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Conventional gasoline engine
Gas engine
Gasoline
Gasoline engine
Gasoline engine assembler
Gasoline motor
Gasoline-engined LDT
Gasoline-engined light duty truck
Heavy gasoline
Heavy-grade gasoline
Kerosine
Low-gravity gasoline
Low-test gasoline
Naphtha
Otto engine
Paraffin oil
Paraffin wax Petroleum ether
Petrol
Petrol engine
Petrol motor
Spirits

Vertaling van "Gasoline engine " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
gasoline engine [ petrol engine | gas engine ]

moteur à essence


gasoline engine | gasoline motor | petrol engine | petrol motor

moteur à essence


gasoline engine assembler

monteur de moteurs à essence [ monteuse de moteurs à essence ]


gasoline engine | Otto engine | petrol engine

moteur à essence






gasoline-engined LDT [ gasoline-engined light duty truck ]

camionnette à moteur à essence


conventional gasoline engine

moteur à essence classique


heavy gasoline | heavy-grade gasoline | low-gravity gasoline | low-test gasoline

essence lourde


Gasoline [petrol] Kerosine [paraffin oil] Paraffin wax Petroleum:ether | naphtha | spirits

Essence Ether de pétrole Kérosène [pétrole lampant] Naphte de pétrole Paraffine White spirit
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Four engine types have been considered for the purpose of the analysis: standard gasoline, diesel, liquefied petroleum gas (LPG) available in limited distribution in most countries and methanol with virtually non-existent distribution network at present.

Quatre types de moteur ont été examinés aux fins de la présente analyse, à savoir un moteur à essence classique, un moteur diesel, un moteur au gaz de pétrole liquéfié (GPL), disponible, bien que sa diffusion soit limitée, dans la plupart des pays, et un moteur au méthanol, dont le réseau de distribution est aujourd'hui pratiquement inexistant.


For two-stroke oils for marine applications: at least the technical performance criteria laid down in ‘NMMA Certification for Two-Stroke Cycle Gasoline Engine Lubricants’ of NMMA TC-W3.

Pour les usages dans le domaine fluviomaritime, les huiles pour moteur à deux temps doivent au moins satisfaire aux critères de performance technique établis dans le document «NMMA Certification for Two-Stroke Cycle Gasoline Engine Lubricants» de NMMA TC-W3.


The proposal introduces a reduction of CO emission limit values for certain categories Spark Ignition gasoline inboard and stern drive engines and no change for diesel (CI) engines which in any case produce low CO levels.

La proposition introduit une réduction des valeurs limites des émissions de CO pour certaines catégories de moteurs in-bord et à embase arrière à essence à allumage commandé, sans modifier les valeurs relatives aux moteurs diesel à allumage par compression, dont les émissions de CO sont de toute façon faibles.


Two-stroke oils shall at least meet the technical performance criteria laid down in ‘NMMA Certification for two-stroke cycle gasoline engine lubricants’ of NMMA TC-W3.

Les huiles pour moteur à deux temps doivent au moins satisfaire aux critères de performance technique établis dans le document «NMMA Certification for Two-Stroke Cycle Gasoline Engine Lubricants» de NMMA TC-W3.


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(5) The emissions from small spark ignition engines (gasoline engines) in different types of machinery contribute significantly to identified air quality problems, both current and future, especially ozone formation.

(5) Les émissions des petits moteurs à allumage commandé (moteurs à essence) qui équipent différents types d'engins contribuent de manière non négligeable à des problèmes de qualité de l'air désormais identifiés, qu'ils soient actuels ou futurs, et notamment à la formation d'ozone.


(4) Although Directive 97/68/EC initially applied only to certain compression ignition engines, recital (5) of that Directive envisages the subsequent extension of its scope to include in particular gasoline engines.

(4) Bien que la directive 97/68/CE ne soit applicable à l'origine qu'à certains moteurs à allumage par compression, le cinquième considérant de ladite directive envisage l'extension ultérieure de son champ d'application, notamment aux moteurs à essence.


24. Considers that research on the technology for hybrid motor vehicles should be improved and continued, as such vehicles are able to take advantage of the best features of gasoline- or diesel-fuelled engines and electric vehicles;

24. estime qu'il convient d'affiner et de poursuivre la recherche sur les technologies pour les voitures hybrides, lesquelles permettent en effet de tirer profit des atouts du moteur à essence ou diesel et de ceux des voitures électriques;


The reference fuels used for the type-approval testing of vehicles against the emission limits applicable from the year 2005 should be redefined in order to better reflect, where applicable, the sulphur, aromatics and oxygen content of the petrol and diesel fuels that should be available on the market from 2005 and used by vehicles having advanced emission control systems or "gasoline direct-injection" engine technology.

Il convient de redéfinir les carburants de référence à employer pour les essais de réception de véhicules en fonction des valeurs limites d'émission applicables à compter de l'année 2005, et ce afin de mieux tenir compte de la teneur en soufre, en aromatiques ou en oxygène de l'essence et du gazole qui seront commercialisés à partir de 2005 et qui devront être utilisés dans le cas de véhicules équipés de systèmes perfectionnés de contrôle des émissions ou d'un moteur à injection directe.


(b) The analyser shall be spanned with the 0% oxygen blend for gasoline fuelled engines.

(b) On règle l'échelle de l'analyseur avec le mélange à 0 % d'oxygène pour moteurs à essence.


(5) Whereas emissions from non-road mobile machinery operating on the ground equipped with compression ignition engines, and in particular the emissions of NOx and PT, constitute a primary cause of concern in this area; whereas these sources should be regulated in the first instance; whereas, however, it will also be appropriate subsequently to extend the scope of this Directive to include the control of emissions from other non-road mobile machinery engines, including transportable generating sets, based on appropriate test cycles, and in particular from gasoline engines; whereas a considerable reduction of the CO and HC emissions ma ...[+++]

(5) considérant que les émissions des engins mobiles non routiers opérant au sol et équipés de moteurs à allumage par compression, et en particulier, les émissions de NOx et de PT, constituent une cause majeure de préoccupation dans ce domaine; qu'il convient de réglementer, en premier lieu, ces sources de pollution; qu'il faudra cependant étendre ensuite le champ d'application de la présente directive au contrôle des émissions d'autres moteurs d'engins mobiles non routiers, y compris les groupes électrogènes transportables, sur la base des cycles d'essais appropriés, et en particulier des moteurs à essence; qu'une réduction considéra ...[+++]




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'Gasoline engine' ->

Date index: 2021-02-26
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