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Axial inertia moment
Axial moment of inertia
Fine adjustment inertia wheel
Fly wheel
Harness reel
Inertia brake system
Inertia braking system
Inertia friction welding
Inertia locking retractor
Inertia reel
Inertia welding
Inertia wheel
Inertia wheel speeding-up
Inertia-locking retractor
Inertia-operated brake system
Inertia-welding
Inertial flywheel
Inertial friction welding
Momentum wheel
PIRD
Powered inertia retraction device
Shoulder harness reel
Spin stabilization system
Surge brake system
Surge braking system
Webbing sensitive retractor

Traduction de «Inertia wheel » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
inertia wheel speeding-up

lancement de la roue d'inertie






inertial flywheel [ inertia wheel | momentum wheel | fly wheel | spin stabilization system ]

roue à inertie [ roue inertielle | volant à inertie | volant d'inertie | roue d'inertie ]


fine adjustment inertia wheel

volant à inertie très sensible


Inertia welding [ Inertia-welding | Inertia friction welding | inertial friction welding ]

soudage par friction inertielle [ soudage par accumulation d'énergie ]


surge braking system | inertia braking system | inertia-operated brake system | surge brake system | inertia brake system

système de freinage à inertie | système de freinage par inertie


axial inertia moment [ axial moment of inertia ]

moment d'inertie axial [ moment d'inertie axial du gyroscope ]


powered inertia retraction device | harness reel | inertia reel | shoulder harness reel [ PIRD ]

tendeur de bretelles


inertia-locking retractor | inertia locking retractor | webbing sensitive retractor

rétracteur à blocage | rétracteur à verrouillage automatique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3.2.1. The test machine shall have a rotary inertia simulating that part of the linear inertia of the vehicle mass acting upon one wheel, necessary for the cold performance and hot performance tests, and capable of being operated at constant speed for the purpose of the test described in points 3.5.2 and 3.5.3.

3.2.1. La machine d'essai doit avoir une inertie rotative simulant la fraction de l'inertie linéaire de la masse du véhicule agissant sur une roue, comme il est nécessaire pour les essais d'efficacité à froid et à chaud, et elle doit pouvoir fonctionner à une vitesse constante pour les besoins de l'essai décrit aux points 3.5.2 et 3.5.3.


The wheel of the regime is turning with such inertia and is under the influence of such external force that it does not seem controllable. The result is that the Liberals have drafted a budget identical to the one which the Conservatives might have tabled, had they been re-elected.

La roue de ce régime tourne avec une telle inertie, sous l'influence d'une telle force extérieure, qu'elle ne semble pas pouvoir être contrôlée, tant et si bien que les libéraux ont écrit un budget identique à celui qu'aurait pu produire un gouvernement conservateur reporté au pouvoir.


2.2.3. Use the fly-wheel or any other system of inertia simulation for the particular inertia class to be used.

2.2.3. Utiliser le volant d'inertie ou tout autre système d'inertie pour la classe d'inertie à considérer.


Annex V).3.3.A tractor representative of the tractor type for which the protection structure to be approved is intended shall be submitted to the technical service responsible for conducting the component type-approval tests. This tractor shall be fitted with the protection structure.3.4.The holder of EEC component type-approval may request its extension to other tractor types. The competent authority which has granted the original EEC component type-approval shall grant the extension if the approved protection structure and the type(s) of tractor for which the extension is requested comply with the following conditions:the mass of the unballasted tractor, as defined in Item 1.4 of Annex II, does not exceed by more than 5 % the reference mass used in the ...[+++]

considération pour vérifier que la zone de dégagement est protégée, sont telles que la zone de dégagement continue à être protégée par le dispositif après sa déformation consécutive aux divers essais réalisés.4.INSCRIPTIONS4.1.Tout dispositif de protection conforme au type homologué doit porter les inscriptions suivantes:4.1.1.Marque de commerce ou de fabrique,4.1.2.Marque d'homologation conforme au modèle figurant à l'annexe VI,4.1.3.Numéro de série du dispositif de protection,4.1.4.Marque et type(s) de tracteur(s) auquel (auxquels) est destiné le dispositif de protection.4.2.Toutes ces indications doivent figurer sur une petite plaque. ...[+++]


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5.4.Wheelbase/moment of inertia (; ): mm/kgm$ (; )5.5.Type sizes: front: rear: 6.Specifications of protection structure6.1.General arrangement drawing of both the protection structure and its attachment to the tractor.6.2.Photographs from side and rear showing mounting details.6.3.Brief description of protection structure including type of construction, details of mounting on the tractor, details of cladding, means of access and escape, details of interior padding, features to prevent continuous rolling and details of heating and ventilation.6.4.Dimensions6.4.1.Height of roof members above the seat reference point: m ...[+++]

5.4.Empattement/Moment d'inertie (; ): mm/kgm$ (; )5.5.Dimensions des pneumatiques: avant: arrière: 6.Spécifications du dispositif de protection6.1.Dessin de la disposition d'ensemble de la structture du dispositif de protection et de sa fixation sur le tracteur6.2.Photographies du côté et de l'arrière, indiquant les détails de fixation6.3.Description succincte du dispositif de protection comprenant le type de construction, les systèmes de fixation sur le tracteur, les détails de l'habillage, les moyens d'accès et les possibilités de se dégager, des précisions sur le rembourrage intérieur, des particularités susceptibles d'empêcher les t ...[+++]


v1=initial speed (km/h) v2=final speed (km/h) Po=mass of the drawing vehicle (kg) under test conditions P1=mass of the trailer borne by the non-braked axle(s) (kg) P2=mass of the trailer borne by the braked axle (kg) 3.2.Inertia dynamometer tests 3.2.1.The test machine shall have a rotary inertia simulating that part of the linear inertia of the vehicle mass acting upon one wheel, necessary for the cold performance and residual performance tests, and capable of being operated at constant speed for the purpose of the test described in ...[+++]

3.2.Essais dynamométriques par inertie 3.2.1.La machine d'essai doit avoir une inertie rotative simulant la partie de l'inertie linéaire de la masse du véhicule agissant sur une roue, qui est nécessaire aux essais de performance à froid et de performance résiduelle, et doit pouvoir fonctionner à une vitesse constante pour les besoins de l'essai décrit aux points 3.5.2 et 3.5.3 ci-après.


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