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Continuous double helical gear
Continuous double helical tooth gear
Continuous double-helical gear
Continuous double-helical tooth gear
Continuous herringbone gear
Continuous tooth double-helical gear
Crossed axis helical gears
Crossed axis helicals
Crossed gears
Crossed helical gear pair
Crossed helical gears
Crossed helical-gear set
Crossed helical-gear train
Crossed-axes gears
Crossed-axis gears
Crossed-axis helical gearing
Crossed-axis-helical-gear set
Crossed-helical gears
Double helical gear
Double-helical gear
Elite
Gear handle
Gear lever
Gear-cone and tumbler-gear transmission
Gearing class
Gearing quality
Governing class
Helical skew-axes gears
Herringbone gear
Hyperbolic gears
Landing gear control handle
Landing gear control lever
Landing gear handle
Landing gear lever
Landing gear selector
Landing gear selector lever
Norton-type gear
Norton-type gear box
Offset-axes gears
Peasant class
Quick change gear box
Quick change gearing
Quick change gears
Rocker gear mechanism
Ruling class
Skew axis gears
Skew type gears
Skew-axes gears
Sliding contact gears
Social class
Social milieu
Socio-economic group
Swivel gear drive
Tumbler gear and cone
Twin-helical gear
Worm gears

Traduction de «Gearing class » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
gearing class | gearing quality

précision de taillage | qualité de taillage


crossed gears | crossed-axes gears | crossed-axis gears | hyperbolic gears | offset-axes gears | skew axis gears | skew type gears | skew-axes gears | sliding contact gears | worm gears

engrenage à vis sans fin | engrenage gauche | engrenage hyperbolique


gear-cone and tumbler-gear transmission | Norton-type gear | Norton-type gear box | quick change gear box | quick change gearing | quick change gears | rocker gear mechanism | swivel gear drive | tumbler gear and cone

dispositif Norton | Norton | système Norton


herringbone gear | continuous double helical tooth gear | continuous double-helical tooth gear | continuous double helical gear | continuous double-helical gear | continuous tooth double-helical gear | continuous herringbone gear | double helical gear | double-helical gear | twin-helical gear

roue à denture en chevron continu | roue à denture à chevrons simples | roue cylindrique à chevrons | roue à double hélice | roue en chevron | roue cylindrique à denture hélicoïdale double | roue à chevrons | roue hélicoïdale double


social class [ social milieu | socio-economic group ]

classe sociale [ groupe social | milieu social ]


gear pair with non-parallel, non-intersecting axes | skew-axes gears | skew axis gears | skew type gears | crossed-axes gears | crossed-axis gears | crossed gears | offset-axes gears | sliding contact gears

engrenage gauche


crossed helical gears | crossed-helical gears | crossed helical gear pair | crossed axis helicals | crossed axis helical gears | crossed-axis-helical-gear set | crossed-axis helical gearing | crossed helical-gear set | crossed helical-gear train | helical skew-axes gears

engrenage gauche hélicoïdal | engrenage gauche à denture hélicoïdale


landing gear control lever [ gear lever | landing gear lever | landing gear selector lever | landing gear control handle | landing gear handle | gear handle | landing gear selector ]

levier de commande train [ levier train | levier de commande de train | commande du train d'atterrissage ]


rulclass=yellow1>ing class [ elite | governing class ]

classe dirigeante


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Oclass=yellow1>ne complete spring buffer anclass=yellow1>d one extra spring, two tested chains each equal to the longest length in the gear, two turnbuckles, four shackles, four connecting links and four rod pins; provided that in ocean-going steamships, the speed of which is 12 knots or more, one buffer spring, one turnbuckle, and one length of chain may be dispensed with, and that in steamships engaged on home-trade voyages, Class III, having either a main gear, which is hand-operated, or an auxiliary gear, independent of the rods and chains, that can be effectively operated, the ...[+++]

Un ressort amortisseur complet et un ressort supplémentaire, deux chaînes éprouvées dont chacune égale au plus long maillon de l’appareil, deux ridoirs, quatre manilles, quatre mailles d’assemblage et quatre goupilles de tringle; toutefois, pour les navires à vapeur au long cours filant 12 noeuds ou plus, un ressort d’amortisseur, un ridoir et un maillon peuvent être omis, et pour les navires à vapeur accomplissant des voyages de cabotage classe III et disposant soit d’un appareil principal actionné à la main, soit d’un appareil à gouverner auxiliaire indépendant des tringles et chaînes et pouvant fonctionner efficacement, le jeu des pi ...[+++]


Oclass=yellow1>ne complete spring buffer anclass=yellow1>d one extra spring, two tested chains each equal to the longest length in the gear, two turnbuckles, four shackles, four connecting links and four rod pins; provided that in ocean-going steamships, the speed of which is 12 knots or more, one buffer spring, one turnbuckle, and one length of chain may be dispensed with, and that in steamships engaged on home-trade voyages, Class III, having either a main gear, which is hand-operated, or an auxiliary gear, independent of the rods and chains, that can be effectively operated, the ...[+++]

Un ressort amortisseur complet et un ressort supplémentaire, deux chaînes éprouvées dont chacune égale au plus long maillon de l’appareil, deux ridoirs, quatre manilles, quatre mailles d’assemblage et quatre goupilles de tringle; toutefois, pour les navires à vapeur au long cours filant 12 noeuds ou plus, un ressort d’amortisseur, un ridoir et un maillon peuvent être omis, et pour les navires à vapeur accomplissant des voyages de cabotage classe III et disposant soit d’un appareil principal actionné à la main, soit d’un appareil à gouverner auxiliaire indépendant des tringles et chaînes et pouvant fonctionner efficacement, le jeu des pi ...[+++]


8 (1) Subject to section 9 of tclass=yellow1>his Schedule, where gearing is fittedclass=yellow1> between the engine and the propeller shafting of an Arctic class ship set out in Column I of an item of the table to this section, the gearing shall be designed and constructed to transmit, in addition to the maximum torque that the engine is able to develop, the percentage increase in torque that is set out in Column II of that item.

8 (1) Sous réserve de l’article 9 de la présente annexe, lorsqu’un engrenage relie le moteur à l’arbre d’hélice d’un navire de cote arctique visé à l’un des articles du tableau ci-après, dans la colonne I, l’engrenage doit être conçu et construit pour transmettre, outre le couple maximal que le moteur peut produire, l’augmentation en pourcentage du couple moteur qui est indiqué dans la colonne II, au même article.


11 (1) The rudder, rudders posts, rudder class=yellow1>stocks, pintles and steering gear of eclass=yellow1>very Arctic class ship shall be strengthened as necessary to withstand the anticipated loading that a ship of that Arctic class may experience when navigating in those zones and at those times of year in which a ship of that Arctic class is permitted to operate.

11 (1) Les safrans, les étambots arrière, les mèches inférieures, les aiguillots et l’appareil à gouverner des navires de cote arctique sont renforcés pour résister à la charge qu’un navire de cette catégorie peut rencontrer en naviguant dans les zones et pendant le temps de l’année où un tel navire est autorisé à naviguer.


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9. Notwithstanding the requirements of sections 5 to 8 of this Schedule, where, in the case of an Arctic class ship set out in Column I of an item of the table to this section, the propeller tips at their highest point are not less than the distance set out in Column II of that item below the lightest operating waterline of the ship, the construction of the propellers, shafts and gears need not be stronger than that required for an Arctic class 3 ship.

9. Nonobstant les prescriptions des articles 5 à 8 de la présente annexe, lorsque, dans le cas d’un navire de cote arctique visé à l’un des articles du tableau ci-après dans la colonne I, la distance entre le point le plus élevé que les bords d’ailes des hélices atteignent et la ligne de charge maximale du navire n’est pas inférieure à celle qui est indiquée dans la colonne II du tableau au même article, il n’est pas nécessaire que les hélices, les arbres et les engrenages soient plus résistants que ce qui est prescrit pour un navire de cote arctique 3.


(d) fleet segment: a group of vessels with the same length class (LOA) and predominant fishing gear during the year, according to the Appendix III. Vessels may have different fishing activities during the reference period, but might be classified in only one fleet segment;

d) segment de flotte: un groupe de navires appartenant à la même classe de longueur (longueur hors tout) et ayant le même engin de pêche prédominant durant l'année, conformément à l'appendice III;


Fleet segment: a group of vessels belonging to the same length class (overall length) and having the same main fishing gear throughout the year.

Segment de flotte: un groupe de navires appartenant à la même classe de longueur (longueur hors tout) et ayant le même engin de pêche prédominant durant l'année.


(d) Fleet segment: a group of vessels with the same length class (LOA) and predominant fishing gear during the year, according to the Appendix III. Vessels may have different fishing activities during the reference period, but might be classified in only one fleet segment.

d) segment de flotte: un groupe de navires appartenant à la même classe de longueur (longueur hors tout) et ayant le même engin de pêche prédominant durant l'année, conformément à l'appendice III. Les navires peuvent exercer différentes activités de pêche durant la période de référence mais ne peuvent être classés que dans un seul segment de flotte.


(d) Fleet segment: a group of vessels with the same length class (LOA) and predominant fishing gear during the year, according to the Appendix III. Vessels may have different fishing activities during the reference period, but might be classified in only one fleet segment.

d) segment de flotte: un groupe de navires appartenant à la même classe de longueur (longueur hors tout) et ayant le même engin de pêche prédominant durant l'année, conformément à l'appendice III. Les navires peuvent exercer différentes activités de pêche durant la période de référence mais ne peuvent être classés que dans un seul segment de flotte;


2B003 "Numerically controlled" or manual machine tools, and specially designed components, controls and accessories therefor, specialclass=yellow1>ly designed for the shaving, finishinclass=yellow1>g, grinding or honing of hardened (Rc = 40 or more) spur, helical and double-helical gears with a pitch diameter exceeding 1250 mm and a face width of 15 % of pitch diameter or larger finished to a quality of AGMA 14 or better (equivalent to ISO 1328 class 3).

2B003 Machines-outils à "commande numérique" ou manuelles et leurs composants, commandes et accessoires spécialement conçus, spécialement conçues pour raser, finir, rectifier ou roder les engrenages droits et à denture hélicoïdale et hélicoïdale double, durcis (Rc = 40 ou supérieur), ayant un diamètre du cercle primitif supérieur à 1250 mm et une largeur de denture de 15 % ou plus du diamètre du cercle primitif, finis jusqu'à une qualité AGMA 14 ou meilleure (équivalent à ISO 1328 classe 3).




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