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Change gear
Change gears
Change of gears
Change speed
Change speed gear box
Change the gears
Change wheel
Dérailleur gear lever
Gear box
Gear change
Gear change lever
Gear changing
Gear lever
Gear shift
Gear-change lever
Gear-change point
Gear-shift lever
Gearshift
Interchangeable gear
Loose change gear
Pick-off gear
Selective gear drive
Shift
Shift gear
Shift gears
Shift lever
Shift the gears
Shifter
Speed gear box
Speed-change gear box
Speed-change gears

Vertaling van "Gear-change point " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


change speed gear box | gear box | gear change | selective gear drive | speed gear box | speed-change gear box | speed-change gears

boîte | boîte à vitesse | boîte à vitesses | boîte de vitesse | boîte de vitesses | boîte des vitesses


gearshift | gear shift | gear change | gear changing | change of gears | speed-change gears | speed-change gear box | selective gear drive | change speed gear box

changement de vitesse


change gear | change wheel | interchangeable gear | loose change gear | pick-off gear

roue amovible | roue de rechange | roue interchangeable


change gears | shift gears | change the gears | shift the gears | change gear | change speed | shift

changer de vitesse | changer de rapport | passer les vitesses


change gear | shift gear | change the gears | shift

changer de vitesse


shift gears [ change gear | change gears ]

changer de vitesse


gear-shift lever [ gear-change lever | dérailleur gear lever | gear shift | shift lever | shifter | gear lever ]

manette de dérailleur [ manette de dérailleurs | manette | changeur de vitesse | levier de vitesse ]


gear change lever [ gear-change lever ]

manette du dérailleur


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2.1. The GSI shall suggest changing the gear when the fuel consumption with the suggested gear is estimated to be lower than the current one giving consideration to the requirements laid down in points 2.2 and 2.3.

2.1. Le GSI doit suggérer au conducteur de changer de rapport lorsque la consommation de carburant avec le rapport suggéré serait, d’après les estimations, plus faible que la consommation actuelle, compte tenu des exigences énoncées aux points 2.2 et 2.3.


Where back-to-back comparison of the replacement silencing system with the original system is chosen, for the application of point 4.1.2.1.4.2 and/or point 4.1.2.2.1.2 of Annex II, it is allowed to have a gear change to higher accelerations and the use of electronic or mechanical devices to prevent this downshift is not mandatory.

Lorsque la comparaison directe du système de silencieux de remplacement avec l'original est choisie pour l'application du point 4.1.2.1.4.2 et/ou du point 4.1.2.2.1.2 de l'annexe II, il est permis d'effectuer un changement de rapport pour obtenir des accélérations plus élevées, et l'utilisation de dispositifs électroniques ou mécaniques pour empêcher ce rétrogradage n'est pas obligatoire.


Where back-to-back comparison of the replacement system with the original system is chosen, for the application of point 4.1.2.1.4.2. and/or point 4.1.2.2.1.2. of Annex II of this Regulation, it is allowed to have a gear change to higher accelerations and the use of electronic or mechanical devices to prevent this downshift is not mandatory.

Lorsque la comparaison directe du système de remplacement avec l’original est choisie pour l’application du point 4.1.2.1.4.2 et/ou du point 4.1.2.2.1.2 de l’annexe II du présent règlement, il est permis d’effectuer un changement de rapport pour obtenir des accélérations plus élevées et l’utilisation de dispositifs électroniques ou mécaniques pour empêcher ce rétrogradage n’est pas obligatoire.


A gear change to a higher range and a lower acceleration is allowed after the reference point of the vehicle passes line PP'.

Il est permis de passer à un rapport supérieur et à une accélération moindre après que le point de référence du véhicule a passé la ligne PP’.


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The gear change points shown in Appendix 1 to this Annex do not apply; acceleration must continue throughout the period represented by the straight line connecting the end of each period of idling with the beginning of the next following period of steady speed.

Les points de changement de vitesse figurant à l'appendice 1 de la présente annexe ne s'appliquent pas; l'accélération doit continuer tout au long de la période représentée par la ligne droite reliant la fin de chaque période de ralenti au début de la période suivante de vitesse constante.


24. Points to the need to encourage greater use of public and collective transport in urban areas; also considers that urban transport services need to be geared both to the requirements of spatial planning (old town districts, outer areas, links to airports, stations, industrial estates, shopping areas, etc.) and to the needs of the public and demographic changes (older people, people with disabilities, etc.);

24. insiste sur la nécessité d'encourager une plus large utilisation des transports publics et des transports collectifs dans les zones urbaines; estime également nécessaire d'adapter les services de transport urbain aux exigences de l'aménagement du territoire (centres historiques, banlieues, liaisons avec les aéroports, gares, zones industrielles, centres commerciaux, etc.) comme aux besoins de la population et à l'évolution démographique (personnes âgées, personnes handicapées, etc.);


8. Points to the need to encourage greater use of public and collective transport in urban areas; also considers that urban transport services need to be geared both to the requirements of spatial planning (old town districts, outer areas, links to airports, stations, industrial estates, shopping areas, etc.) and to the needs of the public and demographic changes (older people, people with disabilities, etc.).

8. insiste sur la nécessité d'encourager une plus large utilisation des transports publics et des transports collectifs dans les zones urbaines; estime également nécessaire d'adapter les services de transport urbain aux exigences de l'aménagement du territoire (centres historiques, banlieues, liaisons avec les aéroports, gares, zones industrielles, centres commerciaux, etc.) comme aux besoins de la population et à l'évolution démographique (personnes âgées, personnes handicapées, etc.).


24. Points to the need to encourage greater use of public and collective transport in urban areas; also considers that urban transport services need to be geared both to the requirements of spatial planning (old town districts, outer areas, links to airports, stations, industrial estates, shopping areas, etc.) and to the needs of the public and demographic changes (older people, people with disabilities, etc.);

24. insiste sur la nécessité d'encourager une plus large utilisation des transports publics et des transports collectifs dans les zones urbaines; estime également nécessaire d'adapter les services de transport urbain aux exigences de l'aménagement du territoire (centres historiques, banlieues, liaisons avec les aéroports, gares, zones industrielles, centres commerciaux, etc.) comme aux besoins de la population et à l'évolution démographique (personnes âgées, personnes handicapées, etc.);


Furthermore, the gear-change points shown in Appendix 1 to this Annex do not apply ; acceleration must continue throughout the period represented by the straight line connecting the end of each period of idling with the beginning of the next following period of steady speed. The tolerances given in 2.4 apply.

En outre, pour ces véhicules, les points de changement de vitesse indiqués à l'appendice 1 de la présente annexe sont sans objet et les accélérations doivent être exécutées suivant les segments de droite joignant la fin de la période de ralenti au début de la période de vitesse stabilisée suivante. Les tolérances à appliquer sont données dans le point 2.4.


Furthermore, the gear-change points shown in Appendix 1 shall not apply ; acceleration shall continue throughout the period represented by the straight lines connecting the end of each period of idling with the beginning of the next period of steady speed.

En outre, les points de changement de vitesse indiqués à l'appendice 1 ne sont pas applicables et les accélérations doivent être effectuées le long des droites joignant la fin de la période de ralenti au début de la période de vitesse stabilisée suivante.




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