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Aft CG limit
Aft center of gravity limit
Aft centre of gravity limit
Center of gravity
Center of gravity
Center of gravity of the load
Center of mass
Centre of gravity
Centre of gravity
Centre of gravity mounting system
Centre of gravity of propeller
Centre of gravity of the load centre
Centre of mass
Centre-of-gravity mounting system
In-flight centre of gravity
LCG
Longitudinal center of gravity
Longitudinal center-of-gravity
Longitudinal centre of gravity
Mass center
Mass centre
Propeller centre of gravity

Traduction de «In-flight centre gravity » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


centre of gravity mounting system | centre-of-gravity mounting system

dispositif de montage astatique


centre of gravity | center of gravity | centre of mass | center of mass | mass centre | mass center

centre de gravité


propeller centre of gravity [ centre of gravity of propeller ]

centre de gravité de l'hélice


center of gravity of the load [ centre of gravity of the load centre ]

centre de gravité de la charge


aft center of gravity limit | aft centre of gravity limit | aft CG limit

limite de centrage arrière


longitudinal center of gravity [ LCG | longitudinal centre of gravity | longitudinal center-of-gravity ]

centre de gravité longitudinal


centre of gravity | center of gravity

centre de gravité


center of gravity | centre of gravity

centre de gravité


center of gravity (1) | centre of gravity (2)

centre de gravité
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
‘flight information centre means a unit established to provide flight information service and alerting service.

«centre d’information de vol», un organisme chargé d’assurer le service d’information de vol et le service d’alerte.


‘air traffic services unit’ means a generic term meaning variously, air traffic control unit, flight information centre, aerodrome flight information service unit or air traffic services reporting office.

«organisme des services de la circulation aérienne», un terme générique désignant, selon le cas, un organisme du contrôle de la circulation aérienne, un centre d’information de vol ou un bureau de piste des services de la circulation aérienne.


705.39 (1) No person shall operate an aircraft unless, during every phase of the flight, the load restrictions, weight and centre of gravity of the aircraft conform to the limitations specified in the aircraft flight manual.

705.39 (1) Il est interdit d’utiliser un aéronef à moins qu’au cours de chaque phase du vol la limite relative au chargement, la masse et le centre de gravité de l’aéronef ne soient conformes aux limites précisées dans le manuel de vol de l’aéronef.


704.32 (1) No person shall operate an aircraft unless, during every phase of the flight, the load restrictions, weight and centre of gravity of the aircraft conform to the limitations specified in the aircraft flight manual.

704.32 (1) Il est interdit d’utiliser un aéronef à moins que, au cours de chaque phase du vol la limite relative au chargement, la masse et le centre de gravité de l’aéronef ne soient conformes aux limites précisées dans le manuel de vol de l’aéronef.


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703.37 (1) No person shall operate an aircraft unless, during every phase of the flight, the load restrictions, weight and centre of gravity of the aircraft conform to the limitations specified in the aircraft flight manual.

703.37 (1) Il est interdit d’utiliser un aéronef à moins qu’au cours de chaque phase du vol la limite relative au chargement, la masse et le centre de gravité de l’aéronef ne soient conformes aux limites précisées dans le manuel de vol de l’aéronef.


521.152 (1) Subject to section 521.153, no person shall undertake a change to the type design of an aeronautical product that has other than a negligible effect on the weight and centre-of-gravity limits, structural strength, performance, power plant operation, flight characteristics or other qualities affecting its airworthiness or environmental characteristics except in accordance with sections 521.155 to 521.160.

521.152 (1) Sous réserve de l’article 521.153, il est interdit d’apporter une modification à la définition de type d’un produit aéronautique qui a un effet non négligeable sur les limites de masse et de centrage, la résistance structurale, les performances, le fonctionnement du groupe motopropulseur, les caractéristiques de vol ou d’autres qualités ayant une incidence sur sa navigabilité ou sur ses caractéristiques environnementales, sauf en conformité avec les articles 521.155 à 521.160.


In order to enable the use of air-ground data link applications, area control centres providing data link services in accordance with Commission Regulation (EC) No 29/2009 of 16 January 2009 laying down requirements on data link services for the single European sky should have access on time to the appropriate flight information.

Afin de permettre l'utilisation des applications de liaison de données air-sol, les centres de contrôle régionaux assurant des services de liaison de données conformément au règlement (CE) no 29/2009 de la Commission du 16 janvier 2009 définissant les exigences relatives aux services de liaison des données pour le ciel unique européen devraient avoir accès en temps utile aux informations de vol appropriées.


the mass of the aircraft and centre of gravity location are such that the flight can be conducted within limits prescribed in the airworthiness documentation.

que la masse de l'aéronef et son centre de gravité sont tels que le vol peut être exécuté dans les limites prescrites par la documentation en matière de navigabilité.


Automated processes related to notification and initial coordination should be implemented by area control centres to provide consistent flight information at both the transferring and receiving units and to support the coordination of the planned transfer of flights.

Les centres de contrôle régionaux devraient mettre en œuvre des procédures automatisées pour la notification et la coordination initiale afin de fournir des informations de vol cohérentes tant aux unités transférantes qu’aux unités recevantes et pour faciliter la coordination du transfert prévu des vols.


Date : 21-25.11.94 Main organiser : CERN (the European Laboratory for Particle Physics) - Switzerland Information : Neil Calder CERN Tel: +41 22 767 41 01 Fax: +41 22 785 02 47 Project 19 Micro-gravity : Universities on Course for Parabolic Flights Weightless Conditions for Students' Practical Work A competition for adventurous students A Caravelle provides a weightless environment for experiments in micro-gravity Going up in space is not the only way to experiment with weightlessness or micro-gravity; by precisely mapping out a bell-shaped trajectory, for twenty seconds or so an aircraft can also ...[+++]

Date : 21-25.11.94 Principal organisateur : CERN (Laboratoire Européen de Physique des Particules) - Suisse Information : Neil Calder CERN Tél : +41 22 767 41 01 Fax : +41 22 785 02 47 Projet 19 Microgravité : Vols paraboliques pour les Universités Travaux pratiques d'étudiants en impesanteur Un concours ouvert aux étudiants scientifiques et.sportifs Flotter librement à l'intérieur d'une Caravelle tout en exécutant des expériences en microgravité Les vaisseaux spatiaux ne sont pas les seuls endroits où l'on peut expérimenter la sensation d'impesanteur ou microgravité.


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