system
Continuous operation
Continuous rated brake horsepower
Continuous service
Continuous service brake
Continuous x-ray spectrum
Electric rheostatic brake
Foot brake valve
Foot valve
Foundation braking system
Free-free emission
Full service braking
Maximum service braking
Permanent brake
Primary braking system
Service
Service application
Service application of the brakes
Service brake application
Service brake chamber
Service brake valve
Service braking system
Service-brake chamber
Sustained operation
Sustained service
Treadle valve
White radiation

Vertaling van "continuous service brake " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
continuous braking system | continuous service brake | permanent brake | constant braking

système de freinage continu | dispositif de freinage continu


electric rheostatic brake [ continuous service brake ]

frein rhéostatique électrique


brake valve | foot brake valve | foot valve | service brake valve | treadle valve

clapet central | valve de freinage


full service braking | maximum service braking

freinage maximal de service | freinage maximum


continuous operation | continuous service | sustained operation | sustained service

exploitation en service continu | marche en service continu


continuous rated brake horsepower

puissance nominale continue au frein


service brake chamber [ service-brake chamber ]

vase à diaphragme


service brake application | service application of the brakes | service application | service

serrage gradué | serrage gradué du frein | freinage gradué | serrage gradué des freins | serrage normal | serrage normal du frein | freinage normal | serrage normal des freins


service braking system | primary braking system | foundation braking system

système de freinage de service | système de freinage principal | frein de service | dispositif de freinage de service


free-free emission (1) | Bremstrahlung (2) | braking radiation (3) | white radiation (4) | continuous x-ray spectrum (5)

rayonnement de freinage | Bremsstrahlung
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
When the prescribed service braking performance can no longer be achieved (warning signal), failures resulting from a loss of electrical continuity (e.g. breakage, disconnection) shall be signalled to the driver as soon as they occur, and the prescribed residual braking performance shall be fulfilled by operating the service braking control in accordance with point 3.1.4 of Annex II.

Lorsque l'efficacité prescrite du freinage de service ne peut plus être obtenue (signal d'avertissement), toute défaillance résultant d'une perte de continuité électrique (rupture, déconnexion, par exemple) doit être signalée au conducteur dès qu'elle se produit et l'efficacité prescrite du freinage résiduel doit être obtenue par actionnement de la commande de freinage de service conformément au point 3.1.4 de l'annexe II.


If the service braking system is of the continuous or semi-continuous type, the sum of the forces exerted at the periphery of the braked wheels shall be at least X % of the maximum stationary wheel load.

Si le système de freinage de service est de type continu ou semi-continu, la somme des forces exercées à la périphérie des roues freinées doit être d'au moins X % de la masse maximale.


The design of the vital equipment and the running, traction and braking equipment and also the control and command system must, in a specific degraded situation, be such as to enable the train to continue without adverse consequences for the equipment remaining in service.

La conception des équipements vitaux, de roulement, de traction et de freinage ainsi que de contrôle-commande doit permettre, en situation dégradée spécifiée, la poursuite de la mission du train sans conséquences néfastes pour les équipements restant en service.


The design of the vital equipment, of the running, traction and braking equipment and of the control and command system must be such as to enable the train to continue its mission, in a specific degraded situation, without adverse consequences for the equipment remaining in service.

La conception des équipements vitaux, de roulement, de traction et de freinage ainsi que de contrôle-commande, doit permettre, en situation dégradée spécifiée, la poursuite de la mission du train sans conséquences néfastes pour les équipements restant en service.


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It shall not be possible to disconnect a braking surface from the wheels; however, in the case of the service braking system and secondary braking system, such disconnection of the braking surfaces shall be permitted provided that it is only momentary, for instance during a change of gear, and that both the service braking system and the secondary braking system continue to operate with the prescribed degree of effectiveness.

Aucune surface freinée ne doit pouvoir être désaccouplée des roues; toutefois, pour le freinage de service et de secours, un tel désaccouplement est admis pour les surfaces freinées à condition qu'il soit seulement momentané, par exemple pendant un changement de vitesse, et que le freinage de service et de secours continue à pouvoir s'exercer avec l'efficacité prescrite.


By way of derogation from the provisions of section 1.4 of this Annex, for vehicles intended to tow more than one of the kinds of trailers referred to in subparagraphs (b), (c), (d) and (e) above, up to three different registration/in-service maximum permissible towable masses may be defined for each technical configuration of the vehicle type, according to the characteristics of the brake connectors of the motor vehicle: one for trailers without service brakes, one for trailers with inertia brakes, and one for traile ...[+++]

Par dérogation aux dispositions du point 1.4 de la présente annexe, pour les véhicules destinés à tracter plus d'un des types de remorque visés aux points b), c), d) et e) du point 2.2.1, on peut définir jusqu'à trois masses tractables maximales admissibles d'immatriculation/en service différentes, pour chaque configuration technique du type de véhicule, en fonction des caractéristiques des connecteurs de freinage du véhicule à moteur: une pour les remorques sans freins de service, une pour les remorques équipées d'un système de freinage continu.


It must not be possible to disconnect a braking surface from the wheels ; however, in the case of the servicing device and secondary braking device, such disconnection of the braking surfaces shall be permitted provided that it is only momentary, for instance during a change of gear, and that both the service braking and the secondary braking continue to operate with the prescribed degree of effectiveness.

Aucune surface freinée ne doit pouvoir être désaccouplée des roues ; toutefois, pour le freinage de service et de secours, un tel désaccouplement est admis pour certaines des surfaces freinées, à condition qu'il soit seulement momentané, par exemple, pendant un changement des rapports de transmission, et que le freinage de service aussi bien que de secours continue de pouvoir s'exercer avec l'efficacité prescrite.


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