1.10. However, at the same time, the concepts are not always easy to put into operation as they usually diverge in some respects from those employed in administrative data sources. Cases in point are business accounts, data on various types of t
axes (VAT, personal income tax, import levies, etc.), social security data and da
ta from supervisory boards on banking and insurance. These administrative data often serve as inputs for compiling the national accounts. In general, they will therefore have to be transformed in order to comply wi
...[+++]th the ESA.1.10. En même temps, il n'est pas toujours aisé de mettre ces concepts en oeuvre car ils s'écartent généralement, sur certains points, de ceux utilisés dans les sources de données administratives (statistiques relatives aux comptes des entreprises, aux différents types d'impôts - TVA, impôts sur le revenu, prélèvements sur les importations, etc. - et à la
sécurité sociale ou encore données émanant des organes de surveillance du secteur des banques et des assurances) qui sont souvent utilisées pour l'établissement des comptes nationaux et qu'il conviendra, en règle générale, de transformer pour les adapter aux exigences méthodologiques du
...[+++] SEC.