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Advise on healthy lifestyle
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Consultant for poultry industry
Give healthy lifestyle advice
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Industrial development
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Industrial financing and investment promotion
Industrial growth
Industrial promotion
Industrial promotion adviser
Office of the industrial promotion adviser
Poultry adviser
Promote a healthy lifestyle
Promotion of industry
Tourism promotion
Travel industry promotion
Travel promotion

Vertaling van "Industrial promotion adviser " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
industrial promotion adviser

conseiller en expansion industrielle


office of the industrial promotion adviser

bureau du conseiller en expansion industrielle


industrial development [ industrial growth | promotion of industry | industrial promotion(UNBIS) ]

développement industriel [ croissance industrielle | promotion industrielle ]


tourism promotion [ travel industry promotion | travel promotion ]

promotion du tourisme


Industrial Field Adviser

Conseiller industriel hors siège


industrial development adviser

conseiller pour le développement industriel


consultant for poultry industry | poultry adviser

conseiller pour l'industrie avicole




give healthy lifestyle advice | promote a healthy lifestyle | advise on healthy lifestyle | advise on healthy lifestyles

donner des conseils sur une bonne hygiène de vie


industrial financing and investment promotion

financement industriel et promotion des investissements
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
96. Stresses that energy end consumers – individuals, SMEs and industry alike – are at the very core of the internal energy market and should benefit from the lowest possible energy costs and prices, which should be transparent, that they should be accurately informed and advised by means of easy access to information, so as to promote responsible energy consumption, and that their exposure to rising and increasingly volatile energ ...[+++]

96. souligne que les consommateurs finals d'énergie – particuliers, PME et entreprises industrielles – se trouvent au cœur du marché intérieur de l'énergie et qu'ils devraient bénéficier des coûts et des prix de l'énergie les plus bas possible, lesquels devraient être transparents, et que ces consommateurs devraient être précisément informés et conseillés grâce à un accès aisé aux informations de façon à encourager une consommation responsable de l'énergie et à s'attaquer aux risques d'une hausse et d'une volatilité de plus en plus importante des prix de l'énergie; souligne qu'il importe de faciliter la ...[+++]


98. Stresses that energy end consumers – individuals, SMEs and industry alike – are at the very core of the internal energy market and should benefit from the lowest possible energy costs and prices, which should be transparent, that they should be accurately informed and advised by means of easy access to information, so as to promote responsible energy consumption, and that their exposure to rising and increasingly volatile energ ...[+++]

98. souligne que les consommateurs finals d'énergie – particuliers, PME et entreprises industrielles – se trouvent au cœur du marché intérieur de l'énergie et qu'ils devraient bénéficier des coûts et des prix de l'énergie les plus bas possible, lesquels devraient être transparents, et que ces consommateurs devraient être précisément informés et conseillés grâce à un accès aisé aux informations de façon à encourager une consommation responsable de l'énergie et à s'attaquer aux risques d'une hausse et d'une volatilité de plus en plus importante des prix de l'énergie; souligne qu'il importe de faciliter la ...[+++]


Stresses that a future short-term revision of the EU CBRN Action Plan should not simply promote self-regulation among the industries concerned, and not merely advise the industries to adopt codes of conduct, but actually call on the Commission to develop pan-European guidelines and regulations applicable to all sectors dealing with high-risk CBRN agents;

souligne qu’une révision à venir du plan d’action de l'UE dans le domaine CBRN devrait non seulement promouvoir l'autorégulation des entreprises concernées et inciter ces dernières à adopter des codes de conduite, mais garantir que la Commission élabore des orientations et des réglementations paneuropéennes applicables à tous les secteurs s'occupant d'agents CBRN à haut risque;


45. Stresses that a future short-term revision of the EU CBRN Action Plan should not simply promote self-regulation among the industries concerned, and not merely advise the industries to adopt codes of conduct, but actually call on the Commission to develop pan-European guidelines and regulations applicable to all sectors dealing with high-risk CBRN agents;

45. souligne qu'une révision à venir du plan d'action de l'UE dans le domaine CBRN devrait non seulement promouvoir l'autorégulation des entreprises concernées et inciter ces dernières à adopter des codes de conduite, mais garantir que la Commission élabore des orientations et des réglementations paneuropéennes applicables à tous les secteurs s'occupant d'agents CBRN à haut risque;


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45. Stresses that a future short-term revision of the EU CBRN Action Plan should not simply promote self-regulation among the industries concerned, and not merely advise the industries to adopt codes of conduct, but actually call on the Commission to develop pan-European guidelines and regulations applicable to all sectors dealing with high-risk CBRN agents;

45. souligne qu'une révision à venir du plan d'action de l'UE dans le domaine CBRN devrait non seulement promouvoir l'autorégulation des entreprises concernées et inciter ces dernières à adopter des codes de conduite, mais garantir que la Commission élabore des orientations et des réglementations paneuropéennes applicables à tous les secteurs s'occupant d'agents CBRN à haut risque;


45. Stresses that a future short-term revision of the EU CBRN Action Plan should not simply promote self-regulation among the industries concerned, and not merely advise the industries to adopt codes of conduct, but actually call on the Commission to develop pan-European guidelines and regulations applicable to all sectors dealing with high-risk CBRN agents;

45. souligne qu’une révision à venir du plan d’action de l'UE dans le domaine CBRN devrait non seulement promouvoir l'autorégulation des entreprises concernées et inciter ces dernières à adopter des codes de conduite, mais garantir que la Commission élabore des orientations et des réglementations paneuropéennes applicables à tous les secteurs s'occupant d'agents CBRN à haut risque;


Whereas it is necessary to promote innovation and industrial competitiveness respectively on the internal market and on foreign markets ; whereas it is necessary that the Community adopt measures on vehicle emissions ; whereas they should at the same time respect a high level of environmental protection and make it possible to achieve values adapted to European conditions so that their ultimate effect on the environment is equivalent to that of the standards for vehicle emissions in force in the United States of America ; whereas t ...[+++]

considérant qu'il y a lieu de promouvoir l'innovation et la compétitivité industrielle respectivement sur le marché intérieur et sur les marchés étrangers ; que la Communauté se doit de prendre des mesures concernant les émissions automobiles ; que ces mesures doivent en même temps assurer un haut niveau de protection de l'environnement et permettre de parvenir à des valeurs qui soient adaptées aux conditions européennes, de manière que leur effet sur l'environnement soit en définitive équivalent à celui des normes en vigueur aux Ét ...[+++]


The programme, which involves a total cost of LIT 246 000 million over the period 1985-89, will be jointly financed by the ERDF (56%) and Italian public agencies and private investors (44%). The measures provided for in the programme include : a) a package of measures in support of small and medium sized businesses - sectoral analyses on the potential of markets (70% of the cost); - assistance over three years with the operating costs of consultancy firms advising on management or organi- zational matters (55%); - aid over five years for economic promotion services ...[+++]

Le coût total du programme, qui est de 246 milliards de lires pour la période 1985-1989, sera financé à raison de 56% par le FEDER et de 44% par des organismes publics et opérateurs privés. les actions prévues dans le programme concernent : a) une série de mesures de soutien en faveur des petites et moyennes entreprises - analyses sectorielles des possibilités qu'offrent les marchés (70% du coût); - contribuera, pendant une durée de trois ans (55%), aux frais de fonctionnement de sociétés d'experts-conseils en matière de gestion et d'organisation; - interventions, durant cinq ans, en faveur d'activités d'animation économique axées sur la recherche et la pro- motion de nouveaux invest ...[+++]


The programme, which involves a total cost of LIT 246 000 million over the period 1985-89, will be jointly financed by the ERDF (56%) and Italian public agencies and private investors (44%). The measures provided for in the programme include : a) a package of measures in support of small and medium sized businesses - sectoral analyses on the potential of markets (70% of the cost); - assistance over three years with the operating costs of consultancy firms advising on management or organi- zational matters (55%); - aid over five years for economic promotion services ...[+++]

Le coût total du programme, qui est de 246 milliards de lires pour la période 1985-1989, sera financé à raison de 56% par le FEDER et de 44% par des organismes publics et opérateurs privés. les actions prévues dans le programme concernent : a) une série de mesures de soutien en faveur des petites et moyennes entreprises - analyses sectorielles des possibilités qu'offrent les marchés (70% du coût); - contribuera, pendant une durée de trois ans (55%), aux frais de fonctionnement de sociétés d'experts-conseils en matière de gestion et d'organisation; - interventions, durant cinq ans, en faveur d'activités d'animation économique axées sur la recherche et la pro- motion de nouveaux invest ...[+++]


The Council also adopted the following conclusions on SME access to financial markets: "COUNCIL CONCLUSIONS ON THE FEASIBILITY OF CREATING A EUROPEAN CAPITAL MARKET FOR SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES In the light of the debate held on the basis of the Commission's communication on the creation of a European capital market for smaller entrepreneurially managed growth companies and given the opportunity to promote the setting up of innovative projects in any area of activity, strengthening these enterprises' capital structures, in order to facilitate the development of European SMEs and create new jobs in the Union, THE COUNCIL: - welc ...[+++]

Le Conseil a, en outre, adopté les conclusions suivantes relatives à l'accès des PME aux marchés financiers : "CONCLUSIONS DU CONSEIL SUR LA FAISABILITE DE LA CREATION D'UN MARCHE EUROPEEN DES CAPITAUX POUR LES PETITES ET MOYENNES ENTREPRISES A la lumière du débat qui a eu lieu sur la base de la communication de la Commission relative à la création d'un marché européen des capitaux pour les petites entreprises génératrices de croissance et gérées avec efficacité et compte tenu de la possibilité de promouvoir la mise en oeuvre de projets novateurs dans tout secteur d'activité, en renforçant la structure financière de ces entreprises, pour ...[+++]


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