19. Urges Member States to prohibit (following the example set by France) advert
ising direct to the general public for breast implants or breast
implant operations (surgical treatment); and instead to disseminate objective, non-commercial information through their nat
ional public health services, in particular - but not exclusively - on the Internet; in any case, in order to avoid incorrect and misleading information there is a n
...[+++]eed to regulate the advertising in some Member States, which is fuelling the demand for implants without providing any balanced information, and proposes that advertising of ‘cosmetic surgery’ breast implants should contain a statement that relevant information is available and carry clear bold health warnings; 19. invite instamment les États membres à suivre l'exemple de la France, qui interdit la publicité qui s'adresse directement au public en faveur d'implants mammaires et de la pose elle
‑même (intervention chirurgicale) et, au lieu de cela, à fournir eux‑mêmes des informations objectives et non commerciales dans le cadre du système national de santé publique, notamment, mais pas exclusivement, par Internet; en tout état de cause, dans le but d'éviter une information erronée et abusive, il convient de réglementer la publicité dans certains États membres, qui stimule la demande d'implants sans fournir d'information équilibrée, et propose qu
...[+++]e la publicité pour les implants mammaires relevant de la "chirurgie esthétique" mentionne que des informations utiles sont disponibles et contienne des avertissements clairs et directs pour la santé;