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Alcohol ignition interlock device
Alcohol ignition interlock system
Auto-ignition temperature
Autogenous ignition temperature
Autoignition temperature
BAIID
Breath alcohol ignition interlock device
Contact file
Contact point file
Contact-point file
Filing an application
Filing an application for asylum
Filing an asylum application
Filing of an application
Filing of an application for asylum
Filing of an asylum application
Hall electronic ignition system
Hall ignition system
Hall type electronic ignition system
Hall type ignition system
Igniter
Igniting apparatus
Ignition apparatus
Ignition charge
Ignition composition
Ignition device
Ignition file
Ignition interlock
Ignition interlock breath testing device
Ignition interlock device
Ignition interlock system
Ignition isolating switch
Ignition load
Ignition lock
Magneto file
Point file
Positive-ignition engine
SIT
Safety belt-ignition interlock system
Seat belt and ignition interlock system
Self-ignition temperature
Spark-ignition engine
Spontaneous ignition temperature
Spontaneous inflammation temperature
Spontaneous-ignition temperature
Starter interlock system
Starter lock

Traduction de «Ignition file » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
contact-point file | contact point file | contact file | point file | ignition file | magneto file

lime contact | lime pour contact | lime de contact | lime pour rupteur | lime pour magnéto


ignition interlock system [ ignition isolating switch | starter lock | ignition interlock | ignition lock | ignition interlock device ]

interrupteur d'allumage [ dispositif de blocage d'allumage | protection anti-démarrage | système anti-démarrage | anti-démarreur | coupe-circuit ]


self-ignition temperature [ SIT | autoignition temperature | autogenous ignition temperature | auto-ignition temperature | spontaneous ignition temperature | spontaneous-ignition temperature | spontaneous inflammation temperature ]

température d'auto-inflammation [ température d'allumage spontané | température d'inflammation spontanée | température d'auto-ignition | température d'autoallumage ]


Hall ignition system [ Hall electronic ignition system | Hall type ignition system | Hall type electronic ignition system ]

système d'allumage Hall [ système d'allumage électronique Hall | système d'allumage de type Hall | système d'allumage électronique de type Hall ]


igniter | ignition device | igniting apparatus | ignition apparatus

dispositif d'allumage [ disp allu ]


breath alcohol ignition interlock device | BAIID | ignition interlock breath testing device | alcohol ignition interlock system | alcohol ignition interlock device

antidémarreur avec éthylomètre | antidémarreur éthylométrique | système d'interrupteur d'allumage avec éthylomètre | éthylotest antidémarrage | éthylotest antidémarreur | alcootest antidémarreur


ignition charge | ignition composition | ignition load

composition d'allumage au contact du filament


safety belt-ignition interlock system | starter interlock system | ignition interlock system | seat belt and ignition interlock system

commande allumage-démarrage interconnectée avec les ceintures | système de ceinture à interrupteur d'allumage | système ceinture-contact | allumage sous contrôle


filing an asylum application | filing an application for asylum | filing of an asylum application | filing of an application for asylum | filing an application | filing of an application

pôt d'une demande d'asile


spark-ignition engine (1) | positive-ignition engine (2)

moteur à allumage commandé
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Whereas, pursuant to subsection 332(1) of the Canadian Environmental Protection Act, 1999Footnote , the Minister of the Environment published in the Canada Gazette, Part I, on March 29, 2003, a copy of the proposed Off-Road Small Spark-Ignition Engine Emission Regulations, substantially in the annexed form, and persons were given an opportunity to file comments with respect to the Regulations or a notice of objection requesting that a board of review be established and stating the reasons for the objection;

Attendu que, conformément au paragraphe 332(1) de la Loi canadienne sur la protection de l’environnement (1999)Note de bas de page , le ministre de l’Environnement a fait publier dans la Gazette du Canada Partie I, le 29 mars 2003, le projet de règlement intitulé Règlement sur les émissions des petits moteurs hors route à allumage commandé, conforme en substance au texte ci-après, et que les intéressés ont ainsi eu la possibilité de présenter leurs observations à cet égard ou un avis d’opposition motivé demandant la constitution d’une commission de révision,


Whereas, pursuant to subsection 332(1) of the Canadian Environmental Protection Act, 1999Footnote , the Minister of the Environment published in the Canada Gazette, Part I, on May 8, 2004, a copy of the proposed Off-Road Compression-Ignition Engine Emission Regulations, substantially in the form set out in the annexed Regulations, and persons were given an opportunity to file comments with respect to the Regulations or a notice of objection requesting that a board of review be established and stating the reasons for the objection;

Attendu que, conformément au paragraphe 332(1) de la Loi canadienne sur la protection de l’environnement (1999)Note de bas de page , le ministre de l’Environnement a fait publier dans la Gazette du Canada Partie I le 8 mai 2004, le projet de règlement intitulé Règlement sur les émissions des moteurs hors route à allumage par compression, conforme en substance au texte ci-après, et que les intéressés ont ainsi eu la possibilité de présenter leurs observations à cet égard ou un avis d’opposition motivé demandant la constitution d’une commission de révision,


Whereas, pursuant to subsection 332(1)Footnote of the Canadian Environmental Protection Act, 1999Footnote , the Minister of the Environment published in the Canada Gazette, Part I, on December 30, 2006, a copy of the proposed Marine Spark-Ignition Engine and Off-Road Recreational Vehicle Emission Regulations, as they were then entitled, and persons were given an opportunity to file comments with respect to the proposed Regulations or a notice of objection requesting that a board of review be established and stating the reasons for the ...[+++]

Attendu que, conformément au paragraphe 332(1)Note de bas de page de la Loi canadienne sur la protection de l’environnement (1999)Note de bas de page , le ministre de l’Environnement a fait publier dans la Gazette du Canada Partie I, le 30 décembre 2006, le projet de règlement qui était alors intitulé Règlement sur les émissions des moteurs nautiques à allumage commandé et des véhicules récréatifs hors route, et que les intéressés ont ainsi eu la possibilité de présenter leurs observations à cet égard ou un avis d’opposition motivé demandant la constitution d’une commission de révision,


I would also like to acknowledge the former vice-chair of our committee, the former minister of sport for Canada, whose passion, energy and persistence going across the country and re-igniting energy into this file will always be remembered, followed by our new secretary of state from Penetang, Ontario, who comes from a sport community that is broadly known across the country, and of course all the members from all parties.

Je tiens également à remercier l'ancien vice-président de notre comité, et ancien ministre des Sports du Canada, qui a mis toute sa passion, son énergie et sa ténacité à réactiver ce dossier en se rendant dans toutes les régions du pays. Le nouveau secrétaire d'État, qui est originaire de Penetang, en Ontario, une communauté sportive bien connue partout au Canada, se souviendra et s'inspirera certainement de son action, tout comme les députés de tous les autres partis.


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The average HC concentration used in determining the HC mass emissions from compression-ignition engines is calculated with the aid of the following formula: >PIC FILE= "T0048882">

Pour déterminer les émissions massiques de HC pour les moteurs à allumage par compression, on calcule la concentration moyenne de HC au moyen de la formule suivante: >PIC FILE= "T0049133">


The resulting masses of gaseous emissions and, in the case of vehicles equipped with compression-ignition engines, the mass of particulates obtained in each test must be less than the limits shown in the table below: >PIC FILE= "T0048779"> 5.3.1.4.1.

Les masses résultantes des émissions gazeuses et, dans le cas des véhicules équipés de moteurs à allumage par compression, la masse des particules, obtenues à chaque essai, doivent être inférieures aux valeurs limites données dans le tableau suivant: >PIC FILE= "T0049032"> 5.3.1.4.1.


TECHNICAL DATA OF THE REFERENCE FUEL TO BE USED FOR TESTING VEHICULES EQUIPPED WITH POSITIVE-IGNITION ENGINES >PIC FILE= "T0046047">

CARACTÉRISTIQUES TECHNIQUES DU CARBURANT DE RÉFÉRENCE À UTILISER POUR L'ESSAI DES VÉHICULES ÉQUIPÉS D'UN MOTEUR À ALLUMAGE COMMANDÉ >PIC FILE= "T0046079">


>PIC FILE= "T0046020"> Vehicles equipped with compression-ignition engines with a capacity exceeding 2 000 cm3 must comply with the limit values corresponding to the 1 400 cm3 to 2 000 cm3 inclusive engine capacity category".

>PIC FILE= "T0046052"> Les véhicules équipés de moteurs à allumage par compression d'une cylindrée supérieure à 2 000 cm3 doivent satisfaire aux valeurs limites correspondant à la catégorie de cylindrée comprise entre 1400 cm3 et 2 000 cm3».


4.3.2. Particular requirements for compression-ignition engines >PIC FILE= "T0023610">

4.3.2. Prescriptions particulières pour les moteurs à allumage par compression >PIC FILE= "T0023683">




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'Ignition file' ->

Date index: 2024-03-21
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