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Government-Wide Pay and Benefits Re-engineering Project
Government-wide Pay and Benefits Re-engineering
Pay and Benefits Re-engineering Project

Vertaling van "Government-Wide Pay and Benefits Re-engineering Project " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Government-Wide Pay and Benefits Re-engineering Project

Projet de restructuration de la rémunération et des avantages sociaux à l'échelle de l'administration fédérale


Government-wide Pay and Benefits Re-engineering

Restructuration de la rémunération à l'échelle du gouvernement


Pay and Benefits Re-engineering Project

Projet de restructuration de la rémunération et des avantages sociaux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the 2013-14 Main Estimates, PWGSC's gross budget is $5.9 billion, explained as follows: $2.4 billion will pay for rent, fit-up and utilities for government-wide accommodation, Receiver General and central compensation administration functions such as banking fees, cheques and envelopes, and translation services to Parliament; $1.9 billion is related to providing optional services to departments, such as real property project management and translation services, on a cost-recovery basis; $0.9 billion will deliver core programs suc ...[+++]

Le Budget principal des dépenses brut pour 2013-2014 de TPSGC est de 5,9 milliards de dollars, réparti comme suit : 2,4 milliards de dollars pour payer les loyers, les travaux d'aménagement et les services publics dans l'ensemble des installations du gouvernement, les fonctions du receveur général et de l'administration centrale de la rémunération, comme les frais bancaires, les chèques et les enveloppes, ainsi que les services de traduction au Parlement; 1,9 milliard de ...[+++]


What I have to offer is that for the last two years I've been leading a team that has been providing pro bono assistance on the government side of these projects to eight state governments and two city governments around the U.S. Our role basically is to help these governments do proper cost-benefit analysis, think hard about what kinds of evaluations they want to set up, and, I guess more importantly, decide when it makes sense to do a pay-fo ...[+++]

Ma particularité, c'est de diriger depuis deux ans une équipe qui offre de l'assistance bénévole à huit gouvernements d'État et à deux administrations municipales des États-Unis sur l'aspect gouvernemental des projets. Notre rôle consiste essentiellement à aider ces administrations à analyser correctement les coûts et les avantages des projets, à réfléchir très fort au type d'évaluations qu'elles veulent mettre en place et probablement surtout, à décider quand il convie ...[+++]


Has anyone in this government done a cost-benefit analysis to see if forfeiting $2 million in favour of $30 million for the War of 1812 project will pay off?

Quelqu'un au sein du gouvernement a-t-il mené une analyse coûts-avantages afin de voir si le fait de renoncer à 2 millions de dollars au profit d'un projet de 30 millions de dollars sur la guerre de 1812 sera rentable?


(Return tabled) Question No. 952 Hon. Lawrence MacAulay: With regard to the Experimental Lakes Area (ELA): (a) has the government had any meetings or discussions with representatives of companies or organizations in the natural resources sector regarding the transfer of the ELA, and, if so, (i) who were the representatives, (ii) where did the meetings take place, (iii) when did the meetings take place; (b) what benefits, if any, does the government see in transferring the ELA to the natural resources sector; (c) how would the Canada ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 952 L'hon. Lawrence MacAulay: En ce qui concerne la Région des lacs expérimentaux (RLE): a) le gouvernement a-t-il eu des réunions avec les représentants d’entreprises ou d’organisations du secteur des ressources naturelles au sujet du transfert de la RLE et, si oui, (i) qui étaient les représentants, (ii) où les réunions ont-elles eu lieu, (iii) quand les réunions ont-elles eu lieu; b) quels avantages le gouvernement voit-il à transférer la RLE au secteur des ressources naturelles; c) quel effet ...[+++]


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U. whereas the Union has at its disposal a wide range of instruments for supporting democracy and human rights (including political, economic and trade agreements and partnerships, which contain clauses on human rights and democracy, the special incentive arrangement for sustainable development and good governance (GSP+), political dialogues, Common Foreign and Security Policy (CFSP) actions, European Security and Defence Policy (ESDP) missions, specialised financing instruments, twinning projects and observation missions); but wher ...[+++]

U. considérant que l'Union dispose d'un large éventail d'instruments de soutien à la démocratie et aux droits de l'homme, tels les accords et partenariats politiques, économiques et commerciaux, qui comprennent des clauses sur le respect des droits de l'homme et de la démocratie, le régime spécial d'encouragement en faveur du développement durable et de la bonne gouvernance (SPG+), les dialogues politiques, les actions de politique étrangère et de sécurité commune (PESC), les missions de politique européenne de sécurité et de défense (PESD), les instruments financiers spécialisés; les projets de jumelage et les missions d'observation; ...[+++]


U. whereas the Union has at its disposal a wide range of instruments for supporting democracy and human rights (including political, economic and trade agreements and partnerships, which contain clauses on human rights and democracy, the special incentive arrangement for sustainable development and good governance (GSP+), political dialogues, Common Foreign and Security Policy (CFSP) actions, European Security and Defence Policy (ESDP) missions, specialised financing instruments, twinning projects and observation missions); but where ...[+++]

U. considérant que l'Union dispose d'un large éventail d'instruments de soutien à la démocratie et aux droits de l'homme, tels les accords et partenariats politiques, économiques et commerciaux, qui comprennent des clauses sur le respect des droits de l'homme et de la démocratie, le régime spécial d'encouragement en faveur du développement durable et de la bonne gouvernance (SPG+), les dialogues politiques, les actions de politique étrangère et de sécurité commune (PESC), les missions de politique européenne de sécurité et de défense (PESD), les instruments financiers spécialisés; les projets de jumelage et les missions d'observation; ...[+++]


1. Draws attention to the urgent need to establish a clear definition of ‘best practices’, also including the principle of good governance; considers, in this connection, that quantitative and qualitative performance indicators common to all Member States should be introduced and that a cost-benefit ratio should be determined for projects; points out that employees’ pay, the poverty indicator, the standard of living, life expectancy, competitiveness, variations in long-term unemployment levels and the level of general-interest services in the regions, in particular, could be taken into account as qualitative indicators;

1. rappelle qu'il est urgent d'établir une définition précise de la notion de "meilleures pratiques", qui intègre également le principe de bonne gouvernance; considère, à ce propos, qu'il conviendrait de mettre en œuvre des indicateurs de performance quantitatifs et qualitatifs, communs à l'ensemble des États membres ainsi que de définir un ratio coût/bénéfice des projets; rappelle que la rémunération des salariés, l'indicateur de pauvreté, la qualité de la vie, l'espérance de vie, la compétitivité, les variations du niveau du chômage de longue durée ainsi que le niveau des services d'intérêt général dans les régions pourraient notamment être pris en compte en tant qu'indicateurs qualitatifs;


77. Takes note that especially in rural areas the unemployment rate remains at a very high level and deplores that the statistics from the Commission brought forward by Latvia for Objective 1 count Latvia as a whole and did not reflect the serious regional disparity of unemployment; aware that the main problem in the regions is the lack of opportunity to work, invites the Commission to pay particular attention to the most disadvantaged regions such as Latgale, and encourage the Latvian Government to concentrate on measures to tackle unemployment, social exclusion, poverty and inequality in the framework of the single programming document through the Structural Funds; considers that investment in welfare projects is necessary to preserve s ...[+++]

77. note que le taux de chômage reste très élevé, en particulier dans les zones rurales, et déplore que les statistiques de la Commission européenne fournies par la Lettonie pour l'objectif 1 considèrent la Lettonie dans son ensemble et ne reflètent pas les sérieuses disparités régionales en matière de chômage; est conscient que le problème principal de ces régions est le manque de possibilités d'emploi, invite dès lors la Commission à accorder une attention particulière aux régions les plus désavantagées, notamment celle de Latgale, et encourage le gouvernement letton à se concentrer sur des mesures de lutte contre le chômage, l'exclusion sociale, la pauvreté et l'inégalité, dans le cadre du document unique de programmation, par l'intermé ...[+++]


77. Takes note that especially in rural areas the unemployment rate remains at a very high level and deplores that the statistics from the European Commission which were brought forward by Latvia for Objective 1 count Latvia as a whole and did not reflect the serious regional disparity of unemployment; being aware that the main problem in the regions is the lack of working opportunity, therefore invites the Commission to pay particular attention to the most disadvantaged regions such as Latgale and encourage the Latvian Government to concentrate on measures to tackle unemployment, social exclusion, poverty and inequality in the framework of the single programming document through Structural Funds; considers that investment in welfare proj ...[+++]

77. note que le taux de chômage reste très élevé, en particulier dans les zones rurales, et déplore que les statistiques de la Commission européenne fournies par la Lettonie pour l’objectif 1 considèrent la Lettonie dans son ensemble et ne reflètent pas les sérieuses disparités régionales en matière de chômage; est conscient que le problème principal de ces régions est le manque de possibilités d’emploi, invite dès lors la Commission à accorder une attention particulière aux régions les plus désavantagées, notamment celle de Latgale, et encourage le gouvernement letton à se concentrer sur des mesures de lutte contre le chômage, l’exclusion sociale, la pauvreté et l’inégalité, dans le cadre du document unique de programmation, par l’intermé ...[+++]


However, the provinces' very wide jurisdiction over water resources within their territory is limited by the specific powers granted exclusively to the federal government, including fisheries, shipping, relations with foreign governments, federal lands, Indians, projects likely to benefit Canada in general, as well as peace, order and good government for the country.

La compétence très étendue des provinces en matière d'eau sur leur territoire est toutefois limitée par des pouvoirs particuliers confiés exclusivement au gouvernement fédéral, notamment en ce qui concerne les pêches, la navigation, les relations avec les gouvernements étrangers, les terres fédérales, les Indiens, les travaux déclarés pouvant être à l'avantage général du Canada et la paix, l'ordre et le bon gouvernement du pays.




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Date index: 2025-01-29
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