I learned
that no matter what filter education is looked through, whether it be encouraging critical thinking skills and flexibility of workplace choices in students, as we heard in Japan, through the filter of poverty reduction, as we heard in Vietnam, keeping students academic
ally on the leading edge, as we heard in Thailand, or in China keeping their students and their society on the leading edge in the competitive global marketplace, everyone, from high-level ministers to the man on the street, believed education was the key to ke
...[+++]eping their country focused, strong, healthy, and competitive and improving their societies into the future.
J'ai appris que, par quelque biais que l'on considère l'éducation, que la priorité soit donnée à la réflexion critique et à la flexibilité des choix professionnels des élèves comme c'est le cas au Japon, ou à la réduction de la pauvreté comme au Vietnam, au niveau académique des élèves comme en Thaïlande ou à la production d'une main-d'oeuvre ou d'une société hautement compétitives sur le marché mondial comme en Chine, tout le monde, depuis les ministres des gouvernements jusqu'à l'homme de la rue, considère que l'éducation est la clé d'une société forte, saine et concurrentielle et du progrès social.