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Assist in the conducting of flight checks
Certify an examination
Confirm an examination
Contour flight
Contour flying
Eye examination methods
Eye examination technique
FE
Flight Examiner
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Nap-of-the-earth flight
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Ophthalmological examination techniques
Pre-flight actions for IFR flights
Pre-flight checks for IFR flights
Pre-flight procedures for IFR flights
Preparation activities for IFR flights
SFE
Space flight
Space navigation
Space travel
Stalking flight
Support flight check activities
Support flight checks to ensure safety of aircraft
Synthetic Flight Examiner
Terrain flight
Testify an examination

Traduction de «In-flight examination » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




Synthetic Flight Examiner | SFE [Abbr.]

examinateur de vol synthétique | examinateur sur système synthétique de vol | SFE [Abbr.]


Flight Examiner | FE [Abbr.]

examinateur de vol | FE [Abbr.]


pre-flight actions for IFR flights | pre-flight checks for IFR flights | pre-flight procedures for IFR flights | preparation activities for IFR flights

procédures de pré-vol pour vols IFR


support flight check activities | support flight checks to ensure safety of aircraft | assist in the conducting of flight checks | assist in the performance of in-flight and pre-flight checks

prêter assistance pendant l’exécution de contrôles aériens


eye examination methods | ophthalmological examination techniques | eye examination technique | ophthalmological examination methods

méthodes d’examen ophtalmologique


space navigation [ manned space flight | space flight | space travel(GEMET) | Space flight(STW) | space flight(UNBIS) ]

navigation spatiale [ vol spatial | vol spatial habité ]


confirm an examination (1) | certify an examination (2) | testify an examination (3)

attester une vérification


nap-of-the-earth flight | stalking flight | contour flight | contour flying | low-level flight | terrain flight

vol fugitif (1) | vol rampant (2)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The UK emphasised that under the JAR system many national authorities allowed the Synthetic Flight Examiner (SFE) to examine for the revalidation or renewal of the instrument flying privileges that are associated with the type rating; i.e. the revalidation or renewal of a type rating combined with the type-specific instrument rating (IR).

Le Royaume-Uni a souligné que, sous le régime des JAR, beaucoup d’autorités nationales permettaient à l’examinateur sur système synthétique de vol (SFE) de faire passer des examens pour la prorogation ou le renouvellement des privilèges de vol aux instruments associés à la qualification de type, c’est-à-dire la prorogation ou le renouvellement d’une qualification de type combinée avec la qualification de vol aux instruments (IR) spécifique par type d’aéronef.


In addition, the UK identified an inconsistency in Part-FCL as the Synthetic Flight Examiner (SFE), who must hold an SFI certificate, will have the privilege to conduct assessments of competence for the issue, revalidation or renewal of an SFI certificate but, at the same time, will not be allowed to instruct these SFIs.

Le Royaume-Uni a également détecté une contradiction dans la partie FCL, dans la mesure où l’examinateur sur entraîneur synthétique de vol (SFE), qui doit être titulaire d’une qualification SFI, aura le privilège de procéder à des évaluations de compétences pour la délivrance, la prorogation ou le renouvellement d’une qualification SFI mais, dans le même temps, ne sera pas autorisé à dispenser d’instruction à ces SFI.


401.18 (1) Where the applicant for a pilot licence — glider successfully completes the flight test required for the licence, the flight test examiner shall so endorse the applicant’s personal log, recording therein the method of launch that was used for the flight test and any other information specified in the personnel licensing standards.

401.18 (1) Lorsque le demandeur d’une licence de pilote — planeur réussit le test en vol requis pour obtenir cette licence, l’examinateur de test en vol doit l’attester dans le carnet personnel du demandeur et y préciser la méthode de lancement utilisée pour le test en vol ainsi que tout autre renseignement précisé dans les normes de délivrance des licences du personnel.


(3) Where an applicant for a pilot licence — balloon successfully completes the flight test required for the licence, the flight test examiner shall so endorse the applicant’s personal log, recording therein the method of inflation that was used for the flight test and any other information specified in the personnel licensing standards.

(3) Lorsque le demandeur d’une licence de pilote — ballon réussit le test en vol requis pour obtenir cette licence, l’examinateur de test en vol doit l’attester dans le carnet personnel du demandeur et y préciser la méthode de gonflage utilisée pour le test en vol ainsi que tout autre renseignement précisé dans les normes de délivrance des licences du personnel.


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(3) In the case of a flight test conducted in accordance with Schedules 1 to 8 to the flight testing standards, the examiner shall not take part in the pilotage of the aeroplane or helicopter during the flight test except in the cases set out in paragraph 3(b) of those schedules.

(3) Dans le cas d’un test en vol tenu conformément aux annexes 1 à 8 des normes de tests en vol, il est interdit à l’examinateur de prendre part au pilotage de l’avion ou de l’hélicoptère pendant le test en vol, sauf dans les cas prévus à l’alinéa 3b) de ces annexes.


(a) the holder has acted as flight engineer on board an aircraft within the five years preceding the flight or has met the written examination requirements for the licence within the 12 months preceding the flight; and

a) il a agi en qualité de mécanicien navigant à bord d’un aéronef dans les cinq années qui précèdent le vol ou a satisfait aux exigences de l’examen écrit relatives à la licence dans les 12 mois qui précèdent le vol;


unacceptable performance in any phase of the flight examiners duties or responsibilities.

l’accomplissement, dans des conditions inacceptables, des tâches ou des responsabilités qui sont celles de l’examinateur de vol pendant toute phase du vol.


skill tests and proficiency checks for the cloud flying rating, provided that the examiner has completed at least 200 hours of flight time as pilot on sailplanes or powered sailplanes, including at least 5 hours or 25 flights of flight instruction for the cloud flying rating or at least 10 hours of flight instruction for the EIR or IR(A)’.

des examens pratiques et des contrôles de compétence pour la qualification de vol dans les nuages, pour autant que l'examinateur ait accompli au moins 200 heures de vol en tant que pilote à bord de planeurs ou de planeurs motorisés, dont au moins 5 heures ou 25 vols d'instruction au vol pour la qualification de vol dans les nuages ou au moins 10 heures d'instruction au vol pour l'EIR ou l'IR(A)».


An applicant who has previously passed one or both of the examinations in visual flight rules (VFR) and instrument flight rules (IFR) communications shall not be re-examined in the relevant sections.

Un candidat qui a déjà passé l’examen sur les communications en VFR (règles du vol à vue) ou celui sur les communications en IFR (règles du vol aux instruments), voire les deux, n’est pas réinterrogé sur les sections correspondantes.


Moreover, the Court states that in order to examine whether there has been a ‘cancellation’, it is necessary to examine the individual situation of each passenger transported, that is to say to examine whether, in relation to the passenger in question, the original planning of the flight had been abandoned.

De plus, la Cour précise qu’aux fins d’examiner si l’on est en présence d’une « annulation », il est nécessaire d’étudier la situation individuelle de chaque passager transporté, c’est-à-dire d’examiner si, s’agissant du passager concerné, la programmation initiale du vol a été abandonnée.


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