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4x2 unit
Axle lever assembly
Axle load
Axle weight
Axle-journal head
Bearing axle
Dead axle
Drive axle
Driven axle
Driving axle
Head axle
Lazy axle
Live axle
Live rear axle
Load per axle
MLG axle lever assembly
Motor axle
Non-driven axle
Non-driving axle
Non-powered axle
Powered axle
Rigid live axle
Rigid rear-driving axle
Setting lever axle head
Single engine overhung scraper
Single engine two-axle scraper
Solid rear axle
Split rear axle
Tag axle
Tag-along axle
Trailer axle
Trailing axle
Travelling axle
Two axle all wheel scraper
Two axle scraper
Two axle scraper combination
Two-axle all-wheel scraper combination
Weight per axle

Vertaling van "Head axle " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


powered axle | driven axle | live axle | driving axle | drive axle | motor axle | travelling axle

pont moteur | essieu moteur | essieu motorisé


tag axle | trailing axle | tag-along axle | lazy axle | bearing axle | trailer axle

essieu traîné | essieu porteur suiveur | essieu suiveur | essieu traînard | essieu porteur traînard | donkey | essieu de type donkey






rigid rear-driving axle | rigid live axle | split rear axle | live rear axle | solid rear axle

pont rigide | pont arrière rigide | essieu arrière rigide | pont non suspendu


two-axle all-wheel scraper combination [ 4x2 unit | single engine overhung scraper | single engine two-axle scraper | two axle all wheel scraper | two axle scraper combination | two axle scraper ]

scraper automoteur [ décapeuse automotrice ]


non-powered axle [ non-driven axle | non-driving axle | dead axle | trailing axle ]

essieu non moteur


axle load | axle weight | load per axle | weight per axle

charge à l’essieu | charge par essieu | poids par essieu


MLG axle lever assembly | axle lever assembly

bras inférieur de l'atterrisseur principal
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
At least one axle of every other axle group shall commence to develop a braking force when the coupling head is at a pressure ≤ 120 kPa (pneumatic braking systems) and 2 100 kPa (hydraulic braking systems) respectively or equivalent digital demand value.

Au moins un essieu de tout autre groupe d'essieux doit commencer à produire une force de freinage lorsque la pression à la tête d'accouplement est inférieure ou égale à 120 kPa (systèmes de freinage pneumatiques) ou inférieure ou égale à 2 100 kPa (systèmes de freinage hydrauliques), respectivement, ou à la valeur numérique correspondante.


With the wheel(s) of the axle(s) raised off and free to rotate, apply an increasing brake demand and measure the coupling head pressure corresponding to when the wheel(s) can no longer be rotated by hand.

Une ou toutes les roues du ou des essieux étant soulevées du sol et pouvant tourner librement, exercer une pression croissante sur la commande de freinage et mesurer la pression à la tête d'accouplement au moment où la ou les roues ne peuvent plus être tournées à la main, c'est-à-dire au début du freinage.


At least one axle shall commence to develop a braking force when the pressure at the coupling head is within the pressure range 20 to 100 kPa (pneumatic braking systems) and 350 to 1 800 kPa (hydraulic braking systems) respectively or equivalent digital demand value.

Au moins un essieu doit commencer à produire une force de freinage lorsque la pression à la tête d'accouplement est comprise entre 20 et 100 kPa (systèmes de freinage pneumatiques) et entre 350 et 1 800 kPa (systèmes de freinage hydrauliques), respectivement, ou la valeur numérique équivalente.


(2) A change to drive-axles with differential, whether or not provided with other transmission components, for vehicles of heading 87.03, of subheading 8708.50 from subheadings 8482.10 through 8482.80 or parts of drive-axles of subheading 8708.50, whether or not there is also a change from any other heading, provided there is a regional value content of not less than 50 per cent under the net cost method;

(2) Un changement aux ponts avec différentiel, même pourvus d’autres organes de transmission, pour les véhicules de la position 87.03, de la sous-position 8708.50 des sous-positions 8482.10 à 8482.80 ou des parties de ponts de la sous-position 8708.50, qu’il y ait ou non également un changement de toute autre position, à la condition que la teneur en valeur régionale ne soit pas inférieure à 50 p. 100 selon la méthode du coût net;


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(5) A change to non-driving axles and parts thereof, for vehicles of heading 87.03, of subheading 8708.50 from any other heading, except from subheadings 8482.10 through 8482.80; or

(5) Un changement aux essieux non-moteur et à leurs parties, pour les véhicules de la position 87.03, de la sous-position 8708.50 de toute autre position, sauf des sous-positions 8482.10 à 8482.80; ou


(6) A change to non-driving axles and parts thereof, for vehicles of heading 87.03, of subheading 8708.50 from subheadings 8482.10 through 8482.80 or 8708.99, whether or not there is also a change from any other heading, provided there is a regional value content of not less than 50 per cent under the net cost method;

(6) Un changement aux essieux non-moteur et à leurs parties, pour les véhicules de la position 87.03, de la sous-position 8708.50 des sous-positions 8482.10 à 8482.80 ou 8708.99, qu’il y ait ou non également un changement de toute autre position, à la condition que la teneur en valeur régionale ne soit pas inférieure à 50 p. 100 selon la méthode du coût net;


(1) A change to drive-axles with differential, whether or not provided with other transmission components, for vehicles of heading 87.03, of subheading 8708.50 from any other heading, except from subheadings 8482.10 through 8482.80; or

(1) Un changement aux ponts avec différentiel, même pourvus d’autres organes de transmission, pour les véhicules de la position 87.03, de la sous-position 8708.50 de toute autre position, sauf des sous-positions 8482.10 à 8482.80; ou


(3) A change to other drive-axles with differential, whether or not provided with other transmission components, of subheading 8708.50 from any other heading; or

(3) Un changement aux autres ponts avec différentiel, même pourvus d’autres organes de transmission, de la sous-position 8708.50 de toute autre position; ou


When an axle/bogie passes from a high-adhesion surface (kH) to a low-adhesion surface (kL) where kH > = 0,5 and kH/kL > = 2 with a control pressure at the coupling head of 6,5 bar, the directly controlled wheels shall not lock.

Lorsqu'un essieu/bogie passe d'un revêtement à haute adhérence (kH) à un revêtement à faible adhérence (kL) où kH > = 0,5 et kH/kL > = 2 avec une pression sur la commande à la tête d'accouplement de 6,5 bars, les roues directement contrôlées ne doivent pas se bloquer.


2. Heading No 86.07 applies inter alia to: (a) Axles, wheels, wheel sets (running gear), metal tyres, hoops and hubs and other parts of wheels;

2. Relèvent notamment du no 86.07: a) les essieux, roues, essieux montés (trains de roulement), bandages, frettes, centres et autres parties de roues;




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'Head axle' ->

Date index: 2024-10-03
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