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Anankastic neurosis obsessive-compulsive neurosis
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Founding Act
Founding Act on Relations between Nato and Russia
Jones Act
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Jones splitter
Jones-Mote hypersensitivity
Jones-Mote reaction
Merchant Marine Act of 1920
Riffle sampler
Riffle splitter

Traduction de «Jones Act » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Merchant Marine Act of 1920 [ Jones Act ]

Merchant Marine Act of 1920


Dow Jones Industrial Average [ Dow Jones Average | Dow-Jones Industrial Average | Dow-Jones Average | Dow Jones ]

indice Dow Jones [ moyenne du Dow Jones | moyenne Dow-Jones des industriels | Dow Jones | moyenne D.J. ]


Bence-Jones protein | Bence Jones protein | Bence Jones body | Bence Jones globulin | Bence-Jones monoclonal immunoglobulin

protéine de Bence-Jones


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indice Dow Jones | indice Dow-Jones


riffle splitter [ riffle sampler | Jones splitter | Jones sample splitter | Jones riffle | Jones separator ]

diviseur à riffles [ diviseur à cloisons | diviseur Jones | séparateur Jones | échantillonneur à riffles | échantillonneur à cloisons ]


Dow Jones | Dow Jones average | Dow Jones index | Dow Jones Industrial Average Index

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Jones-Mote reaction | Jones-Mote hypersensitivity | cutaneous basophil hypersensitivity

hypersensibilité de Jones-Mote | réaction de Jones et Mote


Definition: The essential feature is recurrent obsessional thoughts or compulsive acts. Obsessional thoughts are ideas, images, or impulses that enter the patient's mind again and again in a stereotyped form. They are almost invariably distressing and the patient often tries, unsuccessfully, to resist them. They are, however, recognized as his or her own thoughts, even though they are involuntary and often repugnant. Compulsive acts or rituals are stereotyped behaviours that are repeated again and again. They are not inherently enjoyable, nor do they result in the completion of inherently useful tasks. Their function is to prevent some o ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé essentiellement par des idées obsédantes ou des comportements compulsifs récurrents. Les pensées obsédantes sont des idées, des représentations, ou des impulsions, faisant intrusion dans la conscience du sujet de façon répétitive et stéréotypée. En règle générale, elles gênent considérablement le sujet, lequel essaie souvent de leur résister, mais en vain. Le sujet reconnaît toutefois qu'il s'agit de ses propres pensées, même si celles-ci sont étrangères à sa volonté et souvent répugnantes. Les comportements et les rituels compulsifs sont des activités stéréotypées répétitives. Le sujet ne tire aucun plaisir direct de la réalisation de ces actes, lesquels ...[+++]


Bence=Jones bodies | Bence=Jones cylinders

protéine de Bence=Jones


Founding Act | Founding Act on Mutual Relations, Cooperation and Security | Founding Act on Relations between Nato and Russia | NATO/Russia Founding Act

Acte fondateur | Acte fondateur sur les relations, la coopération et la sécurité mutuelles
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
the negotiations should meaningfully address and remove the current US restrictions on maritime and air transport services owned by European businesses as a result of US legislation such as the Jones Act, Foreign Dredging Act, the Federal Aviation Act and the US Air Cabotage law and in relation to capital restrictions on foreign ownership of airlines, which seriously hinders market access for EU companies as well as innovation in the US itself;

les négociations doivent prévoir des mesures significatives pour faire face aux restrictions actuellement appliquées par les États-Unis aux services de transport maritime et aérien fournis par les entreprises européennes et les lever, restrictions résultant tant d'actes législatifs tels que le "Jones Act", le "Foreign Dredging Act", le "Federal Aviation Act" et la "US Air Cabotage Law" qu'aux limitations visant la part d'actionnariat étranger dans les compagnies aériennes, qui entravent considérablement l'accès au marché pour les entreprises européennes ainsi que l'innovation aux États-Unis;


the negotiations should meaningfully address and remove the current US restrictions on maritime and air transport services owned by European businesses as a result of US legislation such as the Jones Act, Foreign Dredging Act, the Federal Aviation Act and the US Air Cabotage law and in relation to capital restrictions on foreign ownership of airlines, which seriously hinders market access for EU companies as well as innovation in the US itself;

les négociations doivent prévoir des mesures significatives pour faire face aux restrictions actuellement appliquées par les États-Unis aux services de transport maritime et aérien fournis par les entreprises européennes et les lever, restrictions résultant tant d'actes législatifs tels que le "Jones Act", le "Foreign Dredging Act", le "Federal Aviation Act" et la "US Air Cabotage Law" qu'aux limitations visant la part d'actionnariat étranger dans les compagnies aériennes, qui entravent considérablement l'accès au marché pour les entreprises européennes ainsi que l'innovation aux États-Unis;


(vi) the negotiations should meaningfully address and remove the current US restrictions on maritime and air transport services owned by European businesses as a result of US legislation such as the Jones Act, Foreign Dredging Act, the Federal Aviation Act and the US Air Cabotage law and in relation to capital restrictions on foreign ownership of airlines, which seriously hinders market access for EU companies as well as innovation in the US itself;

vi) les négociations doivent prévoir des mesures significatives pour faire face aux restrictions actuellement appliquées par les États-Unis aux services de transport maritime et aérien fournis par les entreprises européennes et les lever, restrictions résultant tant d'actes législatifs tels que le "Jones Act", le "Foreign Dredging Act", le "Federal Aviation Act" et la "US Air Cabotage Law" qu'aux limitations visant la part d'actionnariat étranger dans les compagnies aériennes, qui entravent considérablement l'accès au marché pour les entreprises européennes ainsi que l'innovation aux États-Unis;


An initial assessment of the imports of a Jones act type restriction in Canada indicates that such action is likely to impose significant costs on the Canadian economy while at the same time being unlikely to achieve any success in reducing the Jones act restrictions.

L'évaluation initiale de l'application au Canada de restrictions semblables à celles prévues dans la Jones Act montre qu'une telle action va probablement coûter beaucoup à l'économie canadienne tout en ayant fort peu de chances de réussir à réduire les restrictions reliées à la Jones Act.


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Let me talk about the Jones act for one second. The U.S. has always refused to repeal the Jones act.

Les États-Unis ont toujours refusé d'abroger la Jones Act.


Defendant: European Commission (represented initially by N. Khan, S. Noë and N. von Lingen, acting as Agents, and by O. Jones and subsequently by S. Love, Barristers, and represented subsequently by N. Khan and A. Dawes, acting as Agents)

Partie défenderesse: Commission européenne (représentants: initialement N. Khan, S. Noë et N. von Lingen, agents, assistés initialement de O. Jones, puis S. Love, barristers, puis N. Khan et A. Dawes, agents)


So under this particular legislation the vessel must be built in the USA. This Jones Act has been exempted under GATT.

La Jones Act a fait l'objet d'une dérogation dans le cadre du GATT.


As far as the American shipbuilding issues are concerned, the Jones Act is the famous American legislation. It requires orders in United States yards for internal navigation.

Le secteur de la construction navale aux États-Unis est quant à lui soumis à la célèbre loi américaine, la Jones Act. Cette législation prévoit que les transports entre ports américains sont exclusivement réservés aux navires construits aux États-Unis.


The Jones Act has already been 'grandfathered' under the Uruguay Round, but the new OECD agreement will severely limit its scope, in the following way: During the first three years of the agreement, US shipyards enjoying the benefits of the Jones Act will be exposed to "responsive measures" by other participants on ships they seek to deliver once the threshold of 200,000 gross tonnes a year has been exceeded.

Le Jones Act bénéficie d'une "clause d'exemption" dans le cadre de l'Uruguay Round. Le nouvel accord OCDE limite sérieusement sa portée de la façon qui suit : Durant les 3 premières années de l'Accord, les chantiers US bénéficiant du Jones Act seront soumis à des "mesures de réponse" de la part des autres membres en cas de dépassement du seuil de 200.000 tonnes brutes (tb) de livraisons par an.


It is now up to the other partners in the negotiations, and in particular Japan and the US, to present their plans for eliminating two of the main obstacles to normal competition existing in these two countries, ie in Japan, the home credit schemes under which aid is granted to national shipowners for the building and conversion of ships and, in the US, the Jones Act and similar legislation which require vessels engaged in US domestic and coastal trades to be US-built. - 2 - The Japanese home credit scheme has a grant equivalent element which has been calculated at between 5 and 6 %. Experience has shown that investment support granted t ...[+++]

Le succès des conversations à Paris dépend désormais en grande mesure de l'attitude qu'adopteront les Etats-Unis et le Japon. - 2 - En effet, ces deux partenaires doivent à présent indiquer leurs projets afin d'éliminer deux des obstacles majeurs à la concurrence loyale : - les " home credit schemes " au Japon, accordés aux constructeurs nippons pour la construction et la reconversion des navires et qui, selon des estimations récentes, se traduisent par des aides non remboursables de l'ordre de 5 à 6 % ; L'expérience a démontré que l'aide à l'investissement accordés aux constructeurs nationaux, même si la législation ne le prévoit pas e ...[+++]


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