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Alcoholic hallucinosis
CGIS
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Co-ordination Group on the Information Society
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
EU Advisory Group
EU-Central America Domestic Advisory Group
IAG on the IDB
IAG on the Integrated Data Base
IT Security Advisory Group
ITSAG
Informal Advisory Group on the IDB
Informal Advisory Group on the Integrated Data Base
Information Technology Security Advisory Group
Jealousy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS

Traduction de «Informal Advisory Group on the IDB » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Informal Advisory Group on the IDB [ Informal Advisory Group on the Integrated Data Base | IAG on the IDB | IAG on the Integrated Data Base ]

Groupe consultatif informel de la BDI [ Groupe consultatif informel de la Base de données intégrée | GCI de la BDI | GCI de la Base de données intégrée ]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


EU Advisory Group | EU Advisory Group for the EU-Central America Association Agreement | EU Advisory Group under the EU-Central America Association Agreement | EU-Central America Domestic Advisory Group

groupe consultatif interne de l'UE dans le cadre de l'accord d'association UE-Amérique centrale | groupe consultatif interne UE-Amérique centrale


Ad hoc Group on rationalisation of Community advisory bodies in the field of health and safety at work | AHG Ad hoc Group on rationalisation of Community advisory bodies in the field of health and safety at work

GAH Rationalisation des organes consultatifs communautaires dans le domaine de la santé et sécurité au travail | Groupe ad hoc Rationalisation des organes consultatifs communautaires dans le domaine de la santé et sécurité au travail


EU Domestic Advisory Group for the EU-Colombia and Peru Trade Agreement | EU-Colombia/Peru Domestic Advisory Group

groupe consultatif interne de l'UE au titre de l'accord commercial avec la Colombie et le Pérou | groupe consultatif interne UE-Colombie/Pérou


Advisory Working Group on the Follow-up to the International Congress on Peace in the Minds of Men [ Advisory Working Group on the Follow-up to the Yamoussoukro Congress ]

Groupe de travail consultatif sur le suivi du Congrès international sur la paix dans l'esprit des hommes [ Groupe de travail consultatif sur le suivi du Congrès de Yamoussoukro ]


IT Security Advisory Group [ ITSAG | Information Technology Security Advisory Group ]

Groupe consultatif sur la sécurité de la TI [ GCSTI | Groupe consultatif sur la sécurité de la technologie de l'information ]


Co-ordination Group on the Information Society [ CGIS ]

Groupe de coordination Société de l'information | Groupe de coordination pour la société de l'information [ GCSI ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
– having regard to the ‘Public-Private Partnerships Reference Guide: Version 2.0’ of July 2014 produced by the Asian Development Bank (ADB), the Inter-American Development Bank (IDB), the World Bank Group and the Public-Private Infrastructure Advisory Facility (PPIAF) ,

– vu le guide intitulé "Public-Private Partnerships Reference Guide: Version 2.0" (guide de référence des partenariats public-privé: version 2.0) publié en juillet 2014 par la Banque asiatique de développement (BAD), la Banque interaméricaine de développement (BID), le Groupe de la Banque mondiale et l'organisme Public-Private Infrastructure Advisory Facility (PPIAF) ,


– having regard to the ‘Public-Private Partnerships Reference Guide: Version 2.0’ of July 2014 produced by the Asian Development Bank (ADB), the Inter-American Development Bank (IDB), the World Bank Group and the Public-Private Infrastructure Advisory Facility (PPIAF) ,

– vu le guide intitulé "Public-Private Partnerships Reference Guide: Version 2.0" (guide de référence des partenariats public-privé: version 2.0) publié en juillet 2014 par la Banque asiatique de développement (BAD), la Banque interaméricaine de développement (BID), le Groupe de la Banque mondiale et l'organisme Public-Private Infrastructure Advisory Facility (PPIAF) ,


– having regard to the ‘Public-Private Partnerships Reference Guide: Version 2.0’ of July 2014 produced by the Asian Development Bank (ADB), the Inter-American Development Bank (IDB), the World Bank Group and the Public-Private Infrastructure Advisory Facility (PPIAF),

– vu le guide intitulé "Public-Private Partnerships Reference Guide: Version 2.0" (guide de référence des partenariats public-privé: version 2.0) publié en juillet 2014 par la Banque asiatique de développement (BAD), la Banque interaméricaine de développement (BID), le Groupe de la Banque mondiale et l'organisme Public-Private Infrastructure Advisory Facility (PPIAF),


Advisory committees included the Kitimat-Skeena Regional Advisory Committee, made up of a broad range of community, local government, wildlife, fisheries, business, resource sector, and labour interests; the Nisga'a Fisheries Committee, made up of province-wide and local commercial fishing interests, processors, unions and Terrace sport fishing interests; the Nisga'a Forestry Advisory Committee, made up of the area's forestry companies and the Council of Forest Industries; the Nass Valley Residents Association, made up of the existing private property owners and residents of the Nass Valley, who told us personally that they were delighted with the Nisga'a agreement and suppor ...[+++]

Les comités consultatifs comprenaient le comité consultatif régional Kitimat-Skeena composé d'un large éventail de représentants de la collectivité, des gouvernements locaux, des organismes de défense de la faune, des pêches, du secteur privé, du secteur primaire et des syndicats; le comité des pêches nisga'as qui représentait des intérêts très larges locaux et commerciaux dans le secteur de la pêche, des usines de transformation du poisson, des syndicats et des organismes de pêche sportive de Terrace; le comité consultatif sur l'exploration forestière nisga'a composé de compagnies forestières de la région et le Council of Forest Industries; l'Association des résidents de la vallée de la Nass regroupant les propriétaires privés actuels e ...[+++]


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[358] Unless specified otherwise, the information contained in this section is based on the following documents: Mental Health and Addictions, Ministry of Health Services, British Columbia, Brief to the Committee, 9 September 2003; Mental Health and Addictions, Ministry of Health Services, British Columbia, Development of a Mental Health and Addictions Information Plan for Mental Health Literacy, 2003-2005, 4 February 2003; Government of British Columbia, Child and Youth Mental Health Plan for British Columbia, February 2003; Addictions Task Group, Kaiser Y ...[+++]

[358] À moins d’indication contraire, les renseignements contenus dans la présente section proviennent des documents suivants : Mental Health and Addictions, Ministry of Health Services, Colombie-Britannique, mémoire au Cabinet, 9 septembre 2003; Mental Health and Addictions, Ministry of Health Services, Colombie-Britannique, Development of a Mental Health and Addictions Information Plan for Mental Health Literacy, 2003-2005, 4 février 2003; gouvernement de la Colombie-Britannique, Child and Youth Mental Health Plan for British Columbia, février 2003; Addictions Task Group ...[+++]


That, in the opinion of the House, the government should help ensure that patients suffering from Multiple sclerosis (MS), and their families and caregivers, have access to the information they need to make informed decisions in the management of their condition by ensuring that: (a) the MS monitoring system currently being developed by the Canadian Institute for Health Information contain specific and useful information, accessible directly to patients, on the risks, benefits, and other relevant aspects relative to undergoing surgical treatment for chronic cerebro-spinal venous insufficiency (CCSVI); (b) departments, agencies and progr ...[+++]

Que, de l'avis de la Chambre, le gouvernement devrait faire en sorte que les patients atteints de la sclérose en plaques (SP), leur famille et leurs fournisseurs de soins, aient accès aux renseignements dont ils ont besoin pour prendre des décisions éclairées quant à la gestion de leur maladie en veillant à ce que : a) le système de surveillance de la sclérose en plaques, que l’Institut canadien d’information sur la santé est en train de concevoir, con ...[+++]


The Commission shall appoint one member of each Advisory Group. Nine members of each Advisory Group shall be appointed by the Council.

Pour chaque groupe consultatif, la Commission nomme un membre et le Conseil en nomme neuf.


It is important to involve civil-society groups in order to obtain information about the effects of the Agreement. To enable the Domestic Advisory Group and the Civil Society Forum to participate, the greatest possible degree of transparency should be ensured.

Il convient d'impliquer des groupes de la société civile afin d'obtenir des informations quant aux conséquences de l'accord et de garantir un maximum de transparence afin de permettre la participation du groupe consultatif interne et du Forum de la société civile.


Question No. 235 Hon. Marlene Jennings: With regards to the National Roundtables on Corporate Social Responsibility and the Canadian Extractive Industry in Developing Countries Advisory Group Report of March 29, 2007: (a) which of the 27 recommendations have been implemented by the government; (b) which of the 27 recommendations have been partially implemented or planned; (c) what directives, if any, have been given by the Minister of Foreign Affairs to his Department regarding the study of or implementation of each of the 27 recommendations; (d) what directives, if any, have been given since ...[+++]

Question n 235 L'hon. Marlene Jennings: En ce qui concerne le rapport du 29 mars 2007 du Groupe consultatif sur les tables rondes nationales sur la responsabilité sociale des entreprises et le secteur canadien de l’extraction minière dans les pays en développement: a) parmi les 27 recommandations, lesquelles ont été mises en œuvre par le gouvernement; b) parmi les 27 recommandations, lesquelles ont été partiellement mises en œuvre ou le seront prochainement; c) quelles directives, le cas échéant, ont été données par le ministre des Affaires étrangères à son ministère concernant l’étude des 27 recommandations ou leur mise en œuvre; d) ...[+++]


Programme of Work At its first meeting, Mr. Sutherland invited the group to consider several issues, including : - fostering the development of Member States' mutual confidence following the removal of frontier controls; - the mutual recognition of official measures by Member States; - the various means used at present to take and manage operational decisions at Community level (agencies, inspectorates, partnership through advisory committees, information exchange, etc); - the importance of basing the group's recommendations on an ...[+++]

Programme de travail Lors de la première réunion, M. Sutherland a invité le groupe à considérer plusieurs sujets parmi lesquels : - promouvoir le développement de la confiance réciproque entre les Etats Membres, suite à la suppression des contrôles aux frontières - reconnaissance réciproque de mesures administratives adoptées par les Etats Membres - différents moyens utilisés actuellement pour prendre des décisions et en gérer l'application au niveau communautaire (agences, inspections, coordinations à travers des comités consultatifs, échanges d'informations, etc.) - ...[+++]




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Date index: 2023-12-30
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